شناسهٔ خبر: 22789166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه مکران در دستور کار ارتش قرار دارد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: توسعه مکران در دستور کار ارتش است زیرا برای تجارت در دریا نیازمند امنیت هستیم.

صاحب‌خبر -

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران که تا قبل از انقلاب در شرق تنگه هرمز و شمال دریای عمان حضور داشت امروز در دریاهای آزاد حضور دارد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش برای مقابله با ایران حراسی تا کنون در ۶۰ بندر دنیا پهلو گرفته‌ است و حضور ما در اقصی‌نقاط دنیا مثل شمال اقیانوس هند، دریای چین، خلیج عدن، دریای سرخ و اقیانوس اطلس برای نشان دادن قدرت ایران وبه اهتزار در آوردن پرچم پرافتخار کشورمان بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: تا امروز چهارهزارو ۲۰۰ کشتی تجاری و نفتکش در منطقه بحران زده توسط نیروی دریایی اسکورت شده و امنیت آنها را برقرار کرده‌ایم تا خط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران آسیب نبیند و به خیلی از کشتی‌های کشورهای جهان نیز کمک کرده‌ایم.

سیاری تاکید کرد: امروز اگر در خلیج عدن حضور مستمر نداشته باشیم کشتی‌های ما مورد تهاجم قرار می گیرند و میلیاردها تومان خسارت به آنها وارد می‌شود.

وی درباره حضور نیروی دریایی در دریای مکران گفت: توسعه مکران در دستور کار ارتش است زیرا برای تجارت در دریا نیازمند امنیت هستیم و بدون امنیت اتفاقی در کشور نمی‌افتد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: اگر منافع و مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران مورد تعرض قرار گیرد نیروی دریایی ارتش و سپاه جواب محکمی با متجاوزان خواهند داد.

 

انتهای پیام/گ

صحبت های دریادار سیاری در مشهد

نظر شما