شناسهٔ خبر: 22673940 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آغاز هفته سیزدهم؛ سپاهان و پیکان باختند، بازی تراکتورسازی لغو شد

پارس جنوبی – پرسپولیس؛ برگزاری فینال نیم فصل اول در شهر جم

صاحب‌خبر -

سرویس ورزشی-
در حساس‌ترین بازی هفته سیزدهم رقابت‌های
لیگ برتر، امروز صدرنشین لیگ در جم میزبان پرسپولیس است.
هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از روز گذشته جمعه با برگزاری سه بازی آغاز شد. در مشهد تیم پدیده با نتیجه سه بر یک نفت تهران را بدرقه کرد. گل‌های پدیده را در این دیدار امین قاسمی‌نژاد در ‌دقیقه ۳۴، محمد مهدی مهدی خانی در ‌دقیقه ۵۱ و حسین مهربان در دقیقه ۹۰ + ۵ وارد دروازه‌ نفت طلاییه کردند. همچنین تک گل زردپوشان را نیز هاشم بیگ‌زاده در دقیقه ۸۸ به ثمر رساند.تیم مشهدی با این پیروزی ۲۱ امتیازی شد و موقتا به رده چهارم صعود کرد. شاگردان درخشان نیز با این شکست در جایگاه چهاردهم جدول شانزده تیمی مسابقات باقی ماندند. در آبادان، صنعت نفت با نتیجه سه بر دو سپاهان را شکست داد. در این بازی برای صنعت نفت مسعود ابراهیم زاده (۱۳)، کرار جاسم (۳۰ پنالتی و ۸۹) و برای سپاهان ساسان انصاری (۲۳) و جلال‌الدین علی محمدی (۴۵) گلزنی کردند. یاران کمالوند با این برد ۱۷ امتیازی شدند و موقتا به رده ششم جدول صعود کردند. سپاهان هم با یک رده سقوط در جایگاه نهم قرار گرفت تا نتایج سینوسی این تیم در فصل هفدهم ادامه داشته باشد.  در خوزستان، استقلال خوزستان با نتیجه یک بر صفر پیکان تهران را شکست داد. در این بازی جونیور مارینی در دقیقه ۷۳ برای تیم عبدالله ویسی گلزنی کرد تا موجب شکست پیکان شود.استقلال با این سه امتیاز، ۱۳ امتیازی شد و موقتا به رده دوازدهم جدول صعود کرد. پیکان هم شانس صدرنشینی را از دست داد و کماکان با ۲۴ امتیاز در رده سوم باقی ماند. دیروز قرار بود دیدار دو تیم تراکتورسازی تبریز و سپیدرود رشت از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شود، به دلیل شرایط جوی نامناسب تبریز و همچنین بارش برف لغو و به امروز شنبه موکول شد.ابتدا قرار بود این دیدار در ساعت ۱۵:۳۰ برگزار شود، اما پس از بازدید ناظران از چمن ورزشگاه یادگار امام این دیدار به ساعت ۱۶ موکول شده بود، ولی در این ساعت نیز ناظران و داور مسابقه وضعیت چمن را مشاهده کردند و تصمیم به لغو این دیدار گرفتند. به این ترتیب دیدار تراکتورسازی تبریز و سپیدرود رشت امروز (شنبه) از ساعت ۱۴ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد.
برگزاری حساس‌ترین بازی هفته در جم
در ادامه دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر امروز نیز پنج بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار تیم پارس جنوبی در جم از پرسپولیس پذیرایی می‌کند. شاگردان تارتار که در این فصل موفق به صعود به لیگ برتر فوتبال شدند شگفتی ساز بزرگ لیگ برتر نام گرفتند و توانستند بعد از گذشت 12 هفته‌ با 25 امتیاز صدرنشین این لیگ باشند. شاگردان تارتار هفته‌ گذشته پس از مدت‌ها شکست‌ناپذیری نخستین شکست فصل خود را مقابل فولاد تجربه کردند، اما آنها برای جبران این شکست با انگیزه کافی مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ قرار خواهند گرفت.
در سوی دیگر میدان اما پرسپولیسی قرار دارد که حواشی زیادی در اطراف این تیم وجود دارد. تغییرات مدیریتی، محرومیت آقای گل دو فصل اخیر سرخپوشان و همچنین حواشی موجود بین علیرضا بیرانوند و هواداران این تیم باعث شده است که پرسپولیس روزهای آرامی را در لیگ برتر پشت سر نگذارد.
پرسپولیسی‌ها که در این فصل رویای تکرار قهرمانی سال پیش خود را در سر می‌پرورانند، با یازده بازی و 24 امتیاز و تنها یک امتیاز نسبت به پارس جنوبی جم در جایگاه دوم قرار دارند. پرسپولیسی‌ها می‌توانند در صورت پیروزی مقابل پارس جنوبی جم و کسب سه امتیاز دیدار معوقه خود نام خود را از همین هفته‌ به عنوان قهرمان نیم فصل بر سر زبان‌ها بیاندازند. برنده این دیدار به احتمال زیاد معادله قهرمانی نیم فصل را حل خواهد کرد.
ذوب آهن – فولاد
ذوب آهن اصفهان و فولاد هم امروز در ورزشگاه نقش جهان در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر دو تیم با پیروزی در هفته‌ قبل پا به میدان این مسابقه خواهند گذاشت. شاگردان امیر قلعه‌نویی که هفته‌ گذشته توانستند بعد از مدت‌ها ناکامی سپیدرود در رشت را شکست دهند باید مقابل فولادی قرار بگیرند که توانست بعد از 12 هفته‌ شکست را به صدرنشین لیگ برتر یعنی پارس جنوبی تحمیل کند.
 ذوبی‌ها پس از گذشت 12 هفته‌ و کسب شانزده امتیاز در رتبه هفتم قرار دارند. در آن سوی میدان نیز شاگردان پورموسوی که عملکرد خوبی را در این فصل پشت سر گذاشته‌اند توانسته‌اند جزو چهار تیم بالای جدول رده‌بندی باشند و با 20 امتیاز در رده چهارم قرار بگیرند. فولادی‌ها انگیزه زیادی دارند و با پیروزی برابر ذوب آهن می‌توانند خود را به جمع مدعیان قهرمانی نیم فصل ‌اضافه کنند.
استقلال – گسترش فولاد
در آخرین دیدار هفته‌ سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، شاگردان وینفرد شفر و فیروز کریمی مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. این دو تیم که همسایه هم در جدول رده‌بندی هستند، می‌توانند در صورت پیروزی برابر حریف خود تا رتبه‌های ششم یا هفتم جدول رده‌بندی بالا بیایند. شاگردان شفر هفته‌ گذشته در مشهد نتوانستند از سد مشکی پوشان بگذرند و تنها با یک امتیاز از مشهد باز گشتند. استقلال که علیرغم تغییر سرمربی خود هنوز مشکل گلزنی دارد، قصد این را دارد که با پیروزی پر گل برابر گسترش فولاد تبریز به انتقادات منتقدان و کارشناسان پایان دهد و ضعف خط حمله خود را بپوشاند.
در سوی دیگر میدان نیز فیروز کریمی مقابل تیم سابق خود قرار خواهد گرفت. گسترش فولاد تبریز پس از برکناری لوکا بوناچیچ و به کار آمدن فیروز کریمی توانسته است نتایج خوبی بگیرد و خود را از انتهای جدول رده‌بندی به رتبه دهم برساند. گسترشی‌ها این روزها با درخشش بازیکنان جوان خود توانسته‌اند با 14 امتیاز و یک امتیاز بیشتر از استقلال در رتبه دهم قرار بگیرند. آنها می‌توانند با پیروزی برابر آبی پوشان پایتخت به جمع تیم‌های بالا نشین جدول بپیوندند، البته کار سختی در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران آبی‌ها دارند.
برنامه کامل دیدارهای امروز لیگ برتر به این شرح است:
شنبه 4 آذر 1396
* تراکتورسازی تبریز .......................... سپیدرود رشت (ساعت 14)
* پارس جنوبی جم .................................... پرسپولیس (ساعت 15)
* ذوب آهن اصفهان .......................... فولاد خوزستان (ساعت 15)
* سایپا ...................................... مشکی‌پوشان مشهد(ساعت 15:15)
* استقلال ............................ گسترش فولاد تبریز (ساعت 17:30)

نظر شما