شناسهٔ خبر: 22633309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کانکس قابل حمل توسط تعاونی نیک اندیشان باینگان طراحی و ساخته شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان از طراحی و ساخت وسیله ای متفاوت (کانکس تاشو) برای اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان توسط این شرکت خبر داد.

صاحب‌خبر -

غفور رستم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره مشخصات فنی این کانکس گفت: این سازه پرتابل (سازه قابل حمل) حدود 170 کیلو وزن دارد و در متراژ 10 متر مربع به ارتفاع 2.5 متر طراحی و ساخته شده است.
وی با بیان اینکه این سازه نسبت به کانکس سبک تر و در عین حال دارای قطعات پیش ساخته و قابل حمل است، افزود: این کانکس در مدت زمان پنج دقیقه توسط افراد غیره حرفه ای قابل نصب است و می توان چندین دستگاه آن را با یک وسیله نقلیه حمل و در اندک زمان ممکن نصب کرد.
به گفته او، این کانکس از نظر عایق هم گرمایشی و هم رطوبتی بوده و در بارندگی بسیار مفید خواهد بود.
رستم زاده اظهار کرد: پس از بازدید میدانی و تخصصی توسط کارشناسان فنی این شرکت از مناطق زلزله زده به فکر طراحی وسیله ای افتادیم که متمایز از چادر و کانکس بوده و هزینه ساخت آن نیز نسبت به کانکس کمتر باشد.
او هزینه تمام شده این سازه را 14 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این شرکت تعاونی برای تولید انبوه این وسیله آمادگی دارد.
ایده پردازی این طرح توسط شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان بوده و طراحی آن توسط 'عمار قادری' و همچنین اجرا و ساخت توسط 'جبرئیل صالحی' انجام شده است.
بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه با 10 هزار نفر جمعیت یکی از بخش های مرزی استان کرمانشاه است که در 130 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما