شناسهٔ خبر: 22951993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    کیف‌قاپی
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی گفت: متصدی گیشه مالی بیمارستان شفا تبریز در هنگام حمل پول قبل از سوار شدن به خودرو مورد دستبرد کیف‌قاپ قرار گرفت.
سرهنگ علی اسماعیل‌پور افزود: مبلغ پول درون کیف 100 میلیون ریال بوده که سرقت شده است.
پایان نزاع طایفه‌ای
اهواز- خبرنگار کیهان: معاون استاندار خوزستان گفت: نزاع طایفه‌ای در پتک شهرستان باغملک به دنبال پیگیری و وساطت شورای تأمین استان با مصالحه طرفین، خاتمه یافت.
قدرت‌اله دهقان افزود: جلسه نهایی صلح دو طایفه محمدی و محمد موسایی پس از پیگیری‌های چند ساله شورای تأمین استان با حضور بزرگان دو طایفه در قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه خوزستان برگزار شد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار توضیح داد: جلسه نهایی صلح دو طایفه درگیر درحالی برگزار شد که برخی از بزرگان این دو طایفه چند ماه قبل به علت ابهامات موجود درمورد عدم نقش‌آفرینی و استفاده از نفوذ و ظرفیت خود در کنترل وضعیت منطقه احضار و بازداشت شدند و طی مذاکرات و جلسات مختلف، همزمان با آغاز هفته وحدت، بزرگان دو طایفه درگیر، صلح‌نامه‌ای با 15 ماده را امضاء و با یکدیگر مصافحه کردند.
کشف جسد
شهرکرد- خبرنگار کیهان: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لردگان گفت: جسد جوان 22 ساله اهل استان قم که در رودخانه ارمند لردگان غرق شده بود، کشف شد.
قربان مرادی افزود: این جوان به همراه دو نفر از دوستان خود درحال ماهیگیری بودند که نامبرده در آب افتاده و غرق شد.
وی اضافه کرد: با اعزام دو تیم غواصی جسد متوفی کشف و از آب بیرون کشیده شد.
قاچاق دام
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف دام قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «غلامرضا نورا» گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی درحین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو تعداد 18 رأس گاو به ارزش 600 میلیون ریال را کشف کردند.
تصادف زنجیره‌ای
اراک- فارس: رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: تصادف خونین در اراک چهار کشته برجای گذاشت.
ایرج کهریزی اظهار کرد: وقوع یک فقره تصادف بین سه خودرو در اراک منجر به جان باختن چهار نفر از هموطنانمان شد.
وی تصریح کرد: این حادثه در کنارگذر اراک بین سه دستگاه خودروی کامیون کشنده، کامیون کمپرسی و سواری پراید رخ داد که چهار نفر از سرنشینان پراید در دم جان باختند.
پلمب سیلیس‌کوبی
همدان- خبرنگار کیهان: مدیر حفاظت از محیط‌زیست ملایر گفت: دو واحد سیلیس‌کوبی مستقر در ازندریان ملایر به علت استمرار آلایندگی و بی‌توجهی به تذکر و اخطاریه‌های متعدد پلمب شد.
مجید شعبانلو با بیان اینکه طبق استانداردهای زیست‌محیطی باید میزان خروجی ذرات گرد و غبار سیلیس‌کوبی‌ها 200 میلی‌گرم بر مترمکعب باشد، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته، خروجی گرد و غبار دو واحد فوق بیش از حد استاندارد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اخطاریه‌های مکرر، دو واحد فعال، هیچگونه اقدامی برای رفع آلودگی انجام ندادند لذا با دستور مقام قضایی این واحدها پلمب شدند.
برنج قاچاق به مقصد نرسید
بوشهر- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان کنگان از  کشف برنج قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رهام ‌رضایی اظهار داشت: ماموران کلانتری سیراف با کنترل خروجی شهرستان به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد 392 کیسه برنج خارجی قاچاق و فاقد مدارک مثبت گمرکی را کشف کردند.
سرهنگ رضایی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 180 میلیون ریال برآورد کردند گفت: در همین راستا یک نفر متهم دستگیر شد.
کالای قاچاق
زنجان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان زنجان از توقیف محموله کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرتیپ «علی آزادی» افزود: ماموران انتظامی شهرستان ایجرود و پلیس آگاهی استان در محورهای مواصلاتی استان به 2 دستگاه اتوبوس حامل بار مظنون شدند‌ که در بررسی‌های اولیه دریافتند که این 2 خودرو حامل کالای قاچاق شامل انواع البسه و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق است.
فرمانده انتظامی استان زنجان، خاطر‌نشان کرد: ماموران در این بازرسی موفق شدند، بیش از 4 هزار و 500 ثوب انواع البسه خارجی قاچاق، تعداد 6 هزار لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق و بیش از 10 سرویس لوازم آشپزخانه به ارزش 2 میلیارد ریال کشف کنند.
سقوط خودرو
بجنورد - ایسنا: زن بارداری به همراه شوهرش بر اثر سقوط یک دستگاه خودروی پژو در شهرستان راز-جرگلان جان خود را از دست دادند. طبق این گزارش خودروی مزبور در مسیر راز به جرگلان محدود روستای باغلق از جاده خارج شده و از روی پل ورودی روستای باغلق سقوط کرد.
اجساد این دو نفر توسط یکی از چوپانان محلی پیدا شد.
انهدام باند سرقت‌های خیابانی
مشهد - تسنیم: رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی گفت: باند سرقت‌های خیابانی در مشهد متلاشی شد.
سرهنگ حمید رزمخواه بیان کرد: پس از بررسی‌های پلیسی از وقوع موبایل‌‌قاپی‌های سریالی در برخی از خیابان‌های مشهد مانند بلوار عبدالمطلب، ابوطالب، گاز و غیره در عملیات مشترک با تیم‌های تجسس کلانتری سناباد پس از چند روز کار گسترده و نامحسوس تیمی از عاملان این موبایل ‌قاپی‌ها را شناسایی و هنگام سرقت کیف یک خانم جوان یکی از آنها را دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه به سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه از شاکی پرونده اعتراف کرد، اما وی در بازجویی‌های بعدی با معرفی همدستش تاکنون به 20 فقره سرقت‌های خیابانی اعتراف کرده است.
توقیف 3 لنج
بندرعباس - فارس: فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف سه فروند لنج تجاری حامل کالای قاچاق در مرزهای آبی شهرستان سیریک خبر داد.
علی‌اصغر خرم‌روی گفت: این کالاها به ارزش 10 میلیارد و 790 میلیون ریال شامل  انواع نوشیدنی، انواع لوازم برقی، شکر، روغن خوراکی، مواد غذایی، چای، پتو و... کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: در این رابطه 3 نفر متهم دستگیر شدند.
درگیری مسلحانه
اهواز - فارس: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه درگیری مسلحانه در بندر امام پنج مجروح برجای گذاشت، گفت: عاملان درگیری مسلحانه در بندر امام دستگیر و روانه زندان شدند.
منصور قمر اظهار کرد: در یک مراسم عروسی در یکی از مناطق بندر امام مشاجره‌ای رخ داد که همین موضوع سبب ایجاد درگیری مسلحانه بین طرفین شد.
وی افزود: در این درگیری پنج نفر توسط اسلحه شکاری مجروح  شدند که یک نفر از آنها به دلیل اصابت ساچمه به ناحیه چشم برای مداوای بیشتر به اهواز اعزام شد. همچنین چند خودرو نیز در این درگیری آسیب دیدند.

نظر شما