شناسهٔ خبر: 22789454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امیر دریادار خانزادی:

تحریم‌ها نتوانست مانع پیشرفت صنایع دفاعی دریایی کشور شود

گروه سیاسی: فرمانده نیروی دریایی به مناسب روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: دشمن فکر می‌کرد که با تحریم‌ها می‌تواند جلوی پیشرفت نظامی ما را بگیرد اما تولید ناوچه جماران و سایر تجهیزات دفاعی دریایی این تحریم‌ها را بی اثر نشان داد، همچنین نگذاشتیم به اقتصاد و عظمت ایران اسلامی خدشه‌ای وارد شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، 10 آذرماه، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به روز نیروی دریایی، گفت: هفتم آذر ماه 1359 ما با شصت و هفتمین روز حمله دشمن بعثی به میهن اسلامی هستیم که در این زمان هنوز ساختارهای نظامی و دفاعی کشور شکل محکم و استواری به خود نگرفته بود و دشمن گمان می‌کرد که خواهند توانست خرمشهر را ظرف مدت یک روز به اشغال خود درآورد.
وی ادامه داد: در آن زمان 55 درصد واردات و صادرات کشور از طریق خرمشهر صورت می‌گرفت و به همین دلیل ما وابستگی شدیدی به دریا داشتیم. بنابراین محاسبات دشمن درست بود که از طریق محاصره دریایی بتوانند ما را از پا در بیاورند که این سبب شد تا دشمن به سمت تصرف آبادان برود تا بتواند شریان اقتصادی کشور را قطع و سپس به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند تا بتوانند در تهران جشن بگیرند.
فرمانده نیروی دریای اضافه کرد: اما دشمن تفنگداران نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران غافل بود و اینکه آن‌ها نخواهند گذاشت به هدف خود دست یابند. تفنگداران نیروی دریایی به مدت 34 روز مقاومت کردند تا نگذارند دشمن به هدف خود دست یابد.
امیر خانزادی افزود: در زمان دفاع مقدس، نیروی دریایی در کنار سایر رزمندگان اسلام، پشتیبانی بسیاری از شبه جزیره آبادان کرد که این موضوع باعث شد تا حصر آبادان از طریق دریا شکسته شود تا مقدمات آزادسازی خرمشهر را فراهم کینم.
وی ادامه داد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، با نابودی هسته اصلی دشمن توانست تسلط کامل خود را بر دریا حاکم کند و تا پایان جنگ دیگر ما شاهد حضور رژیم بعثی در دریا نبودیم. در دریا آن‌ها خیلی تلاش کردند که بتوانند بر ما تسلط یابند، اما نیروی دریایی با اسکورت 10 هزار کشتی که مایحتاج معیشتی مردم، تجهیزات دفاعی و محموله‌های نفتی را حمل می‌کردند، نگذاشتیم به اقتصاد و عظمت ایران اسلامی خدشه‌ای وارد شود.
فرمانده نیروی دریایی گفت: ما بالغ بر 5700 کیلومتر مرز دریایی داریم که فرزندان کشور موظف به برقراری امنیت این مرزها هستند و اگر قرار است صادارت و واردات کشور امن باقی بماند، نیازمند اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در این مناطق هستیم تا بتوانیم بر تهدیدات احتمالی از جمله دزدان دریایی فائق آییم.
وی ادامه داد: فرزندان این کشور در سخت‌ترین شرایط به مدت 120 روز دور از خانه و وطن به انجام وظیفه‌ خود می‌پردازند تا بتوانند امنیت پایداری را برای کشور به ارمغان آورند.
امیر خانزادی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش با تدبیر رهبری در مسیر خودکفایی حرکت بسیار منسجم و با برنامه‌ریزی و هدفمند آغاز کرده است، گفت: دشمن فکر می‌کرد با تحریم‌های ظالمانه می‌تواند حرکت رو به جلوی نیروی دریایی را متوقف کند اما پس از ساخت جماران و دماوند، سایر شناورهای نیروی دریایی نیز ساخته شد.
وی تأکید کرد: در هفته آینده هم شاهد الحاق ناو موشک انداز سپر در دریای خزر خواهیم بود که نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دریا است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این نوید را به مردم ایران می‌دهم که ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در دریا استوار ایستاده است و البته این را نباید فراموش کنیم که ما در آغاز یک راه هستیم و این راه عبارت است از دستیابی به جایگاه متناسب با اقتدار و قدرت ایران اسلامی، ایران تاریخی و ایران بزرگ.

نظر شما