شناسهٔ خبر: 22655235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

فرمانده سپاه: ایران "کمک مستشاری" به یمن می‌کند

خبرگزاری تسنیم

فرمانده کل سپاه گفت: آنچه که دارد اعلام می شود، نابودی کامل و صد در صدی داعش نیست، بلکه نابودی حاکمیت داعش است.

صاحب‌خبر -
نشست خبری سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز پنج شنبه برگزار شد.

سردار جعفری در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت و از بین رفتن حاکمیت داعش اظهار داشت: هفته بسیج که مقاون با این پیروزی‌ها مبارک است و حقش بود که در آستانه هفته بسیج این پیروزی بزرگ رقم بخورد و اعلام شود که همین هم شد.

وی افزود: عامل پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در انقلاب و دفاع مقدس و حوادث و دفع بحران‌هایی که در کشور داشتیم، مردم بوده‌اند و این حضور مردم و ایفای نقش آنها اسمش بسیج است.

فرمانده سپاه تصریح کرد: بسیج مظهر مقاومت ملت ایران و جبهه مقاومت در منطقه است. روز گذشته رهبر انقلاب تمام مردم ایران را بسیجی قلمداد کردند و این درست است و پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، نظام ما با پشتوانه بزرگ مردمی روبرو است و هر کس که از جبهه انقلاب و مقامت حمایت می‌کند، بسیجی است.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: یک سوم مردم ما عضو سازماندهی شده در بسیج هستند و آنهایی هم که عضو نیستند، روحیه بسیجی دارند و در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ رویکرد بسیج به سمت خدمت گذاری مردم و حل معضلات حرکت می‌رود و با توجه به این رویکرد، مردم می توانند در بخش‌های مختلف بسیج ثبت نام کنند و فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر مقاومت ملت ایران و امت اسلامی در منطقه است و تمام این پیروزی‌های حاصل، حضور گسترده مردم و پشتوانه مردمی است که همان  بسیج است، تاکید کرد: همه مردم بسیجی هستند یعنی اینکه هر کسی که از انقلاب اسلامی و مقاومت حمایت می‌کند، بسیجی است.

فرمانده سپاه اضافه کرد: پیروزی‌های بزرگی که در منطقه شاهدش هستیم، در واقع مدیون بسیج است؛ بسیجی که در ایران با فرمان امام شکل گرفت و اگر این بسیج شکل نگرفته بود، سرنوشت جنگ تحمیلی واقعا مشخص نبود. این مقاومت مردمی در 8 سال دفاع مقدس باعث خیر و برکت زیادی شد و باعث الگوگیری مردم منطقه شد و حزب الله لبنان با همین الگو مقابل اسرائیل ایستاد و حزب الله امروز همان بسیج مردمی در لبنان است.

سردار جعفری اضافه کرد: اگر همین سازمان‌دهی مردمی و بسیج مردمی در سوریه نبود، امروز قطعا سوریه تجزیه شده بود و این پیروزی که امروز حاصل شده، حاصل همین حضور مردمی است. در عراق هم همینطور است، داعش می خواست یک دولت در عراق و سوریه شکل بدهد و بنام اسلام با انقلاب اسلامی و محور مقاومت مقابله کند که این موضوع با فرمان مرجعیت عراق، خنثی شد و امروز حشدالشعبی در عراق شکل گرفته و این پیروزی بزرگ در عراق نیز به دست آمده است.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به سردار سلیمانی گفت: قطعا این فرمان حضرت آقا فرمانی حکیمانه است و نشان از هوشمندی ایشان  و نگاه امنیتی و دفاعی به منطقه دارد. آنچه امروز اعلام می‌شود، نابودی کامل داعش نیست بلکه به معنای نابودی حاکمیت داعش است و این با نابودی داعش از لحاظ تفکری، فرق دارد. آن حاکمیتی که داعش اعلام کرده بود از  بین رفته و این پیروزی بسیار بزرگی است که نصیب منطقه شده است.

فرمانده سپاه تصریح کرد: داعش در تمام منطقه و حتی در افغانستان نفوذ کرده و همچنان تهدید علیه ملت‌های اسلامی در منطقه وجود دارد که باید در مقابل آنها هوشیار بود و آمادگی لازم برای مقابله با توطئه دشمن را در دستور مار قرار داد. سپاه امروز آمادگی خوبی برای مقابله با این نوع از تهدیدات دارد و آن را  در عمل هم نشان داده است.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: شکل گیری داعش یک پیامدهایی داشت که باعث ساماندهی امروزی جبهه مقاومت شد و شاید هرگز ما نمی‌توانستیم این حد  از آمادگی را در جبهه مقاومت بدست آوریم بدون شکل گیری داعش.

وی خاطرنشان کرد: کمک های ما به جبهه مقاومت بنا به در خواست مردم و دولت‌های آنان صورت گرفته و یمن هم یک نمونه از آن است؛ امروز در یمن حاکمیت به دست انصارالله است و کمک های ایران در حد مستشاری و معنوی است که یمن بیشتر به آنها نیاز دارد و جمهوری اسلامی هم از این کمک ها دربغ نمی‌کند و این راه ادامه دارد.

نظر شما