شناسهٔ خبر: 22627449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی:

مطالعه کتاب سبب تعالی روح انسان می شود

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی گفت: مطالعه کتاب سبب تعالی روح انسان در راستای کشف حقایق عالم وجود می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد رضائیان مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی و مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: مطالعه کتاب سبب تعالی روح انسان در راستای کشف حقایق عالم وجود و جهان هستی می شود.

سرانه کتابخوانی در کشورهای مختلف

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی با بیان اینکه کتاب از گذشته مورد احترام بزرگان و دانشمندان بوده است، اظهار داشت: افراد با استفاده از مطالعه کتاب به جایگاه هایی رفیع برای خدمت رسانی مطلوب به مردم و جامعه رسیده اند.

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: سرانه کتابخوانی در کشورهای مختلف متفاوت است و نویسندگان کتب باید بطور مداوم نیاز جامعه را از نظر فکری، عقلی، سیاسی و اجتماعی در نظر بگیرند.

حجت الاسلام  رضائیان افزود: نویسندگان کتب مختلف باید به نیازهای روز جامعه و جوانان توجه ویژه داشته باشند، معضلات موجود در کشور را در نظر بگیرند و طبق آنان به نگارش بپردازند.

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی با اشاره به این نکته که نویسندگان کتب باید از نگارش کتاب های قطور بپرهیزند، بیان کرد: نویسندگان باید مطالب مفید و پر محتوا را در کمترین حجم و به صورت خلاصه در اختیار تمامی مردم جامعه و اقشار مختلف قرار دهند.

وی اضافه کرد: کتب باید متنوع بوده و از جهات گوناگون محتوایی به شکل صحیح و طبق نیاز روز جامعه و افکار مردم، تهیه و تدوین شوند.

نقش گستردگی فضای مجازی در کاهش سرانه مطالعه

حجت الاسلام رضائیان به نقش گستردگی فضای مجازی در کاهش سرانه مطالعه اشاره کرد و گفت: مطالعه کتاب از نظر روحی، فکری و ذهنی اثرات بسیار مثبتی بر زندگی انسان گذاشته و سبب رشد و تعالی افراد در حوزه های مختلف خواهد شد.

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی اظهار داشت: امروزه کتاب، نویسندگان و مخاطبان آنان غریب هستند و باید برای گذر از وضعیت موجود برنامه هایی تدوین شده و تغییر نگرش هایی در سطح کشور صورت پذیرد.

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به نویسندگان کتب در حوزه های مختلف توجه کرده و به مشکلات آنان رسیدگی کند، امروزه باید نظارت های کلی بر چاپ کتاب صورت پذیرد تا کتب بدون محتوا اجازه نشر در اجتماع را نداشته باشند، پس از نظارت باید به نویسندگان کمک کرد تا کتاب های مناسبی بر طبق نیازهای روز جامعه نگاشته شود.

ضرورت تجهیز کتابخانه ها

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از نویسندگان توانای کشور بدون چاپ کتاب یا دارای کتاب های محدود هستند، در مقابل افرادی هستند که کتب بسیاری را به صورت رونویسی و انشا نوشته و چاپ می کنند اما در اجتماع مورد استفاده و استقبال مردم نیستند، باید مشکلات مربوط به چاپ و نشر برای نویسندگان توانا حل شده و امکانات برای نشر هر چه بیشتر آثار پر محتوا فراهم شود، دولت نیز باید برخی کتاب های مفید را چاپ کرده و در اختیار مردم بگذارد.

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی با بیان این که کتابخانه ها، مراکز و مکان های مطالعه جوانان برای کتابخوانی باید تجهیز شوند، گفت: تجهیز کتابخانه ها و به روز شدن فضاهای موجود، سبب جذب افراد و افزایش علاقه، شوق و اشتیاق جوانان به امر کتابخوانی خواهد شد، سبک نگارش کتاب باید با مسائل روز و زمانه پیش رفته، از نظر حجم خلاصه و از لحاظ محتوا غنی باشد تا برای افراد دارای مطالعه و خوانندگان آن جاذبه ایجاد کند./842/ت۳۰۲/ب۱

نظر شما