شناسهٔ خبر: 22670178 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پیکان در اندیشه صدرنشینی

هفته سیزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر درحالی آغاز شده که نفت تهران در مشهد به دیدار پدیده رفته و سپاهان در آبادان با صنعت نفت دیدار می‌کند. ساعتی دیگر هم تراکتورسازی و سپیدرود در تبریز با هم دیدار می‌کنند و استقلال خوزستان در خانه میزبان پیکان است .

صاحب‌خبر -
 تیم های تراکتورسازی تبریز و سپیدرود رشت در حالی در تبریز به مصاف هم خواهند رفت که شاگردان یحیی گل محمدی در رتبه سیزده جدول و شاگردان علی نظرمحمدی در رتبه دوازدهم جدول قرار دارند. شاگردان گل محمدی که عملکرد جالبی در این چند هفته نداشتند با باخت سنگینی که هفته گذشته برابر سپاهان داشتند بیشتر در باتلاق بحران زدگی غرق شده اند. تراکتورسازی در ۶ دیدار خانگی خود فقط یک برد مقابل نفت طلاییه داشته و ۳مساوی و دو شکست در کارنامه خانگی این تیم دیده می شود. تراکتورسازان ۴ هفته است که نبرده اند و آخرین برد آن ها مقابل همتای تبریزی خود یعنی گسترش بوده است.در مقابل، تیم سپیدرود رشت هم اوضاع بهتری از این تراکتور ندارند. که شاگردان علی نظرمحمدی با یک گل کمتر خورده  نسبت به تراکتور در رده دوازدهم قرار دارند. هر دو مربی خوب می دانند که عدم امتیازگیری آن ها را هرچه بیشتر به سمت قعر جدول سوق خواهد داد.هر دو تیم ۱۱ بار در طول این فصل موفق به گلزنی شده اند و بهترین گلزنان دو تیم محمد ایرانپوریان و محمد نزهتی با ۴ گل هستند.
در دیگر بازی تیم متحول شده پیکان با مربی گری مجید جلالی باید به مصاف استقلال خوزستان برود. دو تیم پیکان تهران و استقلال خوزستان در حالی به مصاف یکدیگر می روند که دو تیم شرایط کاملا متفاوتی در جدول دارند.
پیکانی ها  ۸ هفته طلایی را پشت سر گذاشته و با ۷ پیروزی و یک مساوی در ۸ بازی آخر رشد چشمگیری در جدول داشته‌اند، این شانس را دارند تا در صورت پیروزی مقابل استقلال خوزستان به صدر جدول مسابقات لیگ برتر برسند. پیکان هفته گذشته برابر صنعت نفت آبادان با نتیجه یک بر یک متوقف شدند با ۲۴ امتیاز از ۱۲ بازی در رده سوم جدول قرار دارند. پیکانی ها در ۱۲ بازی گذشته خود ۷ پیروزی، ۳ تساوی و تنها 2 شکست داشته اند و آمار 15 گل زده و ۸گل خورده را به ثبت رسانده اند. پیکان با پیروزی در بازی امروز می تواند موقتا به صدر جدول رده بندی راه پیدا کند و استقلال خوزستان نیز در صورت پیروزی می تواند موقتا تا رده 12 جدول صعود کند.
بر خلاف پیکان، ویسی در استقلال خوزستان شرایط بغرنجی در این فصل دارد و در حال حاضر یکی از دو تیم قعر نشین مسابقات است و برای رهایی از انتهای جدول روی امتیازات بازی‌های خانگی حساب باز کرده‌اند. آنها که هفته گذشته با ۲ بر ۱ مغلوب گسترش فولاد تبریز شده اند با تنها ۱۰ امتیاز از ۱۲ بازی گذشته در رده پانزدهم جدول قرار دارند. خوزستانی ها ۶ شکست داشته اند، ۴ تساوی و تنها ۲ پیروزی. آنها همچنین آمار ضعیف ۹ گل زده و ۱۹ گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند.

برنامه هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر:
جمعه سوم آذرماه
* استقلال خوزستان- پیکان تهران/ ساعت ۱۶:۴۵- ورزشگاه غدیر اهواز
داور: حسین زرگر  کمک ها: محمدجواد مداح – محمد راهی – روح اله شریفی  ناظر: علیرضا یزدانی
* صنعت نفت آبادان- سپاهان اصفهان/ ساعت ۱۶:۴۵- ورزشگاه تختی آبادان
داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک ها: بابک عباسقلی زاده – محمدرضا مدیرروستا – علی اصغر مومنی ناظر: مسعود مرادی
شنبه چهارم آذرماه
* پارس جنوبی جم- پرسپولیس تهران/ ساعت  ۱۵:۰۰- ورزشگاه تختی جم
داور: اشکان خورشیدی کمک ها: محمدرضا منصوری – رحیم شاهین – محمد ملکی ناظر: محمود رفیعی
* سایپـا تهران- سیاه جامگان/ ساعت ۱۵:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین
داور: رضا کرمانشاهی کمک ها: تورج عیوض محمدی – ایوب غلامزاده – کمیل غلامی ناظر: علیرضا کهوری
* ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان/ ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر
داور: وحید کاظمی کمک ها: هادی طوسی – فرهاد مروجی – جواد رحیم زاده ناظر: سعید بطحایی
* استقلال تهران- گسترش فولاد/ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه آزادی
داور: علی صفایی کمک ها: رضا سخندان – علی دودانگه – محمدحسین ترابیان ناظر: حسین عسکری





وحید صابری

نظر شما