شناسهٔ خبر: 22623819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

مردم برای پیشرفت در تمامی امور نیازمند مطالعه هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه کتاب سرمایه ای بزرگ و دوست ارزشمند انسان ها است، گفت: نکته برداری از کتب موجود در کتابخانه ها آسان تر است؛ زیرا در محل هایی که دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد از این کتاب ها می توان استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، گفت: مردم برای پیشرفت، ترقی و رشد در تمامی امور علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند به مطالعه هستند.

کاهش فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان این که ارزش کتاب در میان قشر جوان پایین آمده است، اظهار داشت: عدم شناخت نسبت به کتاب و دوست با وفا که به انسان دروغ نمی گوید و وجود نداشتن فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها سبب شده است که سرانه مطالعه در کشور به اندازه چشم گیری کاهش یابد.

حجت الاسلام مسعودی ادامه داد: گسترش فضای مجازی، فراگیری کتاب های الکترونیک، سهولت دسترسی و قابلیت های موجود در آن ها سبب شده است که کتاب های دستی کمتر مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد اما فرهنگ کتابخوانی و مطالعه با بهره گیری از فضاهای گوناگون نسبت به گذشته دارای رشد بوده است.

ضرورت برگزاری مسابقات کتابخوانی در سراسر کشور

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه کتاب سرمایه ای بزرگ و دوست ارزشمند انسان ها است، گفت: نکته برداری از کتب موجود در کتابخانه ها آسان تر است و در محل هایی که دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد از این کتاب ها می توان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی در سراسر کشور برای سنین مختلف و اعطای جوایز نفیس به برگزیدگان، سبب ایجاد اشتیاق در نوجوانان و جوانان برای امر مطالعه و پاسخ به سوالات مطرح شده خواهد شد.

حجت الاسلام مسعودی با بیان این نکته که تحقیقات پژوهشی کتابخانه ای باید در دانشگاه ها و مراکز علمی افزایش یابد، گفت: جوانان، محققان و نخبگانی که اهل تحقیق و بررسی هستند باید با مراجعه به کتابخانه ها و استفاده از منابع موجود باید از سرمایه های معنوی، علمی و ارزشمند بهره کامل را ببرند.

توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تاکید کرد: امروزه کتابخوانی در میان مردم کشور کاهش پیدا نکرده است بلکه روش های آن از حالات معمول به مطالعه کتاب های دیجیتال سوق پیدا کرده است.

حجت الاسلام مسعودی اظهار داشت: ترویج کتابخانه ها در مساجد و در اختیار قراردادن کتب مورد نیاز افراد جامعه در آن ها، سبب توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور و استقبال مردم خواهد شد.

مناطق دورافتاده دارای کتابخانه های مناسب نیستند

وی افزود: روستاها و مناطق دورافتاده دارای کتابخانه های مناسب با کتب جدید نیستند و این مسئله از نقصان های موجود در زیرساخت های فرهنگ کتابخوانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اهمیت برپایی کتابخانه در مکان هایی که افراد هر روزه در آنجا رفت و آمد دارند، بیان کرد: دولت باید با شناسایی پاتوق های جمعیتی در سطح جامعه، برای ساخت کتابخانه های باز در مکان هایی همچون مترو و پارک اقدام نماید.

حجت الاسلام مسعودی خاطرنشان کرد: مردم باید به این  باور برسند که مطالعه کتب، سبب ارتقا سطح فکری آن ها خواهد شد، به فرموده امام علی(ع) اگر کسی دو روزش مساوی باشد ضرر کرده است، خداوند انسان را عاقل و دارای تفکر آفریده و هر روز باید بر سطح آگاهی افراد افزوده شود./842/ت۳۰۲/ب۲

نظر شما