شناسهٔ خبر: 66369918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: شوراها بر آمده از خواست و اراده مردم و زمینه ساز حضور فعال و پرثمر آنان در اداره امور شهر و روستا به شمار می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری در پیامی به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها اظهار کرد:در چندین دوره فعالیت، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که اصل شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی را نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی به مجموعه متنوع افکارو دیدگاه‌ها در اداره امور کشور می‌دانند که این خود نقطه مقابل نظام‌های استبدادی است، افزود:انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده است.

وی گفت: شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

استاندار خراسان رضوی در این پیام آورده است: نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

وی تصریح کرد: مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

نظری افزود:بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک بگویم.

نظر شما