شناسهٔ خبر: 22942124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رباط‌جزی:

فرصت ارسال مقاله به همایش ملی مقاومت تا فرداشب ادامه دارد

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: علاقمندان تا فرداشب فرصت بارگزاری مقالات خود در سایت همایش ملی مقاومت را دارند و پیش بینی می‌شود که تعداد آثار از ۲۰۰ مقاله بیشتر شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی رباط‌جزی رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علاقمندان تا فرداشب فرصت بارگزاری مقالات خود در سایت همایش ملی مقاومت را دارند گفت: پیش بینی می شود که تعداد آثار از 200 مقاله بیشتر شود.

رباط‌جزی با اشاره به اینکه حدود 40 مقاله یعنی 30 درصد آثار از خراسان شمالی، چند مقاله از کشورهای عراق، سوریه، الجزایر، مراکش و بقیه از سایر استان های کشور ارسال شده است، استقبال پژوهشگران از این همایش را بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: این همایش در دو محور خاص و عام برگزار می شود.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گستره‌ی ادبیات پایداری، انعکاس مضامین دینی در ادبیات مقاومت، نقد و آسیب شناسی ادبیات مقاومت، ادبیات مقاومت و هنر، زنان و ادبیات مقاومت، ادبیات تطبیقی و تاثیر آن در پویایی ادبیات پایداری، نقش ادبیات عرب در ادبیات مقاومت ایران، مولفه های اخلاق پایداری در ادبیات فارسی و عربی، را از محورهای عام این همایش ذکر کرد.

وی جایگاه مدافعان حریم و حرم در اشاعه فرهنگ مقاومت و پایداری، دانشگاه و ادبیات مقاومت، ادبیات مقاومت در حوزه جنگ نرم، جلوه های ادبیات مقاومت در ادبیات کودک و نوجوان، جایگاه ادبیات مقاومت در فرهنگ و تمدن اسلامی و سایر را از دیگر محورهای عام همایش برشمرد.

رباط‌جزی اضافه کرد: بررسی جلوه های مقاومت در شعر شاعران خراسان شمالی، بررسی مولفه‌های پایداری در آثار ادبی خراسان شمالی، نقد و تحلیل اقتباس های ادبی از زندگی فرماندهان و شهدای شاخص این استان، نقش بسیج در حمایت از آثار ادیبان استان در حوزه ادبیات مقاومت، نقش دانشگاه های خراسان شمالی در اشاعه ادبیات مقاومت و نقش شهدای دانشجوی خراسان شمالی در ادبیات مقاومت، از محورهای ویژه این همایش است.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد یکی از امتیازات ویژه برای مقاله نویسان برتر را پذیرفتن آثار در رده مقالات برتر جهان اسلام با عنوان ISC ذکر کرد و گفت: چاپ 10 مقاله برتر در مجلات علمی معتبر و اهدای جوایز نفیس از دیگر امتیازات پش بینی شده برای برترین های همایش ملی مقاومت است.

وی هدف از برگزار این همایش را بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی خراسان شمالی در محور مقاومت و پایداری توصیف کرد.

رباط‌جزی با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر خراسان شمالی به عنوان نگین دانشگاه‌های تک جنسیتی شرق کشور، با برپایی این همایش علمی در سطح ملی خدمت بزرگی به ستاد کنگره شهدای دانشجوی دوره دفاع مقدس کرده است؛ تفکر و جنبش فکری ارزشی در مقابل استکبار با محوریت اقتصاد مقاومتی را از دیگر موضوعات این جشنواره ذکر کرد.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد برگزاری شب شعر و دعوت از شاعران برجسته کشوری از جمله دکتر بیابانکی و مظفری از شاعران عرصه شعر مقاومت، ارائه مقالات به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، دعوت از مسئولین استانی و مرتضی سرهنگ فعال عرصه حوزه هنری به عنوان میهمان ویژه را از برنامه های همایش ملی مقاومت در مورخه 6 و هفتم دی ماه دانست.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه آمار و عملکرد این دانشگاه پرداخت و با اشاره به اینکه فعالیت دانشگاه از سال 91 با 172 دانشجو در هفت کد رشته آغاز شد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 دانشجوی خواهر در دانشگاه کوثر مشغول به تحصیل هستند.

رباط جزی با بیان اینکه دانشجویان در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و دانشکده فنی مهندسی در 19 رشته تحصیل می کنند، از آغاز پذیرش 12 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهر سال تحصیلی جاری در رشته ادبیات عرب خبر داد.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در مورد پیشرفت فیزیکی دانشگاه کوثر واقع در سایت اداری ارکان نیز توضیح داد: عملیات اجرایی پروژه آموزشی 19 مهر از سال 93 آغاز و اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه مساحت 8 هزار متر مربع زیربنای آموزشی و 400 متر فضای رفاهی در این مکان پیش بینی شده است تصریح کرد: 35میلیارد ریال اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری تخصیص یافت.

رباط جزی در خصوص توجیه اقتصادی دانشگاه برای ادامه حیات با توجه به روند کاهش جمعیت دانشجو و نیاز به اعتبار 50میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه 19مهر دانشگاه کوثر خاطرنشان کرد: دانشگاه کوثر نگاهی کیفی به آموزش داشته و بر روی نرم افزار آموزش عالی سرمایه گذاری می کند.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه وجود 43 عضو هیئت علمی در این دانشگاه و جذب 16 نفر در آینده‌ای نزدیک دلیل بر این ادعاست افزود: اقبال بسیاری از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان خود در دانشگاه‌های تک جنسیتی در فضایی همراه با آرامش نیز از دیگر دلایل توسعه فعالیت های این مرکز آموزشی است.

وی با تاکید بر روند کیفی سازی در ارائه خدمات و آموزش های دانشگاهی یادآور شد: امروز کشور ژاپن 170 دانشگاه، انگلیس 24 دانشگاه، آمریکا 50 و ایران هشت دانشگاه ویژه دختران دارد که کشورهای منطقه از جمله پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به دنبال توسعه فضای آموزشی بر پایه تک جنسیت هستند.

رباط‌جزی یادآور شد: تلاش بر این است با روند ارتقای سطح آموزش، جذب دانشجو از سایر کشورهای همسایه در رشته های علوم اسلامی آغاز شود چرا که دانشگاه کوثر بعد از دانشگاه الزهرا کارنامه خوبی از فعالیت درخشان خود ارائه داده است.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در خصوص وضعیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه کوثر نیز گفت: با احداث دو خوابگاه نیمه خصوصی و نیمه دولتی، 400 دانشجو اسکان یافتند که با رایزنی با صندوق رفاه دانشجویان، مبلغ شهریه این خوابگاه ها از 15 میلیون ریال به 9 میلیون ریال کاهش یافت.

وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه کوثر در سطح دوم علمی بعد از دانشگاه الزهرا قرار دارد، اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه به عنوان قطب علمی شرق کشور مطرح شود.

نظر شما