شناسهٔ خبر: 22620246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی فومن مطرح شد؛

فومن فاقد ساختمان کتابخانه مرکزی/ جامعه مطلوب در گرو اهمیت دادن به کتابخوانی است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کتایخانه‌های عمومی گیلان، با بیان اینکه قطعا انتظار ما از فومن این است که از نظر شاخص فرهنگی بالا باشد، افزود: شهرستان فومن جز ۵ شهرستان فاقد ساختمان کتابخانه مرکزی در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، هادی نوری، مدیر کل کتایخانه‌های عمومی گیلان، ظهر امروز (30آبان) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: فومن شهر عالمان و مفاخر بزرگی است که باید بیشتر به آنها پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه قطعا انتظار ما از فومن این است که از نظر شاخص فرهنگی بالا باشد، افزود: شهرستان فومن جز ۵ شهرستان فاقد ساختمان کتابخانه مرکزی استان گیلان است.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه دولت بنایی برای طرح و پروژه جدید در تمامی حوزه ها ندارد مگر پروژه خاصی باشد، گفت: به همین جهت نیازمند همدلی و همفکری هستیم تا این کتابخانه در فومن احداث شود.

 

وی با بیان اینکه در کتابخانه زیده امکانات گرمایشی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید برای احداث کتابخانه مرکزی فومن تلاش کنیم و از شهرداری فومن انتظار داریم نسبت به فراهم کردن زمین برای احداث این مجتمع همکاری کند.

 

همایش کتابخوانی در بین مسئولین شهرستان برگزار گردد

در ادامه حسین اسماعیل‌پور، فرماندار فومن با بیان اینکه همایش کتابخوانی در بین مسئولین شهرستان برگزار می گردد، اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر هفته پژوهش صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی مناسب با موضوع پژوهش و کتاب در هفته پژوهش صورت گیرد، افزود: جلسه بعدی انجمن کتابخانه ها در کتابخانه عمومی شهر ماسوله برای بررسی مشکلات آن برگزار شود.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه باید اهمیت کتاب و کتابخوانی را خوب درک کنیم، گفت: ملتی که کتاب بخواند، خوشبخت است.

 

اسماعیل‌پور با تاکید بر اینکه بحث های کتاب و کتاب خوانی باید از حوزه اداری خارج شود، تصریح کرد: مراسم تجلیل از نویسندگان کتاب فومنی سالهای ۹۵ و ۹۶ هرچه زودتر برگزار شود.

 

جامعه مطلوب در گرو اهمیت دادن به کتابخوانی است

در ادامه حجت‌الاسلام محمد حسن صفوی، امام جمعه فومن با بیان اینکه جلسه انجمن کتابخانه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا در هر خانه یک کتابخانه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه مطلوبی داشته باشیم باید به کتابخوانی اهمیت دهیم، اظهار کرد: سطح مطالعه کتاب در شهرستان کاهش پیدا کرده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

امام جمعه فومن با بیان اینکه در فضای مصلی جدید کتابخانه عمومی طراحی شده است، افزود: دکتر نوری از فرزندان همین شهر هستند که باید کمک کنند تا تغییرات خوبی در حوزه کتابخوانی شاهد باشیم.

 

 

نظر شما