شناسهٔ خبر: 22790419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وحدت مسلمانان موجب نگرانی دشمنان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) به تمامی مسلمانان و ملت ایران افزود:

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) به تمامی مسلمانان و ملت ایران افزود: دشمنان همواره از اسلام و مسلمانان هراس دارند و به دنبال ایجاد تفرقه و آشوب در جامعه اسلامی هستند.
وی، تنها راه ناکام گذاشتن توطئه های استکبار و دشمنان را اتحاد میان مسلمانان اعم از سنی و شیعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از حکام کشورهای منطقه در مسیر دشمنان دین اسلام حرکت کرده و آنان را همراهی می کنند.
ماموستا خدایی، جنگ و کشتار در منطقه خاورمیانه را دسیسه کشورهای غربی از جمله آمریکا دانست و تاکید کرد: تا زمانی که مسلمانان به سمت اتحاد و برادری پیش نروند، خاورمیانه و جامعه اسلامی دچار همین آشوب ها خواهد بود.
وی اظهار کرد: امیدواریم کشورهای اسلامی به خود بیایند و با یکدلی و اتحاد، توطئه های دشمنان را در منطقه خنثی کرده و در راه اعتلا و پیشرفت اسلام و مسلمانان گام بردارند.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طبق فرموده خداوند، میلاد پیامبر(ص) مایه رحمت برای جهانیان است افزود: تا پیش از تولد حضرت محمد(ص) اقوام گناهکار مورد عذاب الهی قرار می گرفتند اما پس از میلاد پیامبر، به دلیل عظمت شخصیت ایشان، خداوند عذاب گناهکاران را به قیامت واگذار کرد.
ماموستا خدایی پیامبر اسلام را نمونه یک انسان کامل خواند و یادآور شد: مسلمانان باید خاتم پیامبران را الگوی خود در زندگی قرار دهند و از کردار و روش ایشان تبعیت کنند.
وی همچنین خواستار شرکت مردم در اعیاد ماه ربیع الاول شد و اضافه کرد: به پاسداشت شخصیت پیامبر(ص) و میمنت این ماه، نسبت به برگزاری مراسم مولودی خوانی جدیت داشته باشیم.
از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به هفته وحدت نامگذاری شده است و همزمان با آغاز این ماه مبارک و میلاد پیامبر اکرم(ص)، مراسم مولودی خوانی با شور و شوق وصف ناشدنی در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی کردستان برگزار می شود که نشان از عشق و ارادت مردم این خطه به نبی خاتم(ص) و اهل بیت دارد.
خبرنگار: وریا کرمی** انتشار: امید بهمنی
7355/6108

نظر شما