شناسهٔ خبر: 22900056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده اردن: تصمیم آمریکا درباره بیت المقدس باطل است

تهران – ایرنا - «سیما بحوث »نماینده اردن در شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب درخصوص تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: تصمیم واشنگتن درباره بیت المقدس به لحاظ قانونی باطل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «اسکای نیوز» عربی، بحوث که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن می گفت، ضمن اشاره به این که واشنگتن تنها در مساله فلسطین باید نقش یک میانجی را داشته باشد، تصریح کرد: از آمریکا می خواهیم از تصمیم غیر قانونی، تحریک آمیز و غیر مسئولانه خود صرف نظر کند.
نماینده اردن در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل تغییری در ماهیت این شهر ایجاد نخواهد کرد، گفت: به تلاش های دیپلماتیک خود برای پایان اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطینی ادامه خواهیم داد.
شورای امنیت جمعه شب برای بررسی آخرین تحولات درباره بیت المقدس تشکیل جلسه داد.
چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا اعضای دائمی و بولیوی، مصر، اتیوپی، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، سنگال، سوئد، اوکراین و اروگوئه اعضای غیردائمی کنونی شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.
نشست شورای امنیت پس از آن صورت می گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذرماه 96 تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر اعلام کرد.
بیت المقدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید که از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
شبس**9363*1613* مترجم: محمد تدو*انتشار هنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما