شناسهٔ خبر: 66666854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

روابط عمومی کارآمد، گره گشا و امیدآفرین است

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی کارآمد با تصمیم‌سازی‌های کلیدی و تخصصی، تصویر مثبتی را از دستگاه اجرایی ایجاد می‌کند و آن را در مقابل مخاطرات احتمالی و بحران‌های گوناگون حفظ می‌کند.

صاحب‌خبر -

 فاطمه زارعان در سفر یک روزه به تبریز که به مناسبت هفته روابط عمومی انجام شد در جمع روابط عمومی‌های بخش کشاورزی با بیان اینکه آینده‌نگری و آینده سازی ارتباطی، مأموریت اصلی روابط عمومی در سازمان است، اظهار کرد: روابط عمومی در استانداردهای مطلوب سازمانی، آینده‌پژوه، برنامه مدار، مسئله محور، تصویرساز، سازنده، بالنده، انسجام بخش، مردم مدار و متحول کننده است لذا مدیران ارشد باید به روابط عمومی‌ها به چشم مدیران آینده‌ساز و گره‌گشا نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه باید روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند، عنوان کرد: روابط عمومی پیشرفته، مدیریت و مهندسی ارتباطات هوشمند برای اقناع، اعتماد، نفوذ در جامعه، گسترش شبکه ارتباطی و افزایش سرمایه اجتماعی در سازمان است.

وی روابط عمومی را تخصصی، یک سیستم یکپارچه و منسجم ارتباطی دانست و اضافه کرد: روابط عمومی قادر به مسئله شناسی ارتباطی و ترسیم نقشه ذینفعان است و با تحلیل و ترسیم نقشه راه، گام‌های مؤثری برای برنامه‌ریزی و مشاوره ارتباطی به مدیران ارشد برداشته و نظام ارتباطات سازمان را مدیریت می‌کند.

زارعان با تأکید بر اینکه روابط عمومی‌های هوشمند باید تخصصی عمل کنند، بیان کرد: روابط عمومی‌ها قادر به حل‌ و فصل دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمانی هستند، هوشمندی روابط عمومی‌ها در فراوانی اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی نیست، روابط عمومی‌ها باید منش اطلاع‌رسانی یک سویه و پلاکارد چسبانی‌های کلیشه‌ای را رها کنند و به روش‌شناسی مدیریت گذر از دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمان روی آورند، روابط عمومی تخصصی یعنی خوب شناساندن کارهای خوب سازمان به مردم و ارتباط با مردم، دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی باید مراقب دام‌های ارتباطی در روابط عمومی‌ها باشند، گفت: ظهور تکنولوژی‌های مدرن ارتباطی همراه با محتوای بی‌کیفیت به عنوان دو دام جدی در روابط عمومی‌ها قلمداد می‌شوند. 

وی ادامه داد: پیام‌های تکراری، محتواهای بی‌ربط و اغلب طولانی و ارتباطات بدون استراتژی مشخص نوعی از روابط عمومی بی‌کیفیت هستند که باید مدیران در دنیای مدرن به صورتی هوشمندانه از آن پرهیز کنند و برای تأثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی به اجتماعی سازی خبر روی آورند.

زارعان گفت: در بخش کشاورزی نیز به این نکته توجه کنیم که مهم‌ترین عامل اثرگذار در این بخش، علاوه بر اقلیم و شرایط محیطی، عامل انسانی است به همین دلیل آگاه کردن جامعه و تنویر افکار عمومی در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی افزود: روابط عمومی وظیفه بسیار سنگینی در حوزه منابع پایه که بستر تولید هستند دارد، لذا در این خصوص بایستی از ابزارها و فناوری‌های نوین ارتباطی و تولید هنرمندانه تولیدات متنوع چندرسانه‌ای و بهره‌گیری از پتانسیل نهادهای مردمی در آگاه‌سازی و جلب مشارکت مردم برای جهش تولید و لزوم اقناع جامعه به حفظ و بهره‌برداری مطلوب از منبع خدادادی آب‌وخاک حداکثر بهره‌برداری را کرد.

انتهای پیام

نظر شما