شناسهٔ خبر: 22627330 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شهر عالمان نباید فاقد کتابخانه مرکزی مستقل باشد

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: شهر شهر عالمان نباید فاقد کتابخانه مرکزی مستقل باشد وانتظار از فومن این است که در شاخص های فرهنگی زبانزد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از گیلان، هادی نوری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن با اشاره به جایگاه برجسته شهرستان فومن در استان گیلان و کشور گفت: فومن شهر عالمانی چون آیت الله بهجت(ره) و مفاخر بزرگی چون زنده یاد شیون فومنی و زنده یاد گل آقاست و نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین استانی و شهرستان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه با شرایط ویژه شهرستان فومن انتظارات در خصوص شاخص فرهنگی بالاست ، افزود: شهرستان فومن جز ۵ شهرستان فاقد ساختمان کتابخانه مرکزی استان گیلان است و مردم و دوستداران کتاب در انتظار ایجاد کتابخانه مستقل در مکانی مناسب هستند، شهر عالمان نباید فاقد کتابخانه مرکزی مستقل باشد و انتظار از فومن این است که در شاخص های فرهنگی زبانزد باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه دولت بنایی برای طرح و پروژه جدید در تمامی حوزه ها ندارد مگر پروژه خاصی باشد، گفت: به همین جهت نیازمند همدلی و همفکری هستیم تا این کتابخانه در فومن احداث شود.

ملتی که کتاب بخواند، خوشبخت است

در ادامه حسین اسماعیل‌پور، فرماندار فومن با بیان اینکه همایش کتابخوانی در بین مسئولین شهرستان برگزار می گردد، اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر این برنامه فرهنگی در هفته پژوهش صورت گیرد.

وی با تاکید بر تبلیغات محیطی مناسب با موضوع پژوهش و کتاب افزود: جلسه بعدی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن با هدف برنامه ریزی جهت برگزاری اسن همایش استانی در کتابخانه عمومی شهر ماسوله برگزار شود.

فرماندار فومن با بیان اینکه باید اهمیت کتاب و کتابخوانی را خوب درک کنیم، گفت: ملتی که کتاب بخواند، خوشبخت است. اسماعیل‌پور با تاکید بر اینکه بحث های کتاب و کتاب خوانی باید از حوزه اداری خارج شود از مسئولین فرهنگی شهرستان فومن خواست با نقش افرینی نویسندگان و اهالی ادب فومن مراسم تجلیل از نویسندگان کتاب برگزار شود.

اگر می‌خواهیم جامعه مطلوبی داشته باشیم باید به کتابخوانی اهمیت دهیم

در ادامه حجت‌الاسلام محمد حسن صفوی، امام جمعه فومن با بیان اینکه جلسه انجمن کتابخانه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا در هر خانه یک کتابخانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه مطلوبی داشته باشیم باید به کتابخوانی اهمیت دهیم، اظهار کرد: سطح مطالعه کتاب در شهرستان کاهش پیدا کرده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

معصومه تقدس نژاد؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فومن نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مجموعه کتابخانه های عمومی این شهرستان بر ضرورت حمایت شهرداران این شهرستان خصوصا شهرداری فومن از کتابخانه تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این نشست حجه الاسلام محمد حسن صفوی، امام جمعه فومن آخرین اثر خود با عنوان "سفینه النجاه: را به مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

 

 

 

 

نظر شما