شناسهٔ خبر: 22743722 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر بهداشت عنوان کرد

مدیریت کارآمد مسئولین در گرو عمل به قرآن

R1014143/P1014143/S2,24/CT12

وزیر بهداشت گفت: اگر مسئولین ما بخواهند به قرآن عمل کنند باید بتوانند ثابت کنند که می‌توانیم مدیریتی کارآمد نه تنها برای کشور بلکه برای ارائه به جهانیان داشته باشیم و وجدان جامعه قضاوت می‌کند که چقدر به دین و قرآن کریم عمل می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی در مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور اظهار داشت: 330 هزار نفر از دانشگاههای کشور در این جشنواره شرکت کرده اند که از برگزار کنندگان این جشنواره تشکر می‌کنم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همه می‌دانیم که اثر زبان کمتر از عمل است، افزود: باید انوار الهی قرآن در تمام جنبه‌های زندگی و اجتماعی ما مشاهده شود و ترویج قرآن، عمل به سنت رسول الله و عترت مهمترین وظیفه ما است.

هاشمی در ادامه گفت: امیدوارم خود و خانواده ام و همینطور جمعیت پنج میلیونی دانشجویان  و خانواده‌هایشان بتوانیم در راستای توجه، تدبر و عمل به قرآن قدم برداریم و از خداوند بخواهیم که در این راه به ما کمک کند زیرا باعث سکینه و آرامش در دل ها و جامعه می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز با احکام ناب فاصله زیادی داریم، افزود: باید در این راه به بخشی که به اخلاق بر می‌گردد توجه ویژه داشته باشیم چون اخلاق می‌تواند روابطمان را با یکدیگر و مجموعه مدیریت کشور با مردم در ساختار مناسبی پیوند دهد.

وزیر بهداشت برگزاری جشنواره‌های قرآنی را بسیار موثر دانست و گفت: براساس فرمایش امام راحل از آنجایی که نقش دانشگاه ها در اداره کشور بی بدیل است زیرا منشا تحولات، حوزه و دانشگاه است،  بنابراین هرچقدر انس بیشتری با قرآن داشته باشیم، جهت گیریهای مدیریتی کشور مزین به انوار الهی و حتما اثر گذار خواهد بود.

هاشمی افزود: اگر هر روز چند آیه قرآن بخوانیم و در رفتارهای شخصی و کار حرفه ای اجتماعی خود هم تدبر کنیم، حتما اثرگذار خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: باید به دانشگاه‌هایمان اعتماد بیشتری کنیم زیرا از جمعیت 5 میلیونی دانشجویان، 330 هزار نفر در این جشنواره و برنامه‌های قرآنی شرکت کرده و به رقابت پرداخته اند که این نشان دهنده این است که وضعیت دانشگاههای کشور خوب است و متاسفم که گاهی اوقات بعضی‌ها درخصوص دانشگاه ها سیاه نمایی می‌کنند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: وقتی رضایتمندی مردم از کار ما افزایش پیدا می‌کند، نشان دهنده این است که عمل ما به قرآن و فرامین آن به نحو درست انجام شده است.

هاشمی افزود: وظیفه همه ما است که با هم کار کنیم و با به کارگیری فرامین قرآنی دلهایمان به هم نزدیکتر شود و در نهایت این موضوع  باعث وحدت و یکپارچگی در جامعه خواهد شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: باید مردم باور  کنند که دین می‌تواند مشکلاتشان را حل کند و این مهمترین وظیفه مسئولین و بسیار سنگین است که در عمل  نشان بدهند باورهای دینی و اعتقادات مردم در رفع مشکلات بویژه مشکلات معیشتی موثر است.

وزیر بهداشت گفت: اگر مسئولین ما بخواهند به قرآن عمل کنند باید بتوانند ثابت کنند که می‌توانیم مدیریتی کارآمد نه تنها برای کشور بلکه برای ارائه به جهانیان داشته باشیم و وجدان جامعه قضاوت می‌کند که چقدر به دین و قرآن کریم عمل می‌کنیم.

باید از معارف قرآنی درس بگیریم

وزیر بهداشت با بیان اینکه آرزو می‌کنم بیشتر مانوس با قرآن باشیم و از معارف قرآنی درس بگیریم، گفت: البته هر کس موقعیت بالاتری داشته باشد، مسئولیت بیشتری هم دارد از این رو مسئولان کشور در قبال این موضوع، مسئولیت سنگین‌تری به عهده دارند.

هاشمی در مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور ضمن تقدیر از داود میرباقری کارگردان آثار دینی در صدا و سیما، اظهار داشت گفت: از همه دوستانی که در برگزاری مراسم مشارکت داشتند، سپاسگزارم و از حضور استاد داود میرباقری نیز تشکر می‌کنم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدوارم قرآن در زندگی مردم و در عرصه جامعه حضور پررنگ‌تری داشته باشد، گفت: خوشبختانه، قرآن پس از انقلاب اسلامی از مهجوریت مزمن گذشته، خارج شد و قرار شد که به عرصه زندگی مردم و به صحنه سیاست و اجتماع بازگردد که به نیکوترین وجه بتوان آن را به تصویر کشید، که این موضوع را در کار زیبای امام علی (ع) میرباقری به خوبی شاهد بودیم.

هاشمی با اشاره به اینکه جمع حاضر بخشی از 330 هزار نفری هستند که در دانشگاه‌ها به فعالیت قرآنی علاقه دارند، اظهار داشت: امروز وزارت بهداشت افتخار میزبانی نمایندگانی از همه گروه‌های مختلف دانشجویی و دانشگاهی را دارد.

گفتنی است مرحله نهایی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور طی روزهای ششم تا هشتم آذرماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات برگزار می‌شود و در مراسم افتتاحیه و اختتامیه از برگزیدگان بخش‌های مختلف هنری، ادبی‏، فناوری، معارفی و آوایی با اهدای لوح و جوایزی تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما