شناسهٔ خبر: 22667237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خداحافظی نماینده ولی فقیه با مردم کرمان

آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته بعد از 38سال خدمت به علت کهولت سن با مردم استان کرمان خداحافظی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های نماز جمعه انصاف و عدالت داشتن را یکی از خصوصیات بارز مومنان برشمرد و گفت:باید تلاش کرد که با تزکیه نفس خودمان را به این مرتبه عالی از اخلاق برسانیم چرا که فلسفه بعثت پیامبر اکرم (ص )مکارم اخلاق است.
وی با اشاره به اینکه مکارم اخلاق و داشتن اخلاق حسنه در بین مومنین ارزش والایی دارد گفت:انسان با مکارم اخلاق خود را برای فداکار ی ؛ ایثار و گذشت از بهترین موقعیت ها آماده کند .
خطیب جمعه کرمان گفت :نباید در قضاوت هایمان جانب اقوام وخویشان راگرفت و در انجام وظیفه بایستی چشم برروی خیلی از منافع بست و جانب حق راگرفت حتی اگر به ضرر خود و خانواده باشد ‌.
وی  با اشاره به توطئه های دشمن در عرصه های مختلف هوشیاری وبیداری نیروهای نظامی و انتظامی را خواستار شد .

وی با بیان اینکه اکنون ریشه داعش از جا کنده شده است ضمن ابراز خوشحالی گفت: مسلمانان آزاده جهان بایستی در برابر  تمام فتنه ها و توطئه ها هوشیار باشند.
آیت الله سید یحیی جعفری با اشاره به اینکه ۳۸سال است در اقامه نماز جمعه مشغول هستم گفت؛باید بگویم بدون همکاری،وفاداری و در صحنه بودن و وحدت مردم هیچ امام جمعه ای موفق نخواهد شد.
وی افزود:باهر زبانی از مردم کرمان سپاسگذاری کنم و به ویژه جامعه روحانیت و ائمه جمعه موقت دینم را ادا نخواهم کرد.
وی گفت:طی این سی و هشت سال فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشتم و اکنون کسالت و وضعیت جسمی ام مانع از ادای مطلوب خطبه ها می شود .
خطیب جمعه کرمان گفت:ائمه جمعه موقت در قبال من سنگ تمام گذاشتند و امیدوارم مرا حلال کرده و مرا ببخشند.
وی افزود:اکنون باید تریبون نماز جمعه کرمان به نیرویی با توان و انگیزه داده شود و بتوانداین ادای تکلیف را به خوبی انجام دهد.
نمازگزاران نیز در حین ایراد خطبه ها با سر دادن شعار امام جمعه ما محضر وحدت ما ،تشکر، تشکر از آیت الله سید یحیی جعفری قدردانی کردند.
انتهای پیام/ی

نیروهای انتظامی و نظامی در برابر توطئه های دشمن بیدار باشند

نظر شما