شناسهٔ خبر: 22947569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقرار 543 خودرو در جاده های استان اردبیل

رئیس پلیس راه استان اردبیل از استقرار 543 خودرو در جاده های استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل در رزمایش مشترک طرح زمستانی اردبیل گفت: در قالب طرح زمستانی هزار و ۶۳ نیروی امدادی و یگان‌های پلیس‌راه به همراه ۵۴۳ دستگاه خودرو در جاده های استان اردبیل مستقر شدند.

وی تصریح کرد: طرح زمستانی از ۲۰ آذر ماه به مدت ۹۰ روز آغاز می شود که امسال ۹۵ هزار و ۶۷۰ نفر - روز نیروی امدادی در جاده ها مستقر می شوند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: پلیس راه با روزانه ۲۶۰ نفر، راهداری با ۴۲۰ نفر، اورژانس با ۲۰۰ نفر، هلال احمر با ۴۸ نفر و امدادگران مجاز با ۱۳۵ نفر امدادگر به مسافران جاده ها خدمات رسانی خواهند داشت.

فتاحی افزود: طرح زمستانی با هدف کاهش خسارت های فوتی و جرحی اجرا می شود و تجربه سال گذشته نشان می دهد ایمن سازی محورها از وقوع تصادفات کاسته است.

به گفته وی در مدت زمان اجرای طرح زمستانی در سال گذشته ۲۵ فقره تصادف فوتی با ۳۲ متوفی و ۴۳ تصادف جرحی با ۵۶ مجروح به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل تاکید کرد: بیشترین علت وقوع تصادفات در زمستان سال گذشته با ۳۶ درصد تخطی از سرعت مطمئنه بوده و پس از آن عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم بیشترین فراوانی را دارند.

فتاحی با بیان اینکه ۷۰ درصد تصادفات مربوط به خودرو سواری است، ادامه داد: حمل و نقل عمومی تنها دو درصد از تصادفات را شامل می شود.

وی ۶۱ درصد تصادفات را مربوط به محورهای اصلی دانست و بیان داشت: بیشترین بازه زمانی تصادفات زمستانی ۱۶ الی ۲۰ عصر است.

فتاحی بیشترین متوفی با ۴۱ درصد را مربوط به سنین ۲۱ الی ۴۰ سال برشمرد و افزود: کاهش تصادفات در محورهای اردبیل به معنی کاهش تلفات سن مولد جامعه است.

وی همچنین از نبود جرثقیل در اسالم، صائین و سرچم ابراز گله مندی کرد و خواستار استقرار در طرح زمستانی شد.

انتهای پیام/ح

آغاز رزمایش مشترک طرح زمستانی در اردبیل

نظر شما