شناسهٔ خبر: 22891114 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخست‌وزیر نروژ از تصمیم ترامپ درباره قدس به‌شدت ابراز نگرانی کرد

لندن - ایرنا - «ارنا سولبرگ» نخست‌وزیر نروژ از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌شدت ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، وی با انتشار پیامی در فضای مجازی هشدار داد که تصمیم یادشده سبب خواهد شد تا تمام طرف‌ها را از میز مذاکره دور کند.
سولبرگ یادآورشدکه موقعیت بیت‌المقدس بایستی از طریق مذاکره تعیین شود.
پیشتر«اینه اریکسن سوریده» وزیر امور خارجه نروژ نیز شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را نگران‌کننده عنوان کرد و افزود: این اقدام سبب افزایش بی‌ثباتی در منطقه و درعین‌حال طرف‌ها را از میز مذاکره دورتر می‌کند.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه نروژ، وی تصریح کرد: اختلافات باقیمانده در جریان درگیری میان فلسطین و اسرائیل بایستی از طریق مذاکره حل‌وفصل شود.
وزیر امور خارجه نروژ با تاکید بر لزوم ازسرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی افزود: نروژ از تلاش‌ها برای مذاکره پیرامون راه‌حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند.
سوریده همچنین حمایت رئیس‌جمهوری آمریکا از راه‌حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد که آینده بیت‌المقدس بایستی از طریق مذاکره تعیین شود.
اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موجی از واکنش‌های جهانی را علیه واشنگتن به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای‌داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم‌ترین اماکن سه‌گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
شبد**اروپام ** هـ ن **1010
انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*

نظر شما