شناسهٔ خبر: 22939307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت در خرمشهر برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، از بر گزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت ۲۱ و ۲۲ آذر در خرمشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سید محمد موسوی، معاون فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، شب گذشته (19 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به برگزاری دومین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت در این شهرستان خبر داد و گفت: محورهای این جشنواره شهدای گمنام، شهدای دانشجو، شهدای مدافع حرم، شهدای غواص، شهدای رسانه دفاع مقدس، آزادی خرمشهر و راهیان نور است.

 

وی افزود: از زمان اعلام فراخوان تا پایان مهلت ارسال آثار که پایان آبان سال جاری بود، بیش از 600 اثر در دو بخش ادبیات مقاومت شامل شعر و داستان و هنر مقاومت شامل عکس، نقاشی، طراحی پوستر، نمایش خیابانی، فیلم کوتاه و موسیقی ارسال شده که از این تعداد 504 اثر به مرحله داوری راه یافت.

 

وی تصریح کرد: در موضوع ادبیات ۲۵۷ اثر در بخش شعر و ۶۷ اثر در بخش داستان و در موضوع هنر 135 اثر در بخش عکس، 13 اثر در بخش فیلم کوتاه، چهار اثر در بخش موسیقی، 17 اثر در بخش طراحی پوستر و 11 اثر در در بخش نمایش خیابانی به مرحله داوری راه یافتند.

 

موسوی، با بیان اینکه این جشنواره ویژه دانشجویان و کارمندان و هیئت علمی دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم برگزار شده است، اضافه کرد: ۹۰ درصد آثار ارسالی متعلق به دانشجویان و ۱۰ درصد از سوی پرسنل و اعضای هئیت علمی دانشگاه ها تشکیل داده است.

 

وی دومین جشنواره ملی ادبیات و هنر مقاومت را 21 و 22 آذر عنوان کرد و ادامه داد: اجرای نمایش های خیابانی در دو نوبت صبح و ظهر، شب شعر، بازدید از موزه و یادمان شهدای شلمچه از جمله برنامه های روز اول جشنواره است.

 

وی ابراز کرد: آیین اختتامیه جشنواره چهارشنبه (22 آذر) ساعت 9 صبح در آمفی تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با حضور مقامات و مسئولان کشوری و لشکری برگزار و از برگزیدگان جشنواره و خانواده شهید طاهری جانباز دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم خرمشهر تجلیل می شود.

 

معاون فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، افتتاح نمایشگاه جلوه های مقاومت از آثار ارسالی به جشنواره، رونمایی که مجموعه داستانی داستان های ارسالی به نخستین جشنواره را از دیگر برنامه های آیین اختتامیه جشنواره هنر و ادبیات مقاومت عنوان کرد.

 

نظر شما