شناسهٔ خبر: 22790954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

بهشتی : امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با دیده بان ایران به تشریح دلایل توهین ایرانیان به چهره های شناخته شده در صفحات مجازی پرداخت ؛

حماسه 34 روزه نیروی دریایی ارتش در خرمشهرنقطه عطف دفاع مقدس است

معاون فناوری اطلاعات و انفورماتیک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت حماسه های دفاع مقدس گفت: حماسه 34 روزه نیروی دریایی ارتش در مقابل ارتش بعث عراق ، نقطه عطف دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر دریادار دوم رمضانی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج اظهار داشت: دراین حماسه ماندگار، ارتش اسلام ، دست دشمن بعثی را از دسترسی به خلیج فارس قطع کرد.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ، کشوری است که در شمال و جنوب در مجاورت دریا
قرار دارد، افزود: گستردگی و پیوستگی آب ها در کره زمین تحرک ایجاد کرده و ایران اسلامی در زمینه حمل و نقل دریایی از طریق 9 گذرگاه دریایی متصل می شود.
وی ادامه داد: استفاده از دریا گستردگی فراوانی دارد که میزان بهره برداری از آن به سیاست، جغرافیا ، تدابیر دولتمردان، ویژگی های مردم و سایر عوامل بستگی دارد.
امیردریادار دوم رمضانی به ابعاد بهره برداری جمهوری اسلامی از دریا اشاره کرد و گفت: براین اساس علاوه بر تجارت از طریق حمل و نقل دریایی، توسعه روابط با کشورهای دیگربرای ارتقا ارزش های نظام، استفاده از دریا برای اعمال قدرت و اراده ملی، حفظ منافع راهبردی کشور و توسعه مدنیت سرلوحه امور قرار دارد.
معاون فناوری اطلاعات و آنفورماتیک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دسترسی ایران اسلامی به چند منطقه دریایی بسیارمهم مانند دریای عمان، اقیانوس هند، خلیج فارس و دریای خزر بر اهمیت جغرافیایی کشورمان افزوده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران چندین همسایه دارد که از بین آنها 8 کشور دارای مرز دریایی با ایران و 3 کشور علاوه بر دریا، زمینی نیز با کشورمان در ارتباط هستندبنابراین ایران با 12 همسایه خود مرز دریایی دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه روزانه 17 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز صادر می شود، اضافه کرد: بالغ بر 60 درصد نفت و 45 درصد گاز جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد.
وی گفت: تنها 7 درصد صادرات ایران از طریق مرزهای زمینی کشور صورت می گیرد.
وی اظهار داشت : با توجه به اهمیت دریا و نقش آن در اقتصاد کشور، اشرافیت کامل نظامی بر این بخش از اهمیت
ویژه ای برخوردار است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما