شناسهٔ خبر: 22739414 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین وظیفه ما ترویج فرهنگ قرآن و عترت در سطح دانشگاه ها است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ما باید به دانشگاه ها بیشتر اعتماد کنیم، اما برخی از افراد با سیاه نمایی سعی دارند در این عرصه خدشه وارد کنند.

صاحب‌خبر -

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره ترویج فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاه‌ها افزود: حضور و ثبت نام سیصدوسی هزار دانشگاهی در سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان بدون تردید اهمیت دانشگاهیان به مابحث قرآنی را نشان می‌دهد و مهمترین وظیفه ما ترویج قرآن و فرهنگ قرآن و سنت رسول الله و عترت است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون شرایط خوبی در سطح دانشگاه‌های کشور وجود دارد افزود: ما باید به دانشگاه‌ها بیشتر اعتماد کنیم و حضور قشر دانشگاهی در عرصه قرآن و عترت نشان از وضع خوب دانشگاه‌ها است، اما من متأسفم که برخی از افراد با سیاه نمایی سعی دارند در این عرصه خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه زبان اثرش کمتر از عمل است افزود: امیدواریم انوار الهی قرآن و عترت در سطح دانشگاه‌ها بیشتر مشاهده شود، البته در زمینه زندگی اخلاقی و شخصی و حتی اجتماعی شاهد توجه افراد به قرآن هستیم و حضور ۳۳۰ هزار دانشگاهی در این دوره از جشنواره نشان از اهمیت این قشر به قرآن تدبر در قرآن و عمل به قرآن است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه توجه به قرآن و تدبر به قرآن و عمل به آن را اول از همه به خودم و خانواده ام توصیه می‌کنم، گفت: توجه به قرآن، تدبر به قرآن و عمل به قرآن موجب آرامش دل‌ها و آرامش جامعه می‌شود و هنوز ما تا رسیدن به احکام ناب الهی فاصله داریم به خصوص آنکه باید این امر با مدیریت کشور پیوند زده شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره تأثیر قرآن در دراز مدت در سطح جامعه و دانشگاه‌های کشور گفت: قرآن به طور حتم و یقین در سطح جامعه و دانشگاه‌های کشور می‌تواند نقش بی بدیلی داشته باشد و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند منشأ همه تحولات دانشگاه‌ها است و در این میان حوزه‌ها را هم باید به دانشگاه‌ها اضافه کنیم.

وی در ادامه درباره وظیفه مسئولان در عرصه اجتماع و توجه به قرآن گفت:​ مهمترین مطلب این است که فکر به عمل درآید و هر وقت شاهد رضایت بخشی مردم در عرصه‌های مختلف باشیم می‌توانیم بگوییم که مسئولان تا اندازه‌ای درست عمل کرده اند، البته درست نیست که تمام وظایف را برعهده دولت، قوه قضائیه و قوه مجریه بگذاریم بلکه باید همه همت کنیم تا فعالیت‌ها درست صورت گیرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دین می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند، افزود: دین می‌تواند مشکلات را حل کند و در این راستا باور‌های اعتقادی و دینی مردم در حل مشکلات مؤثر باشد.

وی ادامه داد: قضاوت مسئولان برعهده وجدان جامعه است که چقدر به قرآن و عمل به آن توجه می‌کنند.

نظر شما