شناسهٔ خبر: 22676887 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جعفری:

فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) تجلیل مکارم اخلاق است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کرمان گفت: فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) به گفته خود حضرتش تجلیل مکارم اخلاق است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: پیامبر اکرم(ص) شبیه‌ترین مردم به خودش را خوش‌ اخلاق‌ترین و  صبورترین مردم می‌دانست.
وی افزود: اگر کسی به این مرحله از ایمان، تقوا و انصاف رسیده باشد این آدم، شخص بزرگواری است، ما باید با تلاش و تزکیه به این مرحله عالی برسانیم چراکه فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) به گفته خود حضرتش تجلیل مکارم اخلاق است.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: مکارم اخلاق از محاسن اخلاق بالاتر است، مکارم یعنی شخص، خودش را برای انواع فداکاری‌ها آماده کند، مکارم اخلاق با زحمت، تمرین و ممارست به‌دست می‌آید و صرف به‌جا آوردن نماز و روزه تکلیف را از روی دوش ما مسلمانان بر نمی‌دارد.
امام جمعه کرمان اظهارکرد: همه می‌دانید فلسفه به وجود آمدن داعش، شکست دادن جمهوری اسلامی بود و جنایات این گروه به حدی زیاد و عجیب بود که انسان از بیان این وقایع شرم می‌کند اما برادر عزیز ما و سردار رشید اسلام پایان عمر داعش را اعلام کرد.
آیت‌الله جعفری تأکید کرد: مقام معظم رهبری در کنار سردار سلیمانی اعلام کردند که باید توجه کنیم تا از کید و مکر دشمنان غفلت نکنیم، اگر دشمنان در قالب گروه داعش شکست خوردند حتما در قالب گروه دیگر وارد خواهند شد و این موضوع لزوم هوشیاری همه مسلمانان را می‌طلبد.
منبع: ستاد نمازجمعه استان کرمان

نظر شما