شناسهٔ خبر: 22632614 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران:

استکبارستیزی از شاخصه‌های مهم شیعیان است

خبرگزاری شبستان: رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران با بیان اینکه هدف استکبار جهانی نابودی ایران اسلامی است، گفت: مقاومت و مبارزه با استکبار از شاخصه‌های مهم شیعیان در طول تاریخ اسلام بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محمد حسین میرشاه ولد رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران، امروز در مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت با بیان اینکه این ایام منصوب به امام هشتم است، گفت: تاریخ امامان شیعه حدود 250 سال برگهای زرین تاریخ اسلام را رقم می‌زند و از این مقدار زمان حدود 20 سال به دوران امامت امام هشتم اختصاص دارد.
وی افزود: امام رضا(ع) دوران امامتش مقارن با خلافت سه خلیفه ظالم بنی العباس هارون، امین و مامون بود.
حجت الاسلام میرشاه ولد با بیان اینکه مامون ملعون فردی دانشمند، زیرک و از نظر سیاست فردی پخته و سیاستمدار بود، ابراز کرد: او با طرحی زیرکانه برنامه‌ای را طراحی کرد تا بتواند امام رضا(ع) را از مدینه به خراسان آورد بر همین اساس طرح ولایتعهدی را مطرح کرد.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران ادامه داد: مامون به سبب ضعف‌هایی که داشت این طرح را برنامه ریزی کرد تا از این طریق ضعف‌های خود را مخفی کند، نخستین ضعف او این بود که مامون اقتدار پدر را نداشت و مادرش ایرانی و دیگر آنکه دستش به خون برادر آغشته بود.
وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) در دوران امامتشان دو عامل مهم سبب موفقیت آنان بود، تصریح کرد: قداست و مظلومیت دو عامل مهم در موفقیت اهل بیت(ع) به شمار می‌رود، مامون فکر می‌کرد اگر امام هشتم را وارد قصر کند دیگر قداست و مظلومیتی نخواهند داشت و این اقدام توجیه‌ خوبی برای حکومت بنی العباس می‌شود تا ادعای شیعه را که نسبت به ظالمانه و غاصبانه بودن حکومت بنی‌العباس و بنی‌امیه مطرح می‌کردند، منتفی کند.
حجت الاسلام میرشاه ولد ادامه داد: از طرف دیگر مامون فکر می‌کرد از این طریق می‌تواند امام رضا(ع) و حرکت‌هایی که شیعیان در طول تاریخ انجام می‌دادند را کنترل کند بنابراین مامون از این طریق می‌خواست امام رضا(ع) را منزوی و ترور شخصیتی کند همان کاری که یزید قصد انجام آن را داشت.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران با بیان اینکه منزوی ساختن امامان معصوم(ع) و برچیدن مکتب تشیع از مهمترین اهداف خلفای جور به شمار می‌رفت، گفت: امروز هدف استکبار جهانی نسبت به ایران اسلامی نیز همین است بنابراین حرکت منسجمی که در منطقه به رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایجاد شده و ایران، عراق، حزب لبنان و کل منطقه را به صورت یک کل منسجم، قوی و مقتدر در برابر قدرت‌های بزرگ و استکباری قرار داده است و ما می‌بینیم هر روز آنها فتنه و شیطنتی جدید علیه ما انجام می‌دهند و این بیانگر آن است که دشمنان در طول تاریخ با شیعیان دشمنی ورزیده و قصد نابودی آنان را داشته‌اند و شیعه نیز همانند لبه تیز خنجری در کنار قدرت‌های استکبار ایستاده و مبارزه کرده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امام هشتم در برابر این شیطنت و طرح مرموزانه مامون موجی از نفرت، انزجار، عدم رضایت، اجبار و اکراه از آمدن به خراسان ایجاد کرد و طرح و نقشه مامون ملعون نقش برآب شد.

نظر شما