شناسهٔ خبر: 22934144 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    مرگ موتورسوار و عابر
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان گیلان از کشته شدن 2 نفر در تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با عابر پیاده در شهرستان رشت خبر داد.
سرهنگ حسین محمدپور اظهار داشت: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت هنگام تردد در محور «زیباکنار» شهرستان رشت به یک عابر پیاده برخورد کرد که بر اثر آن راکب 23 ساله موتورسیکلت و عابر 50 ساله به علت شدت جراحات وارده، در دم جان باختند.
به گفته وی عدم توجه به جلو راکب موتورسیکلت علت اصلی این سانحه بود.
دستگیری قاتل
قزوین- باشگاه خبرنگاران جوان: معاون مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین گفت: برادران منتخب شورای شهر شال به قتل پدر قاتل برادرشان، اعتراف کردند.
علی مقدمی افزود: دوازدهم آذر در روستای حسین‌آباد بخش شال دو موتورسوار در حالیکه صورت خود را پوشانده بودند با سلاح کلاشینکف به سمت پدر قاتل منتخب شورای شهر شال شلیک و از محل متواری ‌شدند.
وی اضافه کرد: پس از بازپرسی‌های دو برادر منتخب شورای شهر شال به این قتل اعتراف و انگیزه خود را انتقام مرگ برادرشان بیان کردند.
انهدام باند سارقان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری 4 نفر از اعضای باند سارقان حرفه‌ای با 30 فقره سرقت در شهرستان بجنورد خبر داد.
سرتیپ «علیرضا مظاهری» گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان «بجنورد»، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری 4 نفر از اعضای این باند که در زمینه سرقت فعالیت داشتند، شدند.
فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌ها به 30 فقره سرقت اعتراف کردند، بیان داشت: سرقت از منزل، اماکن خصوصی، داخل خودرو، کابل، موتورسیکلت، خودرو، کیف‌قاپی و... از جمله این سرقت‌ها بود.
3 کشته و مجروح در انحراف به چپ
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر در برخورد دو دستگاه خودرو خبر داد.
سرهنگ کشواد بهروزی‌زاده گفت: در برخورد یک دستگاه سواری پروتون با یک دستگاه خودروی پژو 405 در محور خاش- زاهدان یکی از سرنشینان خودروی سواری پروتون فوت و 2 سرنشین دیگر مجروح شدند.
وی علت این تصادف را انحراف به چپ سواری پروتون ذکر کرد.
بازداشت برگزارکننده شوی زیورآلات
اصفهان- فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: پس از برگزاری شوی زیورآلات در کاشان، شخص متخلف توسط دستگاه قضایی دستگیر شد.
مصطفی جوادی‌مقدم اظهار داشت: اخیرا یک برنامه رونمایی از محصولات زینتی در شهرستان کاشان تخلفاتی را در پی داشت که این تخلفات یکی پخش همزمان مراسم عمومی از فضای مجازی است که این موضوع خلاف مقررات است و نکته دیگر اقداماتی است که خلاف شئون اسلامی در این برنامه رخ داده است.
قاچاق سوخت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان سمنان از توقیف 2 دستگاه تانکر حامل سوخت قاچاق در شاهرود خبر داد.
سرتیپ روح‌الامین قاسمی به اظهارات ضد و نقیض و ارائه نکردن مدرک و یا سند قانونی از سوی 2 راننده اشاره کرد و گفت: ماموران در بازرسی از این دو کامیون 60 هزار لیتر «نفت سفید» قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال را کشف کردند.
این مسئول انتظامی با بیان اینکه 2 محموله از مشهد بارگیری و به مقصد پایتخت در حرکت بود گفت: پرونده در این خصوص تشکیل و 2 مجرم به دستگاه قضایی معرفی شدند.
برادرکشی بر سر تقسیم زمین
بابل- خبرگزاری صداوسیما:  سخنگوی سازمان اورژانس 115 شهرستان بابل گفت: تیراندازی دو برادر به یکدیگر در شهرستان بابلسر یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
مهدی غلام‌نیا روشن افزود: دو برادر به علت اختلاف برای تقسیم زمین با سلاح شکاری به یکدیگر شلیک کردند که در این حادثه یکی از برادران که 50 سال سن داشت به علت شدت جراحات و خونریزی در دم جان باخت و برادر دیگر که 46 سال سن داشت از ناحیه دست، کمر و پا دچار آسیب‌دیدگی شد.
دستگیری شرور مسلح
دلگان- تسنیم: فرمانده انتظامی دلگان از شناسایی و توقیف شرور مسلح در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ غلامعلی قنبری گفت: با انجام کار اطلاعاتی و همکاری مردم مخفیگاه یک شرور مسلح که سابقه چندین فقره شرارت داشت کشف و متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.
وی اضافه کرد: متهم دارای سوابق متعدد کیفری و شرارت در سطح شهرستان است که چندی پیش باعث مجروحیت یکی از شهروندان با سلاح گرم شده بود.
کشف خودرو راه‌سازی قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف یک دستگاه خودرو راه‌سازی قاچاق شهرستان «چگنی» خبر داد.
سرتیپ «حاجی‌محمد مهدیان‌نسب» گفت: مأموران انتظامی شهرستان «چگنی» در محور پلدختر به خرم‌آباد به یک دستگاه خودرو کامیون کشنده کمرشکن مشکوک شده و آن را متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو یک دستگاه بلدوزر «سایدبو» با نام «کوماتسو» ساخت کشور ژاپن فاقد اسناد گمرکی را کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: ارزش ریالی ماشین راه‌سازی مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان 10 میلیارد ریال اعلام شده است.
مهدیان‌نسب در پایان گفت: در این زمینه یک نفر متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.
سقوط از کوه
خرم‌آباد- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس جمعیت هلال‌احمر پلدختر گفت: جوان 27 ساله پلدختری از ارتفاعات کبیر‌کوه به درون دره سقوط کرد.
علی کیانی، افزود: مسعود آنتیک اهل روستای ولیعصر از توابع شهرستان پلدختر برای تفریح به کوه‌های کبیرکوه رفته بود که دچار حادثه شد و سقوط کرد.وی اضافه کرد: براساس شاهدان عینی این جوان زنده است ولی از ناحیه پا دچار مصدومیت شده است.
قاچاق دام
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان کبودرآهنگ از کشف دام قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «محمدعلی محمدی» گفت: مأموران انتظامی این شهرستان حین گشت‌زنی به یک کامیون حامل بار احشام مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.وی افزود: در بازرسی از این خودرو 80 رأس دام، بدون مجوز و گواهی حمل از اداره دامپزشکی به ارزش 600 میلیون ریال کشف و یک متهم نیز دستگیر شد.
کشف فرآورده نفتی
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس حراست پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از کشف و ضبط 15 هزار لیتر فرآورده نفت سفید و نفت گاز در شهر بهار خبر داد.ناصر حیاتی افزود: فرد متخلف دو مخزن که یکی از آنها حاوی 10 هزار لیتر نفت سفید و دومی حاوی 5 هزار لیتر نفت گاز، در درون زمین جاسازی کرده بود.
وی اضافه کرد: شخص متخلف پس از ذخیره‌سازی محموله فوق، به صورت غیرقانونی اقدام به فروش سوخت می‌کرد که با رصد و حضور به موقع حراست منطقه، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

نظر شما