شناسهٔ خبر: 22985743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تلاش همه‌جانبه براي استفاده از ظرفيت‌هاي راكد استان قزوين

گروه اجتماعي: استاندار قزوين گفت: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فعال ساختن ظرفیت‌های راکد در راستای ایجاد اشتغال و ساماندهی وضعیت اقتصادی استان حرکت خواهیم کرد که در این زمینه به همراهی و همگامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیازمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوین، عبدالمحمد زاهدی امروز 22 آذر در بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و مناسب موفق به جذب این سرمایه‌گذاران شویم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 457 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان داریم که در حال اجرا هستند و 10 شرکت خارجی در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در استان واردشده‌اند.
زاهدی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان قزوین امیدواریم در سال جاری به جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان دست‌یابیم که نقش بسیار مهمی در شکوفایی و رونق اقتصادی استان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان خواهد داشت.
استاندار قزوین اضافه کرد: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فعال ساختن ظرفیت‌های راکد در راستای ایجاد اشتغال و ساماندهی وضعیت اقتصادی استان حرکت خواهیم کرد که در این زمینه به همراهی و همگامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیازمند است.
زاهدی در ادامه با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای خود از صنایع استان، گفت: در بازدید از واحدهای تولیدی به دنبال حل مشکلات این واحدها و گشودن قفل‌های رونق و ایجاد اشتغال در استان هستیم.
وی افزود: برای فعال ساختن ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان اعطای تسهیلات کم‌بهره به واحدهای تولیدی دارای طرح‌های توسعه را در دستور کار قرار داده‌ایم چراکه آن‌ها در تولید و مدیریت موفق بوده‌اند و می‌توانند این روند را ادامه دهند.
بر اساس این گزارش، هم‌اکنون 17 سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به فعالیت می‌پردازند.
به گزارش ايكنا، سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در شهرک‌های صنعتی قزوین از کشورهای کره جنوبی، لهستان، ایتالیا، کانادا، آلمان، هندوستان، ترکیه، فرانسه، پاکستان و اردن هستند.

نظر شما