شناسهٔ خبر: 22581855 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

درخشان: 3 امتیاز بازی مقابل تیم منسجم سایپا را می‌خواهیم

صاحب‌خبر -
سرمربی تیم فوتبال نفت، گفت: با تیم منسجم سایپا بازی داریم و می‌خواهیم 3 امتیار را مقابل این تیم کسب کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید درخشان در نشست خبری اظهار داشت: با تیم منسجم سایپا بازی داریم که بازیکنان و کادر فنی خوبی دارند امیدوارم خوب مقابل این تیم بازی کنیم. چند بازیکن ما مصدوم هستند. فکر نمی‌کنم که به یاری ما برسند.

وی گفت: می‌خواهیم بازی قابل قبولی ارائه بدهیم و انشاءالله سه امتیاز را بگیریم. در هفته گذشته درگیر مسائل حضور در آسیا بودیم هر روز یک خبر به گوشمان می‌رسید و یک صحبتی انجام می‌شد که همه آنها به ما لطمه زد. بازیکنان برای حضور در آسیا بسیار باانگیزه هستند و حضور در این مسابقات می‌تواند نقطه شروع و حرکت خوبی باشد اما هر روز یک چیز می‌گویند یک روز می‌گویند از آسیا حذف شده‌ایم، یک روز دیگر می‌گویند نمی‌توانید به آسیا بروید، یک روز می‌گویند مدارکتان کامل نبوده و هر روز یک حرفی می‌شنویم و من باید در این شرایط نیم ساعت قبل از هر تمرین با بازیکنان صحبت کنم و آنها را از نظر روحی و روانی آماده کنم.  نمی‌دانم نفت با بقیه تیم‌هایی که در آسیا است چه فرقی می‌کند همه باشگاه‌های ایرانی حاضر در باشگاه هم به اندازه نفت مشکل دارند اما کسی درباره آنها حرفی نمی‌زند فقط دیوار نفت از همه باشگاه‌ها کوتاه‌تر است و می‌گویند نفت حذف شد و یا حذف می‌شود.

درخشان تصریح کرد: بهتر است مسئولان هر چه زودتر برای نفت تعیین تکلیف کنند، اینکه یک روز بگویند به آسیا نرفته، یک روز بگویند خوب نیست. اگر قرار است نفت به آسیا نرود این مسأله را به طور رسمی به باشگاه اعلام کنند و به باشگاه دلیل حذف نفت از آسیا را هم بگویند. اینکه یک روز در آسیا هستیم و یک روز دیگر می‌شنویم در مسابقات لیگ قهرمانان حاضر نیستیم اذیتمان می‌کند. از نظر روحی و روانی به هم ریخته‌‌ایم. هر روز باید با بازیکنان صحبت کنیم امیدوارم این مشکل زودتر حل شود و برای باشگاه تعیین تکلیف کنند.

سرمربی تیم فوتبال نفت در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی تعاملات مدیران اصفهانی باعث شده تا ذوب آهن به جای نفت به لیگ قهرمانان آسیا برود و آیا منظور شما از حرف‌هایتان این است یا خیر، خاطرنشان کرد: من با آقایانی که می‌گویید مشکلی ندارم اما اگر قرار نیست به آسیا برویم راحت به ما بگویند هر 4 تیم بدهی دارند حتی شاید بدهی پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی از نفت بیشتر هم باشد. چطور آنها به لیگ قهرمانان آسیا می‌روند اما نفت نمی‌رود؟ 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما به عنوان یک فوتبالی از مدیریت ضعیف باشگاه نفت دفاع می‌کنید، تصریح کرد: من درباره مدیریت حرف نمی‌زنم و نمی‌گویم که مدیریت چه می‌کند یا نه اما وقتی سؤالی می‌شود باید پاسخ داده شود، می‌گویند پرسپولیس با طلبکارانش تسویه کرده اما چرا ما خبر نداریم؟ می‌خواهید اسم طلبکاران داخلی پرسپولیس را بگویم؟ آیا مصاحبه بازیکنان استقلالی را خواندید که عنوان کردند با آنها تسویه نشده است؟ چطور تسویه می‌کنند که ما باخبر نمی‌شویم؟ باید واقع‌بین باشیم. نفت 10 میلیارد بدهی دارد و استقلال و پرسپولیس هر کدام 200 میلیارد بدهکارند، این وسط چه کسی دست به جیب شده و تسویه کرده است؟ پول ژوزه را چه کسی داده؟ لطفاً یک طرفه به قضایا نگاه نکنید. من کاری به مدیریت ندارم چون کار من فنی است اما از آقایان می‌خواهم که هر روز اعلام نکنند نفت به آسیا نمی‌رود. چون تبعات این مسأله به من مربی برمی‌گردد.  وظیفه من آماده کردن تیم است و اینکه چه کسی این حرف‌ها را می‌زند به ما مربوط نیست اگر محروم هستیم اعلام کنند، آنها به صورت رسمی به ما بگویند که به این دلایل نتوانستیم به آسیا برویم و ما هم تشکر می‌کنیم که در آن صورت مالک باشگاه باید جوابگو باشد اما اینکه هر روز می‌گویند نفت آسیایی نمی‌شود ما را اذیت می‌کند.

درخشان عنوان کرد: باید بگویند که تکلیف تیم ما چیست. کنفدراسیون فوتبال آسیا به طلب‌ها و بدهی‌ها کاری ندارد و آنها دخالت نمی‌کنند که با چه کسی تسویه حساب کردیم و به این موارد ورود نمی‌کنند اما اینجا در این باره تصمیم‌گیری شود. این حرف و حدیث‌ها ما را اذیت می‌کند و تبعات آن به چشم ما می‌رود. هر روز بازیکنان می‌پرسند که به آسیا می‌رویم یا نه و این مسائل انگیزه تمرینی آنها را پایین می‌آورد وقتی بازیکنی از نظر روحی خراب باشد چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟ ما مشکلات داریم اما این دلیل نمی‌شود که هر روز حرف و حدیث برای ما درست شود و بعد که پیگیری می‌کنیم می‌بینیم که این حرف‌ها سندیت ندارد و مکتوب نیست، آنها باید به صورت رسمی و مکتوب این موضوع را به ما اعلام کنند. 

سرمربی تیم فوتبال نفت در مورد اینکه بخشی از بازیکنان شما با این انگیزه تمرین می‌کنند که در نیم‌فصل به تیم دیگری بروند زیرا باشگاه نفت مشکل زیاد دارد و هر کسی در این تیم مانده ضرر کرده اظهار داشت: مگر بازیکن ما در لیگ برتر بازی می‌کند به کجا می‌خواهد برود؟ مگر باشگاه‌های دیگر مشکل ندارند آنها هم مشکل دارند چون پول نداریم نباید تیم را قلع و قمع کنیم. بازیکنان ما چنین تفکری ندارند که اگر در تیم بمانند ضرر می‌کنند. ما برای کسی هم نامه نفرستادیم و خواهش نکرده‌ایم که بیایند، بازیکنان خودشان عاقل هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند که بماند یا بروند. 

درخشان در مورد اینکه در قانون فیفا آمده اگر بازیکنی پول نگرفت می‌تواند از باشگاه جدا شود، گفت: بله در قانون این مسأله است که اگر کسی تا نیم‌فصل 50 درصد یا 30 درصد نگیرد می‌تواند جدا شود، این مسأله در آیین‌نامه فدراسیون فوتبال ما هم آمده، این خود بازیکن است که تصمیم می‌گیرد که برود یا بماند البته ظاهراً این مشکل برای تیم نفت است! برخی تیم‌ها آن طور که من شنیده‌ام فقط 10 درصد به بازیکنانشان پول داده‌اند و صدایش هم در نیامده است اما تیم نفت 20 درصد از مبلغ قراردادها را هم داده اگر 10 درصد دیگر هم بدهد نیم‌فصل پر می‌شود البته این پرداخت‌ها مربوط به این فصل است نه فصل گذشته. کادر فنی هم هنوز یک ریال پول نگرفته است.

وی در مورد اینکه پس شما دارید با عشق در نفت کار می‌کنید، اظهار داشت: بله با عشق کار می‌کنیم و تا نیم‌فصل ببینیم چه پیش می‌آید البته من نمی‌گویم می‌روم، بازیکنان ما هم اگر 10 درصد دیگر بگیرند مبلغ قرارداد شان 30 درصد می‌شود. 4 بازی دیگر هم تا نیم‌فصل باقی مانده است. 

سرمربی تیم فوتبال نفت در مورد اینکه تیم نفت را در نیم‌فصل تقویت خواهید کرد یا نه و چه زمانی این تیم به استانداردهای فنی شما می‌رسد، گفت: ما باید ابتدا مشکلات را رفع کنیم و بعد در مورد جذب بازیکن تصمیم بگیریم ابتدا باید آرامش داشته باشیم و با آرامش و تمرکز بازی کنیم. فکر می‌کنم در نیم‌فصل دوم از هفته سوم یا چهارم به خواسته‌هایمان از نظر فنی برسیم. 

درخشان در مورد اینکه علی کریمی از فساد در فوتبال گفته و به فدراسیون فوتبال هجمه‌ای صورت گرفته، گفت: علیه فدراسیون هجمه‌ای صورت نگرفته، علی کریمی و سایرین هم که از فساد در فوتبال حرف می‌زنند حرفشان درست است، فوتبال مشکل دارد باید با کمک فدراسیون مشکلات حل شود، فدراسیون فوتبال باید تلاش و دقت بیشتری داشته باشد تا قوانین به خوبی اجرا شوند زیرا مرجع بالایی فوتبال فدراسیون است که باید به این مشکلات رسیدگی کند  با دقت قانون را اجرا کند که فساد در فوتبال کمتر شود و شاهد سلامت در فوتبال باشیم. 

وی در مورد اینکه مشکلات نفت در خط هافبک حل شد یا نه، گفت: مشکلات هنوز برطرف نشده، دو مصدوم در خط هافبک داریم، کامدار و میلاد احمدی مصدوم شده‌اند، یکی، دو مصدوم دیگر هم داریم که باید ببینیم به بازی فردا می‌رسند یا نه. مهمترین دلیل این مصدومیت‌ها این است که بازیکن از نظر ذهنی آماده نیست و ذهنش به هم می‌ریزد و تمرکز لازم را ندارد. خود من چنین شرایطی را داشته‌ام، ما سعی می‌کنیم خوب تمرین کنیم و دست به دست هم بدهیم تاوضعیتمان بهتر شود. 

درخشان در مورد اینکه به بازیکنی از تیم نفت اجازه جدایی می‌دهید یا نه، گفت: بعید می‌دانم بازیکنی از تیم نفت آزاد شود هیچ مربی و باشگاهی بازیکن خوبش را آزاد نمی‌کند سابقه نداشته که در نیم‌فصل بازیکنی که خوب باشد آزاد شود مگر اینکه خارج از کشور بازی می‌کرده و به ایران برگشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال نفت در مورد بحث جادوگری در فوتبال، عنوان کرد: جادو در فوتبال هست همانطور که این مسأله در قرآن آمده و کسانی به سراغ این جادو می‌روند و در گذشته استفاده کرده‌اند اما به نظرم کار خوبی نیست باید به خدا توکل داشته باشیم و به توانایی‌های خودمان اتکا کنیم تا کمتر آسیب ببینیم.

برچسب‌ها:

نظر شما