شناسهٔ خبر: 22674025 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

پيگيري هفته سيزدهم ليگ برتر

نبرد براي صدرنشيني

صاحب‌خبر -

در ادامه‌ هفته‌ سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، امروز چهار ديدار برگزار خواهد شد که مهم‌ترين ديدار نيم فصل را تيم‌هاي پارس جنوبي جم و پرسپوليس برگزار خواهند کرد.

ذوب آهن – فولاد، ساعت 15 ورزشگاه نقش جهان

نخستين ديدار روز شنبه را ذوب آهن اصفهان و فولاد برگزار خواهند کرد که هر دو تيم با پيروزي در هفته‌ قبل پا به ميدان اين مسابقه خواهند گذاشت. شاگردان امير قلعه‌نويي که هفته‌ گذشته توانستند بعد از مدت ها ناکامي سپيد رود در رشت را شکست دهند، بايد مقابل فولادي قرار بگيرند که توانست بعد از 12 هفته‌ شکست را به صدرنشين ليگ برتر يعني پارس جنوبي تحميل کند. ذوبي‌ها پس از گذشت 12 هفته‌ و کسب 16 امتياز در رتبه هفتم قرار دارند. در آن سوي ميدان نيز شاگردان پورموسوي که عملکرد خوبي را در اين فصل پشت سر گذاشته‌اند توانسته اند جزو چهار تيم بالاي جدول رده‌بندي باشند و با 20 امتياز در رده چهارم قرار بگيرند.فولادي‌ها انگيزه زيادي دارند و با پيروزي برابر ذوب آهن مي‌توانند خود را به جمع مدعيان قهرماني نيم فصل ‌اضافه کنند.

پارس جنوبي جم – پرسپوليس، ساعت 15، ورزشگاه تختي جم

مهم‌ترين ديدار نيم فصل نخست ليگ برتر فوتبال ايران، بدون شک بين تيم‌هاي پارس جنوبي جم و پرسپوليس برگزار خواهد شد. شاگردان تارتار که در اين فصل موفق به صعود به ليگ برتر فوتبال شدند شگفتي ساز بزرگ ليگ برتر نام گرفتند و توانستند بعد از گذشت 12 هفته‌ با 25 امتياز صدرنشين اين ليگ باشند. شاگردان تارتار هفته‌ گذشته پس از مدت‌ها شکست ناپذيري نخستين شکست فصل خود را مقابل فولاد تجربه کردند، اما آنها براي جبران اين شکست با انگيزه کافي مقابل شاگردان برانکو ايوانکوويچ قرار خواهند گرفت.در سوي ديگر ميدان اما پرسپوليسي قرار دارد که حواشي زيادي در اطراف اين تيم وجود دارد. تغييرات مديريتي، محروميت آقاي گل دو فصل اخير سرخپوشان و همچنين حواشي موجود بين عليرضا بيرانوند و هواداران اين تيم باعث شده است که پرسپوليس روزهاي آرامي را در ليگ برتر پشت سر نگذارد. پرسپوليسي ها که در اين فصل روياي تکرار قهرماني سال پيش خود را در سر مي پرورانند، با 11 بازي و 24 امتياز و تنها يک امتياز کمتر نسبت به پارس جنوبي جم در جايگاه دوم قرار دارند. پرسپوليسي‌ها مي‌توانند در صورت پيروزي مقابل پارس جنوبي جم و کسب 3 امتياز ديدار معوقه خود نام خود را از همين هفته‌ به عنوان قهرمان نيم فصل بر سر زبان‌ها بيندازد. برنده اين ديدار به احتمال زياد معادله قهرماني نيم فصل را حل خواهد کرد.

سايپا – مشکي پوشان، ساعت 15:15، ورزشگاه دستگردي

شاگردان علي دايي در يکي از ديدارهاي هفته‌ سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران ميزبان مشکي پوشان ديار خراسان خواهند بود. مشکي پوشان اين روزها حال و اوضاع خوشي ندارد و آنها نتوانسته اند نتايج خوبي را در اين فصل کسب کنند. آنها هفته‌ گذشته و پس از مدت ها ناکامي توانستند يک امتياز را از جنگ استقلال وينفرد شفر در بياورند و انگيزه زيادي براي کسب امتياز مقابل شاگردان علي دايي دارند. البته کميته‌ اخلاق نيز بازي کردن شاگردان مرزبان را منوط به تغيير مديرعامل اين تيم کرده است. همچنين مشکي پوشان نيز خيال تغيير مديرعامل خود را ندارند و مالک اين باشگاه در مصاحبه‌اي گفته است که حاضر به تغيير علي عباسي نيست و اگر فدراسيون بخواهد چنين اجباري به او و باشگاهش اعمال کند، اين تيم از مسابقات ليگ برتر انصراف خواهد داد!

در سوي ديگر ميدان نيز شاگردان دايي توانستند پس از چند هفته‌ ناکامي و عدم کسب پيروزي مقابل نفت تهران با يک گل به برتري برسند. سايپايي‌ها مي‌خواهند دوباره به روزهاي خوب خود برگشته و دومين پيروزي متوالي خود را مقابل مشکي پوشان به دست بياورند. شاگردان علي دايي تا اين جاي فصل توانسته‌اند از 12 بازي 17 امتياز را کسب کنند و در جايگاه ششم ليگ برتر فوتبال ايران قرار بگيرند.

استقلال – گسترش فولاد، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادي

در آخرين ديدار هفته‌ سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، شاگردان وينفرد شفر و فيروز کريمي مقابل هم صف آرايي خواهند کرد. اين دو تيم که همسايه هم در جدول رده‌بندي هستند، مي‌توانند در صورت پيروزي برابر حريف خود تا رتبه‌هاي ششم يا هفتم جدول رده‌بندي بالا بيايند. شاگردان شفر هفته‌ گذشته در مشهد نتوانستند از سد مشکي پوشان بگذرند و تنها با يک امتياز از مشهد باز گشتند. استقلال که علي‌رغم تغيير سرمربي خود هنوز مشکل گلزني دارد، قصد اين را دارد که با پيروزي پر گل برابر گسترش فولاد تبريز به انتقادات منتقدان و کارشناسان پايان دهد و ضعف خط حمله خود را بپوشاند.

در سوي ديگر ميدان نيز فيروز کريمي مقابل تيم سابق خود قرار خواهد گرفت. گسترش فولاد تبريز پس از برکناري لوکا بوناچيچ و به کار آمدن فيروز کريمي توانسته است نتايج خوبي بگيرد و خود را از انتهاي جدول رده‌بندي به رتبه دهم برساند. گسترشي‌ها اين روزها با درخشش بازيکنان جوان خود توانسته اند با 14 امتياز و يک امتياز بيشتر از استقلال در رتبه دهم قرار بگيرند. آنها مي‌توانند با پيروزي برابر آبي پوشان پايتخت به جمع تيم‌هاي بالا نشين جدول بپيوندند و البته کار سختي در ورزشگاه آزادي و مقابل هواداران آبي ها دارند.

نظر شما