شناسهٔ خبر: 22897083 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه نجف:

قدس پایتخت رژیم صهیونیستی نمی‎شود/همکاری با آمریکا حرام است

امام جمعه نجف همکاری با آمریکا را به معنای همدستی با ظالمان دانست و بیان داشت که هیچ‎گاه قدس پایتخت رژیم صهیونیستی نمی‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، به سخنان اخیر امانول ماکرون رییس جمهور فرانسه علیه بسیج مردمی واکنش نشان داد و گفت: کسانی که از عراق حمایت و دفاع کردند شایسته ترین افراد برای حکومت در این کشور هستند و این حق طبیعی آنان است.

وی تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و افزود: در پشت پرده این اقدام آمریکا لابی رژیم صهیونیستی وجود دارد که سیاست‎های این کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

امام جمعه نجف رژیم صهیونیستی را یک رژیم اشغالگر و نامشروع دانست و بیان داشت: قدس پایتخت رژیم صهیونیستی ‎نخواهد شد و این تصمیم ترامپ منجر به تحریک احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان شد که در برابر چنین اقدامی سکوت نمی‎کنند و تظاهرات‎های گسترده‎ای را برگزار خواهند کرد.

وی خواستار حفظ وحدت مسلمانان در برابر این تصمیم آمریکا شد و ادامه داد: سران آمریکا باید بدانند که مردم عراق و مسلمانان جهان با قدرت در برابر اقدامات آنان می‎ایستند.

حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که این گونه مسائل موجب وحدت امت اسلامی می‎شود و دشمنان نمی‎توانند اراده مسلمانان که شعار امروزشان «مرگ بر اسرائیل» است، را شکست دهند.

ابلاغ پیام آیت الله خامنه ای به مردم عراق

وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه سلام و تشکر حضرت آیت الله خامنه‎ای را به مردم عراق به سبب برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی ابلاغ کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران طی پیامی گفتند «آبروی اسلام و شیعه را خریدید و چشمان جهانیان را به خود جذب و سبب حیرت ملت‎ها شدید.»

امام جمعه نجف با اشاره به کشته شدن عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن بیان داشت: دوران کنونی، دوران ملت‎ها و بیداری‎هاست و چنین افرادی با کودتا و یا در غیاب ملت سرنگون نشدند بلکه به دست ملت‎ها از صحنه حکومت محو شدند و این به معنی بازگشت ملت‎ها به هویت اسلامی خود است.

وی در خطبه‎های دینی ولادت رسول اکرم (ص) را تبریک گفت و در پاسخ به فتوای یکی از مفتی‎های عربستانی که برگزاری جشن میلاد را بدعت و عامل گمراهی دانسته بود، خاطرنشان ساخت: آیا فتوای این مفتی یک اجتهاد و یا توطئه و دشمنی با اسلام است؟ این فتوا اجتهاد یک عالم نیست بلکه توطئه‎ای علیه اسلام است و در حقیقت وهابیت به دست دشمنان اسلام ساخته شده است. این مفتی در حالی مبارزه با یهودیان را حرام می‎داند که ریختن خون شیعیان را حلال کرده است.

امام جمعه نجف گفت: آن‎ها به مساله ای نظیر همکاری و همدستی با ظالمان را که از محرمات مسلم است را حرام نمی‎دانند بنابراین مشاهده می‎کنید که عربستان در آغوش آمریکا قرار دارد./994/ب901/ف

نظر شما