شناسهٔ خبر: 22625307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران:

ولایت فقیه امتداد امامت در زمان غیبت است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران با بیان اینکه ولایت فقیه امتداد امامت در زمان غیبت است، گفت: امام مرجع علمی، فکری و پاسخگو به تمام نیازهای علمی و فکری جوامع بشری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسین میرشاه ولد رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران، سه شنبه 30 آبان در مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع)، گفت: دوران امامت 20 ساله امام رضا(ع) با سه تن از خلفای جور بنی العباس همزمان بود.

وی افزود: مامون در بین خلفای عباسی فردی سیاسیتمدار و زیرک بود برهمین اساس با طرح ریزی یک برنامه شوم اقدام به آوردن امام از مدینه به مرو کرد تا از این طریق بتواند ضعف‌های خود را رفع کند.

حجت الاسلام میرشاه ولد قداست و مظلومیت را دو عامل مهم در موفقیت هر امام معصوم(ع) بیان کرد و اظهار داشت: مامون با پیشنهاد ولایتعهدی به امام رضا(ع) قصد تخریب و از بین بردن این قداست و مظلومیت از خاندان عصمت و طهارت را داشت تا شیعیان دیگر مدعی غصب خلافت توسط خلفای جور نباشند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران ادامه داد: دیگر هدف مامون کنترل امام و شیعیان بود تا از این طریق ایشان را منزوی کرده و شیعه را به کل ریشه کن کند.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی نیز همانند مستکبران تاریخ قصد منزوی ساختن ایران را دارند، گفت: این حرکت منسجم و متحد که در منطقه به رهبری رهبر معظم انقلاب ایجاد شده همه در راستای مقابله با اقدامات و فتنه‌های خصمانه دشمن است برگرفته از سیره و شیوه اولیای الهی بود.

حجت الاسلام میرشاه ولد ادامه داد: دشمنان همیشه در طول تاریخ قصد نابودی شیعه را در سر می‌پروراندند و امروز نیز همین امر وجود دارد  اما شیعه همانند لبه تیز خنجری در کنار استکبار مقاوم ایستاده و مبارزه می‌کند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در برابر طرح خبیثانه مامون تسلیم نشد و موجی از نفرت و انزجار را در قلب مومنان ایجاد کرد، گفت: عدم رضایت امام رضا(ع) برای رفتن به خراسان خط بطلانی بر حقانیت حکومت مامون بود.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) عالم آل محمد بودند، عنوان کرد: مامون برای آنکه علم و اندیشه امام را به چالش بکشاند همه دانشمندان کشورها و ادیان مختلف را به خراسان دعوت می‌کرد تا به این وسیله ایشان را در برابر امواج شبهات قرار دهد و ترور شخصیت کند غافل از اینکه امام مرجع علمی، فکری و پاسخگو به تمام نیازهای علمی و فکری جوامع بشر است.

حجت الاسلام میرشاه ولد در پایان خاطر نشان کرد: امروز ولایت فقیه امتداد امامت در زمان غیبت است و این پرچم به دست امام باقی می‌ماند تا لحظه ظهور برسد./813/پ202/ب1

نظر شما