شناسهٔ خبر: 66620932 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اندیشمندان مطرح اسلامی با برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد گردهم می آیند

همزمان با دهه کرامت، کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با حضور اندیشمندان مطرح اسلامی ایران و جهان در مشهد برگزار می‌شود. همزمان با دهه کرامت، کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با حضور اندیشمندان مطرح اسلامی ایران و جهان در مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، دبیر بخش بین المللی کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اظهار کرد: اندیشمندان مطرح اسلامی از سراسر جهان با محوریت «عدالت برای همه و ظلم به هیچ کس» 24 و 25 اردیبهشت ماه در کنگره جهانی حضرت رضا(ع) گردهم می‌آیند تا پژوهش و یافته‌های خود را درباره موضوع این کنگره به اشتراک بگذارند.
دکتر زهره نصرت خوارزمی افزود: ۱۰۰مقاله توسط محققان، استادان و پژوهشگران خارجی تدوین شده است که بخشی از آن در روزهای برگزاری کنگره به صورت حضوری و مجازی ارائه می شود.
وی در ادامه بیان کرد: برای برگزاری هر چه غنی تر کنگره، ۱۷پیش نشست در کشورهای پاکستان، آرژانتین، کوبا، کلمبیا، ترکیه و عراق تشکیل شده است.
خوارزمی با بیان اینکه به منظور زمینه‌سازی برای تبادل افکار، دو پیش نشست  با حضور گسترده دانشمندان و علاقمندان در عراق و ترکیه برگزار شد که پژوهشگران کشورهای دیگر از جمله مراکش در آن حضور داشتند، خاطرنشان کرد: امیدواریم نشست پنجم کنگره که بعد از ۳۰ سال برگزار می‌شود، تصویری واقعی از اسلام و عدالت خواهی به افکار عمومی دنیا ارائه ‌کند.
دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با بیان این که نگاه عدالت محور به دلیل حکومت امام اول شیعیان در سیره ایشان قابل  دسترسی است، افزود: در عین حال همه ائمه اطهار(ع) در حوزه عدالت، عطوفت و رعایت حقوق مردم، دارای وسعت دید هستند که امام رضا(ع) برجسته‌ترین آنهاست.
دکترخوارزمی، مناظره امام با مامون، گفت وگو با اندیشمندان سایر ادیان باحفظ احترام را سیره‌ای قابل عرضه به دنیا دانست و خاطرنشان کرد: اندیشمندان مطرح دنیا از کشورهای عراق، لبنان، بورکینافاسو، مالی، آمریکا، اسپانیا، هلند، انگلیس، برزیل، مراکش، گرجستان، تایلند، بوسنی و دیگر کشورها و ادیان مختلف در کنگره جهانی حضرت رضا(ع) حضور خواهند یافت و به گفت و گو در خصوص تعالیم تمدنی رضوی و اهمیت عدالت محوری در اسلام خواهند پرداخت.
 شایان ذکر است؛ کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با حضور اندیشمندان ایران و جهان در روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می شود.

نظر شما