شناسهٔ خبر: 22798027 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشن میلاد نبی اکرم(ص) از سوی کنسولگری ایران در پیشاور پاکستان برگزار شد

پیشاور - ایرنا - همزمان با دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت، جشن میلاد نبی اکرم(ص) با حضور جمعی از میهمانان شیعه و سنی از سوی سرکنسولگری ایران در پیشاور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه شب ایرنا ،در این مراسم سروزیر ایالت خیبرپختونخوا، جمعی از علما و شخصیت های مذهبی این ایالت حضور داشتند.
محمدباقر بیگی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور در این مراسم با تبریک میلاد نبی اکرم( ص) و آغاز هفته وحدت، گفت:این روزها شاهد وقوع اتفاقاتی هستیم که قلب انسان ها را می رنجاند و بزرگ ترین مساله تفرقه میان مسلمانان است .
وی هدف دشمنان اسلام را یاس آفرینی و نابودی فرصت های جوامع اسلامی دانست و افزود:هدف رژیم صهیونیستی و خونریزان در منطقه که از سیاست های آمریکا حمایت می کنند، ناامید کردن مسلمانان است.
بیگی ادامه داد:توطئه گران خود گرفتار یاس خواهند شد، زیرا مسلمانان و برادران مومن همانگونه که داعش را شکست دادند، بزودی تمامی برنامه های دشمنان اسلام را نقش بر آب خواهند کرد.
اقبال ظفر جهگرا سروزیر ایالت خیبر پختونخوا نیز در این مراسم گفت:سیره پیامبر (ص) بهترین الگو برای همگان بوده و نجات مسلمانان جهان از مشکلات کنونی در عمل به سیره پیامبر است.
وی افزود:مسلمانان جهان اسلام خود مشکلات را برطرف کنند و در جهانی که قدرت ها خواستار درگیری در میان جوامع اسلامی هستند و نمی خواهند مسلمین با یکدیگر وحدت داشته باشند باید با وحدت حداکثری این توطئه ها را خنثی کنیم.
به گزارش ایرنا، جشن های میلاد پیامبر اکرم (ص) در شهرهای پاکستان با شکوه خاص و حضور گسترده دوستداران آن حضرت در تمام بارگاه ها برگزار می شود.
در بیشتر خیابان‌ها عبارت 'جشن‌ آمد‌ رسول، ربیع الاول مبارک، الله الله،‌ ماه آمنه دیده به جهان می‌گشاید' بر روی پرده و بنر طراحی شده دیده می‌‌شود.
قشرهای مختلف مردم از پیر و جوان و کودک در روز میلاد پیامبر اسلام(ص)، جامه نو بر تن کرده و در تزئین خیابان‌ها و معابر همکاری می‌کنند.
نعت‌خوانی و برگزاری شعر سنتی قوالی در مدح پیامبر از مراسم‌های دیرینه مردم پاکستان در جشن‌های میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است.
شبد**آساق**6125** 1010
سیدبهادر حسینی**انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*

نظر شما