شناسهٔ خبر: 23002014 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون جودو | لینک خبر

رئیس فدراسیون جودو: افزایش سطح علمی مربیان و داوران ضروری است

صاحب‌خبر -

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به برگزاری سمینار بین المللی مربیگری در ایران، گفت: افزایش سطح علمی مربیان و داوران یک ضرورت انکار ناپذیر است.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش، به نقل از خبرگزاری ایرنا «الکساندر جاتسکویچ» مدرس بین المللی فدراسیون جهانی جودو روز گذشته وارد ایران شد و از صبح شنبه سمینار بین المللی مربیگری با حضور 100 مربی ایرانی و جمعی از نمایندگان کشورهای آسیایی در تهران آغاز شد.


«محمد درخشان» در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: این سمینار از سوی اتحادیه جودوی آسیا برگزار شده است و مرحله دوم آن نیز ابتدای سال 2018 میلادی در کشورمان انجام می پذیرد.


وی با اشاره به اینکه هزینه های برگزاری سمینار از سوی اتحادیه جودوی آسیا تامین شده است، افزود: مربیانی از سایر کشورهای آسیایی چون سنگاپور، افغانستان، عراق، بوتان و چند کشور دیگر نیز در این سمینار شرکت کرده اند.


درخشان اظهار داشت: «الکساندر جاتسکویچ» اهل بلژیک و یکی از موفق ترین مدرسان فدراسیون جهانی جودو است و سوابق خوبی چون سرمربیگری تیم ملی بلژیک و قزاقستان را در کارنامه دارد. تیم ملی قزاقستان با هدایت وی نخستین مدال طلای بازی های آسیایی و همچنین مدال المپیک و جهان را به دست آورد.


وی افزود: همچنین او از داوران بین المللی است و در این سمینار سه روزه، آخرین نکات داوری که مربیان باید بدانند را به اطلاع آنان می رساند.


رئیس فدراسیون جودو گفت: هرچند در ورزش از لحاظ سخت افزاری مشکلاتی داریم، اما مشکل اصلی ما نرم افزاری است و باید سطح علمی داوران و مربیان را افزایش داده و در زمینه برنامه ریزی هدفمند نیز تلاش بیشتری کنیم.


درخشان ادامه داد: دو هفته قبل رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی در تهران سمینار برگزار کرد و اکنون شاهد برگزاری سمینار مربیگری هستیم.


وی با بیان اینکه حضور «نلیا کیاموبا» ازبکستانی به عنوان سرمربی تیم بانوان ایران قطعی شده است، گفت: وی به زودی وارد کشور خواهد شد و علاوه بر هدایت تیم بانوان، کلاس های آموزشی برای مربیان سراسر کشور برگزار خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما