شناسهٔ خبر: 22553998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

داعش نتیجه تئوری مذهب علیه مذهب استکبار است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت رشت اعلام کرد: پدیده آمدن داعش نتیجه تئوری مذهب علیه مذهب استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام اسماعیل پور رضا، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های امروز (26آبان) نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) این شهر به وضعیت منطقه و تلاش استکبار جهانی برای ایجاد التهاب و آشوب در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی و حفظ امنیت اسرائیل راه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اند.

 

وی افزود: آخرین طرح استکبار برای تفرقه اندازی در کشورهای اسلامی منطقه تئوری مذهب علیه مذهب بوده است.

 

امام جمعه موقت رشت، پدید آمدن وهابیت و داعش را نتیجه این تئوری دانست و گفت: امروز که داعش تقریباً نابود شده است باز استکبار به دنبال توطئه در منطقه است.

 

وی هدف اصلی داعش را حفظ امنیت اسرائیل خواند و خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن جریان مقاومت به نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی، امنیت رژیم اشغالگر قدس هم با خطر بیشتری روبرو شده است.

 

پور رضا اضافه کرد: اسرائیل را بازوی استکبار و سگ هار در منطقه می‌دانیم و طبق بیانات رهبرمعظم انقلاب اسرائیل معتقدیم اسرائیل نباید 25سال آینده را ببیند.

 

وی تاکید کرد: استعفای سعد حریری نشانه دستپاچگی آل سعود و حامیان داعش در برخورد با جریان مقاومت است.

 

امام جمعه موقت رشت اظهار داشت: آل سعود می‌داند بعد از نابودی داعش توجه جهان به یمن و جنایات عربستان جلب می‌شود.

 

وی اعلام کرد: مردم یمن سالهاست گرفتار محاصره، بمباران و وبا هستند و باعث همه این گرفتاری‌ها آل سعود است.

 

تلاش همگانی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

 

پور رضا با اشاره به زلزله کرمانشاه و جان باختن 436 نفر، با مردم کرمانشاه ابرار همدردی کرد و گفت: همه در حال تلاش برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده هستند.

 

وی با انتقاد از برخی ساخت و سازهای ضعیف در کرمانشاه و تخریب آنها در زلزله اظهار کرد: وقتی ساختمانی که به تازگی افتتاح شده و تخریب می‌شود باید پیمانکار و مهندسان آن مورد مواخذه و پیگرد قرار بگیرند.

 

وقف یک سنت پسندیده

امام جمعه موقت رشت به فرا رسیدن هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف یک سنت نیکو و پسندیده است که خیر و برکت آن به خود واقف و مردم می‌رسد.

 

وی خاطرنشان ساخت: سازمان اوقاف باید به حدی در عملکرد خود شفاف سازی کند تا مردم از قوانین و اصول و کارکرد وقف اطلاع کافی داشته باشند.

 

پور رضا با اشاره به اهمیت اعتماد مردم به متولیان امور در سازمان اوقاف، گفت: اصلاح بروکراسی اداری به افزایش اعتماد کمک بسیاری می‌کند.

 

وی با بیان اینه باید بهترین‌های جامعه در سازمان اوقاف باشند، اظهار کرد: عملکرد کارکنان اوقاف به گونه‌ای باشد که واقفان و خیران مطمئن باشند در سازمان اوقاف بهتر از فرزندان واقف به وقف توجه دارند.

 

امام جمعه موقت رشت در بخشی دیگر از سخنان خود به اعتراضات اخیر جمعی از خیداران واحدهیا تجاری مجتمع آدرینه اشاره و اظهار کرد: مجتنع آدینه با مشارکت مردم و با هدف کمک به حوزه علیه و مصلی ساخته می‌شود.

 

وی تاکید کرد: تاخیر در تحویل واحدهای مردم باید از مسیر عقلایی پیگیری شود.

 

پور رضا ادامه داد: نماینده ولی فقیه و نزدیکانش در این پروژه سهم ندارند.

 

وی در خطبه نخست با گرامیداشت سالروز رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) به سبک زندگی ایشان اشاره کرد و گفت: عبادت، زهد و پارسایی از اصول زندگی پیامبر بود.

 

امام جمعه موقت رشت، حریت و عزت نفس را از دیگر اصول زندگی پیامبر برشمرد و گفت: پیامیر در زندگی خود تکلف نداشت.

 

وی افزود: تکلف زندگی بسیاری از افراد جامعه حتی افراد مذهبی را هم مبتلا کرده است.

 

پور رضا اظهار داشت: نظم، مردم داری، صبر و استقامت، حق محوری و عدالت از اصول مهم زندگی پیامبر است.

نظر شما