شناسهٔ خبر: 22980893 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مذاکره با 10 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در قزوین

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و مناسب

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و مناسب موفق به جذب این سرمایه گذاران شویم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 457 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان داریم که در حال اجرا هستند و 10 شرکت خارجی در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در استان وارد شده اند.
زاهدی ادامه داد:با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان قزوین امیدواریم در سال جاری به جذب یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان دست یابیم که نقش بسیار مهمی در شکوفایی و رونق اقتصادی استان و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان خواهد داشت.
استاندار قزوین اضافه کرد: با جذب سرمایه گذاری خارجی و فعال ساختن ظرفیت های راکد در راستای ایجاد اشتغال و ساماندهی وضعیت اقتصادی استان حرکت خواهیم کرد که در این زمینه به همراهی و همگاهی دستگاه های اجرایی در این زمینه نیازمند است.
زاهدی در ادامه با اشاره به بازدیدهای دوره ای خود از صنایع استان، گفت: در بازدید از واحدهای تولیدی به دنبال حل مشکلات این واحدها و گشودن قفل های رونق و ایجاد اشتغال در استان هستیم.
وی افزود: برای فعال ساختن ظرفیت های اشتغالزایی استان اعطای تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی دارای طرح های توسعه را در دستور کار قرار داده ایم چرا که آنها در تولید و مدیریت موفق بوده اند و می توانند این روند را ادامه دهند.
هم اکنون 17 سرمایه گذار خارجی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به فعالیت می پردازند.
سرمایه گذاران خارجی حاضر در شهرک های صنعتی قزوین از کشورهای کره جنوبی، لهستان،ایتالیا، کانادا، آلمان، هندوستان، ترکیه، فرانسه، پاکستان و اردن هستند.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی فعال و یک شهر صنعتی است.
سه هزار و 500 واحد تولیدی در استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

نظر شما