شناسهٔ خبر: 22938657 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت

معاون فرهنگی دانشگاه علوم ‌و‌ فنون دریایی خرمشهر گفت: آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت در روز ۲۱ و ۲۲ آذرماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سید محمد موسوی معاون فرهنگی دانشگاه علوم ‌و‌ فنون دریایی خرمشهرگفت: امسال برای دومین بار جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت در دانشگاه علوم‌و‌فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.

وی گفت: بنا است که دوره‌های بعدی این جشنواره ملی در شهرهای مرزی کشور برگزار شود.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم ‌و ‌فنون دریایی خرمشهر افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر با محورهای شهدا گمنام، شهدا دانشجو، شهدا مدافع حرم، شهدا غواص، شهدا دفاع مقدس و مقاومت، آزادی خرمشهر و راهیان‌نور به دبیرخانه جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات مقاومت و هنر مقاومت موضوع این جشنواره است، گفت: ادبیات مقاومت شامل شعر و داستان و هنر مقاومت شامل عکس، نقاشی، طراحی پوستر، نمایش خیابانی، فیلم کوتاه و موسیقی است.

موسوی افزود: مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت در روز ۲۱ و ۲۲ آذرماه با حضور مسؤولان لشکری و کشوری در دانشگاه علوم‌و‌فنون دریایی خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی گفت: سخنرانی مسؤولان کشوری و لشکری، تجلیل از شهدا مدافع حرم خرمشهر، تجلیل از برگزیدگان جشنواره، پخش و اجرای آثار ارسال شده از مهمترین برنامه‌های اختتامیه جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم ‌و ‌فنون دریایی خرمشهر با تأکید بر اینکه مخاطبان این جشنواره دانشجویان، کارمندان و هیأت علمی است، گفت: حدود ۱۰ درصد این آثار متعلق به پرسنل و اساتید دانشگاه و ۹۰ درصد متعلق به دانشجویان است.

وی افزود: برای اطلاع‌رسانی از این جشنواره ۲ هزار پوستر چاپ و به ۴۰۰ دانشگاه سرتاسر کشور ارسال شد و برای آسان و سهولت شرکت و ارسال آثار توسط شرکت‌کنندگان سامانه تحت وب راه‌اندازی شد.

موسوی با تأکید بر اینکه ۵۰۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت ارسال‌شده است، گفت: در بخش عکس ۱۳۵ اثر، در بخش فیلم کوتاه ۱۳ اثر، در بخش موسیقی ۴ اثر، در بخش طراحی پوستر ۱۷ اثر، در بخش نمایش خیابانی ۱۱ اثر، در بخش داستان ۶۷ اثر و در بخش شعر ۲۵۷ اثر ارسال‌شده است.

انتهای پیام/د

ثبت بیش از ۵۰۰ اثر با موضوع هنر و ادبیات مقاومت

نظر شما