شناسهٔ خبر: 22581577 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخشان: چرا بین نفت و سایر تیمها تبعیض می‌گذارند/ کار با عشق را تا نیم فصل ادامه می‌دهیم!

سر مربی تیم فوتبال نفت: سایپا یک تیم منسجم، بدون مشکل و بی حاشیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل سایپا گفت: سایپا تیم منسجم، بدون مشکل و بی حاشیه ای است که از کادر فنی خوبی هم بهره می‌برد. امیدوارم بازی خوبی انجام بدهیم و سه امتیاز بازی را بگیریم.

درخشان در ادامه گفت: تیم ما شرایط خیلی خوبی ندارد و چند بازیکن مصدوم داریم و فکر نمی‌کنم این مصدومان به بازی برسند اما تلاش می‌کنیم از موجودیتی که داریم استفاده کنیم و بازی قابل قبولی را ارائه دهیم و سه امتیاز بازی را بگیریم.

وی افزود: در هفته‌های گذشته ما درگیر مسائل حضور در لیگ قهرمانان آسیا بودیم. هر روز خبری به ما می‌رسد و صحبت‌هایی انجام می‌شود که به تیم ما خیلی ضربه می‌زند. بازی کردن در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند انگیزه خوبی برای بازیکنان باشد ولی یک روز ما را حذف می‌کنند، یک روز می‌گویند نمی‌توانید حضور داشته باشید، یک روز می‌گویند بدهکار هستید و روز دیگر می‌گویند مدارک‌تان کامل نبوده است و هر روز ما یک حرف تازه می‌شنویم و نیم ساعت قبل از تمرین‌مان جلسه می‌گذاریم و بازیکنان را از نظر روحی و روانی آماده می‌کنیم.

او گفت: نمی‌دانم چرا اینقدر بین تیم نفت و بقیه تیم‌هایی که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند تبعیض قائل می‌شوند. من فکر می‌کنم هرچقدر که تیم نفت مشکل دارد بقیه تیم‌ها هم شاید چندین برابر هم مشکلات‌شان بیشتر از نفت باشد اما کسی راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کند و دیواری کوتاه‌تر از تیم نفت پیدا نمی‌کنند. این‌ها مسائلی است که ما را خیلی اذیت می‌کند. خواهش من از مسئولان این است که هرچه زودتر تعیین تکلیف کنند. اگر قرار است نفت به لیگ قهرمانان آسیا نرود این موضوع را با ذکر دلیل به باشگاه اعلام کنند و اگر هم قرار است که برویم صراحتا این مسئله را به ما اعلام کنند. واقعا ما از نظر روحی و روانی خیلی اذیت می‌شویم و هر روز باید برای بازیکنان توضیح بدهیم.

سرمربی نفت در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون با تیم نفت مشکل دارد که می‌خواهد یک تیم اصفهانی را به لیگ قهرمانان آسیا بفرستد گفت: من مشکلی با تاج ندارم. بدهی و مشکلات مالکیتی را جزو مواردی اعلام کرده‌اند که برای حضور ما در لیگ قهرمانان آسیا اشکال ایجاد کرده است.  بدهی را هر 4 باشگاه دارند. پرسپولیس و استقلال و تراکتور شاید بیشتر از تیم نفت بدهی دارند. چطور آن‌ها در اولویت هستند و آن‌ها به لیگ قهرمانان آسیا می‌روند ولی نفت نباید برود؟

او در پاسخ به این سوال که حرف‌های او درباره نرفتن تیمش به لیگ قهرمانان به نوعی دفاع از مدیریت این باشگاه است گفت: من راجع به مدیریت حرف نمی‌زنم بلکه بحث من بر سر رفتن و نرفتن به لیگ قهرمانان آسیاست و نسبت به اطلاعات خودم حرف می‌زنم. من به مسائل مدیریتی اصلا ورود نمی‌کنم اما وقتی سوالی می‌شود می‌خواهم به این سوالات جواب بدهم.

درخشان خاطرنشان کرد: به فرض اینکه پرسپولیس با بعضی از طلبکارانش تسویه کرده باشد. چه جوری این کار را کرده که ما خبر نداریم. اسم طلبکاران داخلی پرسپولیس را که هنوز با آن‌ها تسویه نکرده است بگویم؟ من نمی‌خواهم وارد این مقوله شوم. بگویم استقلال با طلبکارانش تسویه نکرده است؟ مصاحبه بازیکنشان را که شنیدید. چطوری تسویه کرده‌اند که ما خبردار نشدیم. باید واقع‌بینانه به مسائل نگاه کنیم. بدهی نفت 10 میلیارد است اما بدهی پرسپولیس و استقلال روی هم 200 میلیارد است. پول ژوزه را چه کسی داده است؟ نباید یک طرفه به قضیه نگاه کرد و عادلانه با مسائل روبه‌رو شد. من با مدیریت کاری ندارم و کار من فنی است. وظیفه من آماده کردن تیم از نظر فنی و روحی و روانی است. ما نمی‌دانیم چه کسی قرار است پول بدهد و چه کسی قرار است با AFC صحبت کند. اصلا این‌ها به ما مربوط نیست. حرف من این است که اگر قرار است محروم شویم و نرویم به ما به صورت کتبی اعلام کنید و ما دست‌شان را هم می‌بوسیم. بعد از آن مدیرعامل و مالک باشگاه باید پاسخگو باشند. تکلیف ما باید روشن شود و این دوگانگی ما را اذیت می‌کند. بازیکنان هر روز از من توضیح می‌خواهند که می‌رویم یا نمی‌رویم و این مسئله انگیزه تمرین‌ کردن‌شان را پایین می‌آورد.

او درباره این موضوع که تعدادی از بازیکنان نفت با این انگیزه با این تیم تمرین می‌کنند که در نیم فصل از این تیم جدا شوند تاکید کرد: کجا بروند؟ وقتی باشگاهش در لیگ برتر بازی می‌کند کجا برود؟ مگر بقیه باشگاه‌ها مشکل ندارند؟ قرار نیست که ما چون پول نداریم تیم را قلع و قمع کنیم. ما این تفکر را نداریم که ماندن در نفت باعث ضرر می‌شود. هر کس این طور فکر می‌کند به تیم ما نیاید. نامه دعوت برای کسی نمی‌فرستیم. خود بازیکنان عاقل و تصمیم‌گیرنده هستند که به چه تیمی بروند و اجباری برای حضور بازیکنی وجود ندارد.

سرمربی تیم نفت درباره اینکه اگر بازیکنی حقوق و مبلغ قراردادش را دریافت نکند می‌تواند به صورت قانونی از تیمی جدا شود تصریح کرد: بله این در قانون وجود دارد. من موافقم که هر بازیکنی اگر تا نیم فصل 50 درصد یا30 درصد از مبلغ قراردادش را دریافت نکند از باشگاه جدا شود و این طبق آیین‌نامه فدراسیون فوتبال است و به خود بازیکن مربوط می‌شود که برود یا بماند. البته من خبر دارم که بعضی از باشگاه‌ها فقط 10 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان‌شان را داده‌اند اما صدایش جایی درنمی‌آید.  تا آنجا که من خبر دارم نفت تا به حال حدود 20 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را به آن‌ها داده است. من به پارسال کاری ندارم اما امسال 20 درصد مبلغ قرارداد ها را داده است.

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا شما هم 20 درصد از مبلغ قراردادتان را گرفته‌اید تاکید کرد: نه من هنوز پولی دریافت نکرده‌ام و کادر فنی تا به حال یک ریال هم دریافتی نداشته است و با عشق کار می‌کنیم.

او درباره اینکه تا کی به کار با عشق ادامه خواهد داد گفت: تا نیم فصل ادامه می‌دهیم تا ببینیم بعد از آن چه اتفاقی رخ خواهد داد. نمی‌گویم از نفت می‌روم اما باید مسئولان باشگاه راه حلی پیدا کنند.

سرمربی نفت در پاسخ به این سوال که‌ آیا در نیم فصل بازیکنان جدیدی را جذب خواهد کرد گفت: اول ما باید مشکلات‌ فعلی‌مان را حل کنیم و بتوانیم در نیم فصل بازیکن جذب کنیم. در این صورت می‌توانیم در نیم فصل دوم با آرامش به کارمان ادامه دهیم. من فکر می‌کنم در این صورت از هفته سوم و چهارم نیم فصل دوم می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم.

درخشان درباره مسئله فساد در فوتبال و اینکه آیا این هجمه علیه فدراسیون درست است یا خیر، اظهار کرد: کسی علیه فدراسیون هجمه‌ای صورت نداده است. هم آقای کریمی و هم سایر دوستان که درباره فساد در فوتبال حرف می‌زنند درست می‌گویند. ما در فوتبال‌مان این مشکلات را داریم و باید سعی کنیم که آن‌ها را حل کنیم و فدراسیون بیشترین سهم را در حل این مشکلات می‌تواند داشته باشد. فدراسیون فوتبال باید دقت و تلاش بیشتری داشته باشد چون مرجع اصلی فوتبال فدراسیون است و باید روی این مسائل دقت بیشتری داشته باشد و در واقع قانون را باید اجرا کند تا در فوتبال فساد کمتر شود.

او درباره مشکل خط هافبک تیم نفت گفت: هنوز نتوانسته‌ایم این مشکل را برطرف کنیم. ما در هفته گذشته باز هم در خط هافبک‌مان دو مصدوم داشتیم. احمد کامدار و میلاد احمدی دو بازیکن خط هافبک ما بودند که مصدوم شدند. یکی دو مصدوم دیگر هم داریم که قرار است دکتر درباره آن‌ها نظر بدهد. یکی از دلایلی که ما به این روز افتاده‌ایم این است که بازیکنان ما از نظر ذهنی آماده نیستند و این به هم ریختگی ذهنی تیم ما را اذیت می‌کند. بازیکنان ما سر تمرین تمرکز لازم را ندارند. وقتی بازیکنی از لحاظ ذهنی آماده نیست مصدوم می‌شود.

سرمربی نفت درباره اینکه با این توضیح خریدهای نیم فصل نفت معطوف به هافبک خواهد بود گفت: بعید می‌دانم تیم‌های دیگر بازیکنی را آزاد کنند. سابقه نداشته که در نیم فصل بازیکن خوبی آزاد شود. بازیکنانی در خارج از کشور بوده‌اند که قراردادشان تمام شده و به لیگ برگشته‌اند اما این موضوع در مورد بازیکنان داخلی سابقه نداشته است.

درخشان در پایان در پاسخ این سوال که آیا به جادوگری در فوتبال اعتقاد دارد یا خیر گفت: بله اعتقاد دارم و این مسئله در قرآن هم هست ولی به نظر من کسانی که به دنبال جادوگری می‌روند از نظر فنی ضعیف هستند. در فوتبال این مسئله در گذشته بوده و از آن استفاده شده است و به اعتقاد من کار خوبی نیست. چون این کار تبعاتی دارد که خودشان می‌دانند. هر کس باید اول از همه توکلش به خدا باشد و بعد هم به توانایی خودش اعتماد کند. اگر این توانایی‌ها کم است باید به دنبال زیاد کردن آن‌ها باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما