شناسهٔ خبر: 22653031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار جعفری:

پیروزی بر داعش مدیون بسیج مردمی در محور مقاومت است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر حضور بسیج مردمی در لبنان و سوریه و عراق نبود امروز شاهد پیروزی بر رژیم صهیونیستی و داعش نبودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که که صبح امروز برگزار شد با تبریک هفته بسیج و پیروزی های جبهه مقاومت در برابر استکبار نا بودی داعش گفت: حق این بود که در هفته بسیج پیروزی بر داعش اتفاق دهد و همه می دانند عامل پیروزی های انقلاب در همه بحران ها مانند جنگ تحمیلی مردم و حضور آنها بوده و بسیج مظهر حضور مردم است.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با بسیجیان گفت: رهبری همه مردم ما را بسیجی دانستند که به این معناست که همه مردمی که از مقاومت حمایت  می کنند بسیجی هستند.

سرلشکر جعفری گفت: رویکرد بسیج به سمت خدمت رسانی مردم و حل مشکلات اجتماعی است ، البته روحیه همه ملت ما خدمت رسانی و کمک به مردم است.

وی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اظهار داشت: این پیروزی ها همه مدیون حضور مردم و بسیج مردمی در محور مقاومت است. اگر حضور بسیج مردمی در لبنان و سوریه و عراق نبود امروز شاهد پیروزی بر رژیم صهیونیستی و داعش نبودیم. بسیج مردمی به فرمان مرجعیت شکل گرفت و پیروزی های بسیاری را به دنبال داشت.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: سرنوشت کشور به بسیج گره خورده و امید داریم بیش از پیش شاهد حضور مردم برای حل مشکلات اجتماعی باشیم البته حضور مردم برای حل مسائل اجتماعی نیاز به خواست دولت دارد.

فرمانده کل سپاه در ادامه در خصوص پیام فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به نامه سرلشکر سلیمانی گفت: ایشان در پیامشان بر آمادگی و عدم غفلت از دشمن تاکید کردند و باید گفت داعش به صورت کامل از بین نرفته و به صورت یک تفکر و گروه های کوچک وجود  دارد و تهدید علیه ملت های منطقه و جبهه مقاومت است پس باید آمادگی مقابله با آن را داشت. سپاه آمادگی خوبی برای مقابله با تهدیدات دارد.

وی ادامه داد: ملت ما و منطقه تجربه خوبی را پیدا کرده و از آمادگی و کار آمدی جبهه مقاومت استفاده کرده اند. 

سرلشکر جعفری در باره رویکرد خصمانه عربستان سعودی علیه ملت ایران و منطقه گفت: رویکرد جمهوری اسلامی با منافع آمریکا و دست نشاندهای آنها در تعارض است . حرف اصلی انقلاب اسلامی مخالفت با استکبار و نظام سلطه است پس استکبار و دست نشانده‌های آن به مخالفت با ایران اسلامی می پردازند.  عربستان دست نشانده آمریکا و همراه رژیم صهیونیستی است پس خود را مقابل جمهوری اسلامی می بیند .

وی ادامه داد: امام به ما یاد داد که با آمریکا و رژیم صهیونیستی که عامل اصلی استکبار هستند به مقابله بپردازیم ما عربستان را عامل اصلی نمی دانیم و آنها دست نشانده آمریکا هستند به آنها توصیه می کنیم دست از راه اشتباه خود و آسیب رسانی به ملت های منطقه بردارند تا ترکش های جبهه مقاومت به آنها آسیب نرساند.

سردار جعفری در خصوص رویکرد جدید بسیج گفت: بسیج همواره باید حلال مشکلات جامعه باشد، یک روز جنگ تحمیلی و روز دیگر بحرانی مانند زلزله و دیگر مسائل ، امروز مسئله اصلی ما آسیب های اجتماعی و فرهنگی است و ما معتقدیم این مشکلات بدون حضور مردم حل نمی شود بنابراین رویکرد بسیج به سمت حل مسائل اجتماعی ، تامین امنیت محله ها و اقتصاد مقاومتی رفته، اما این به معنای کاهش آمادگی های دفاعی و نظامی نیست.

وی ادامه داد: توطئه های استکبار همچنان ادامه دارد و آنها دست از دشمنی برنخواهد داشت ما آماده مقابله با تهدیدات و توطئه های دشمنان هستیم  و به آنها می گوییم برنامه های شما همواره نتیجه عکس داده پس درس بگیرید. 

سردار جعفری در خصوص حمایت از جبهه مقاومت و یمن گفت : کمک های ایران بنا بر درخواست دولت یا ملت هاست و ایران از کمک به آنها دست برنمی دارد. 

سرلشکر جعفری درباره اقدامات سپاه در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از خدمات و وظایف بسیج خدمت به مردم است و در حوادث و بلایا نیز  از همان لحظات اولیه به دلیل اینکه امکانات قرارگاه در دشت ذهاب  وجود داشت به کمک مردم رفتند بعد از آن هم هر بخش و روستا را به سپاه یک استان سپردیم و کار پیش می رود.

وی ادامه داد: تقسیم کار میان ارتش و سپاه هم به خدمت رسانی کمک خوبی کرد و امداد رسانی باسرعت انجام شد و مردم اسکان موقت داده شدند اقدام بعدی ما با توجه به سرما استقرار در کانکس است تا منازل  زلزله زدگان احداث شود که اقدامات انجام شده رضایت مردم را در پی داشته است.

فرمانده کل سپاه درباره عوامل اصلی فروپاشی داعش گفت: عوامل اصلی شکست داعش را باید در دفاع مقدس جستجو کرد. اولین مسئله آن انگیزه و اعتقاد نیرو ها در مبارزه با تکفیری ها بود.

وی ادامه داد : دشمنان، انقلاب اسلامی و جهت گیری آن را نمی توانستند تحمل کنند. پس  تصمیم به ایجاد یک جنگ عقیدتی در درون جامعه اسلامی گرفتند و جریان تکفیری که دارای سابقه است را به وجود آوردند پس مقابله با آنها بدون اعتقاد و عقیده امکان نداشت و این مقابله بدون حضور مردم امکان پذیر نبود. 

سردار جعفری گفت: وقتی مردم معتقد پای کار آمدند و رهبری و هدایت آن و نیاز آنها به آموزش نظامی با استفاده از تجارب دفاع مقدس و به وسیله بازنشسته های سپاه و رزمندگان قدیمی تامین شد موفقیت بدست آمد. سرلشکر سلیمانی و دیگر فرماندهان نیروی مردمی در عراق و سوریه نقش بسزایی داشتند و هدایت و رهبری جبهه مقاومت به خوبی توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت.

سرلشکر جعفری درباره اینکه چند روز پیش گفته بودند هر جنگ جدیدی به پایان داعش می انجامد گفت: این سخنان دیگر ادعا نیست ، اشتباهات خود آنها به قدرت جبهه مقاومت انجامیده و شما دیدید که اسرائیل در چندین جنگ از حزب الله لبنان و فلسطینی ها شکست خورد، پس اگر این رژیم جنگی جدیدی را آغاز کند جبهه مقاومت که به هم گره خورده اند، بدون اراده دولتها خود به میدان مقابله با تهدیدات خواهند رفت ، اگر در آینده جنگی رخ دهد رژیم صهیونیستی در چند روز شکست می خورد.

وی در خصوص مطالب مطرح شده از سوی اروپایی ها و مذاکره در خصوص توان موشکی گفت: سخنان رئیس جمهور فرانسه از جوانی اوست، به زودی می فهمند که این سخنان نتیجه ای ندارد مردم ایران ضد  استکبار هستند و روحیه ملت ما در حفظ توان دفاعی کشور است و مردم ایران مانند ناموس از توان موشکی دفاع می کنند . توان دفاعی قابل مذاکره نیست ملت و دولت ایران نیز اجازه مذاکره را نمی دهند. همگان باید بدانند توان دفاعی با مسئله هسته ای تفاوت دارد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در باره تحولات منطقه و دوران پسا داعش گفت: خلافت خود خوانده داعش پایان یافته  و هیچ سرزمینی در اختیار این گروه تروریستی نیست اما تفکر داعش و حضور پراکنده تروریست های تکفیری با هدایت سردمدارانشان ادامه پیدا می کند .

 وی ادامه داد: شاید تروریست ها بتوانند اقداماتی را انجام بدهند و یا شهری را تصرف کنند ، بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب باید آمادگی مقابله با این تهدیدات را داشته باشیم.

سرلشکر جعفری درباره مسائل مطرح شده پیرامون خلع سلاح حزب الله لبنان گفت: ماهیت و هویت حزب الله به سلاح و قابلت دفاعی آن است تا بتواند در مقابله با توطئه های استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.

وی افزود: ملت لبنان میدانند که هدف اول اسرائیل هستند پس قدرت دفاعی حزب الله را با هیچ چیزی معامله نمی کنند.

سردار جعفری درباره عملیاتی کردن فرمان رهبری درباره همگانی بودن بسیج و اینکه همه ملت ایران بسیجی هستند گفت: تمامی ملت ایران بسیجی هستند و به دنبال خدمت و کمک به مردم هستند که در حادثه زلزله در غرب کشور به خوبی شاهد آن بودیم. آموزش بسیج هم برای افزایش مهارت بسیجیان برای مقابله با تهدیدات اجتماعی است. 

فرمانده کل سپاه در بخش دیگر سخنان خود به بیان خدمات بسیج مردمی در عراق و سوریه پرداخت و افزود: حشد الشعبی در عراق به رسمیت شمرده شده و ملت عراق و سوریه قدر دان خدمات آنها هستند.

وی درباره کمک های ایران و سپاه برای باز سازی سوریه گفت: ملت ، دولت ایران  و سپاه آمادگی کمک برای بازسازی سوریه را دارند و بنا بر تصمیمات مسئولان این وظیفه به عهده سپاه قرار گرفته که در صورت خواست دولت سوریه وارد عمل می شویم.

سرلشکر جعفری پیروزی های جبهه مقاومت و نابودی داعش را به رهبر معظم انقلاب ، شهدای مدافع حرم و ملت و دولت سوریه و عراق تبریک گفت و ادامه داد: یک روزی با حزب بعث عراق در حال جنگ بودیم اما امروز در یک جبهه با ملت عراق و سوریه با تروریسم و توطئه دشمنان مقابله می کنیم و سرلشکر سلیمانی فرماندهی جبهه مقاومت در نبرد با تکفیر ها را بر عهده داشت که تجارب او و دیگر فرماندهان مقاومت نقش بسیاری در پیروزی های جبهه مقاومت داشت.

 فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: با قاطعیت اعلام می کنیم تهدیدات آینده دشمنان انقلاب نیز با شکست مواجه می شود و به آنها توصیه می‌کنیم دست از دشمنی و توطئه علیه ملت های منطقه بردارند و به فکر خودشان باشند.

نظر شما