شناسهٔ خبر: 22582240 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

درخشان: نمي‌توانيم بازيکني را به زور نگه داريم/ با نظر کريمي در مورد فساد در فوتبال موافقم/ مربيان ضعيف سمت جادوگري مي‌روند

سرمربي تيم نفت تهران گفت: اين حق بازيکنان است که تيم آينده خود را انتخاب کنند ضمن اينکه ما نمي‌توانيم بازيکني را به زور نگه داريم.

صاحب‌خبر -

حميد درخشان در نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر سايپا تهران در هفته دوازدهم ليگ برتر اظهار داشت: سايپا تيم بسيار خوب و منسجمي است و بازي سختي مقابل اين تيم داريم. سايپا تيمي بدون مشکلات حاشيه‌اي و با کادر فني خوب است و اميدوارم بازي خوبي مقابل اين تيم انجام دهيم.

وي ادامه داد: شرايط خوبي نداريم و چند مصدوم هم داريم که فکر نمي‌کنم به اين بازي برسند، اما سعي مي‌کنيم از همه داشته‌هايمان استفاده کنيم و با انجام يک بازي خوب 3 امتياز را مقابل سايپا بگيريم.

سرمربي نفت تهران عنوان کرد: در هفته‌هاي گذشته درگير حضور در ليگ قهرمانان آسيا بوديم، هر روز يک خبر جديد منتشر و صحبت‌هاي جديدي مطرح مي‌شود که اين صحبت‌ها به تيم لطمه مي‌زند. بازيکنان انگيزه بالايي براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا دارند و اين موضوع مي‌تواند براي هر تيمي يک نقطه خوبي باشد، اما ما هر روز شاهد اين هستيم که صحبت‌هايي مي‌شود که ما به اين مسابقات نمي‌رويم، يک روز مي‌گويند مدارک نداريم و يک روز مي‌گويند تيم‌تان بدهي دارد.

درخشان افزود: تقريبا بعد از هر تمرين نيم‌ساعت جلسه مي‌گذاريم و بچه‌ها را از لحاظ روحي و رواني آماده مي‌کنيم. نمي‌دانم چرا تبعيض مي‌گذارند بين نفت و ديگر تيم‌ها، بقيه باشگاه‌ها مشکلات‌شان چند برابر نفت است و کسي در مورد آن تيم‌ها صحبت نمي‌کند، تيم ما را يک روز حذف و يک روز تيم ديگري را جايگزين آن مي‌کنند. خواهشم از مسئولان اين است که وضعيت تيم ما را مشخص کنند. اگر قرار است نفت به آسيا نرود، مکتوب بنويسند و دلايل را هم بگويند و اگر هم قرار باشد که برويم، به صراحت بگويند و ديگر ما را به چالش نکشند چرا که اين وضعيت ما را اذيت مي‌کند. نمي‌دانم ديگر چه بگويم، اما از لحاظ روحي و رواني وضعيت خوبي نداريم. در اين شرايط هر روز بايد به بازيکنان توضيح بدهيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري که کميته بدوي فدراسيون فوتبال تيم‌هاي استقلال، پرسپوليس، تراکتورسازي و ذوب‌آهن را براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا معرفي کرده و به نظر شما با اين اقدام فدراسيون نمي‌توان گفت که فدراسيون‌نشين‌هاي اصفهاني با نفت مشکل دارند؟ تصريح کرد: من با آقايان مشکلي ندارم، بحثم اين است که اگر قرار است به آسيا نرويم، بگويند به چه دليل نبايد برويم. همه باشگاه‌هاي بدهي دارند و شايد هم از نفت مبلغي بدهي آن‌ها بيشتر باشد. چطور آن‌ها را در اولويت مي‌گذارند و به آسيا مي‌فرستند؟

درخشان تاکيد کرد: ما با طلب و بدهي کسي کاري نداريم، اما AFC هم اينجا نيست که ببيند ما به چه کساني چک مي‌دهيم. تکليف ما را زودتر مشخص کنيد، اين دوگانگي ما را اذيت مي‌کند، هر روز بازيکن از من سوال مي‌پرسد که ما به آسيا مي‌رويم يا خير؟ ما بازيکن را از لحاظ جسمي بالا مي‌آوريم، اما نمي‌دانيم که ديگر از لحاظ روحي چه کاري براي آنها انجام دهيم. حرف‌هايي زده مي‌شود که سنديت ندارد و اصلا مکتوب گفته نمي‌شود. حرف‌مان اين است که تکليف‌مان مشخص شود و دلايل کنار گذاشته شدن‌مان را از آسيا به ما بگويند تا حداقل ما ذهن‌مان را براي کار‌هاي ديگر متمرکز کنيم.

سرمربي نفت در واکنش به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه اکثر بازيکنان تيمش به خاطر مشکلات مالي اين تفکر را دارند که در نيم‌فصل با اولين پيشنهاد راهي تيم ديگري شوند، گفت: به هر صورت اين حق بازيکنان است که تيم آينده خود را انتخاب کنند ضمن اينکه ما نمي‌توانيم بازيکني را به زور نگه داريم. يک بازيکن طبق قانون بايد تا نيم‌فصل حداقل 30 تا 50 درصد پول خودش را بگيرد و اگر اين اتفاق رخ ندهد مي‌تواند راهي تيم ديگري شود، اين قانون فدراسيون است و فقط شامل تيم ما نمي‌شود. در تيم ما مشکلاتي وجود دارد، اميدواريم حل شود و قدر مسلم بازيکنان انتظار دارند حق و حقوق خود را بگيرند.

درخشان درباره اينکه گفته مي‌شود خودش نيز دريافتي از باشگاه نفت نداشته گفت: بله من تا اين جاي فصل حتي يک ريال هم دريافتي نداشتم در حالي که بازيکنان 20 درصد قرارداد خود را گرفته‌اند. فعلا دارم با عشق کار مي‌کنم.

وي در پاسخ به اين سوال که تا چه زماني قرار است با عشق کار کند، خاطرنشان کرد: تا نيم‌فصل اين شرايط را تحمل خواهم کرد و بعد از آن نمي‌گويم مي‌روم بلکه تکليف خود را روشن خواهم کرد، اما بايد يک چيز را روشن کنم فقط باشگاه ما نيست که با مشکلات مالي دست و پنجه نرم مي‌کنند و باشگاه‌هايي هستند که تا الان 10 درصد پولشان را گرفته‌اند، اما صدايشان در نيامده است.

سرمربي نفت راجع به اينکه براي نيم‌فصل چه برنامه‌اي براي تقويت تيمش دارد، گفت: بايد اول مشکلاتي که با آن روبه‌رو هستيم مرتفع کنيم تا زماني که تيم به آرامش نرسد، نمي‌توانيم کاري از پيش ببريم. قطعا در نيم‌فصل دوم تيم ما از نظر فني بهتر خواهيم شد و دوست داريم بازيکناني را هم در اختيار بگيريم، اما قبل از آن بايد شرايط را بررسي کنيم.

درخشان در ارتباط با اظهارات علي کريمي عليه فدراسيون فوتبال و حمايت برخي از مربيان از او تصريح کرد: ما نبايد عليه فدراسيون عمل کنيم، اگر هم صحبتي شده در مورد فساد در فوتبال بوده که من با نظر کريمي در اين مورد موافقم، متاسفانه فساد در فوتبال ايران وجود دارد و بايد همه کمک کنيم تا به حداقل برسد. بيشترين انتظار ما از فدراسيون فوتبال به عنوان بالاترين مرجع در اين رشته در کشورمان است. فدراسيون بايد در اجراي قانون قاطع‌تر عمل کند و عوامل آن دقت بيشتري در اجراي احکام داشته باشند.

وي در واکنش به سوال يکي از خبرنگاران در مورد ضعف تيم نفت در خط هافبک گفت: مشکلاتي در خط هافبک داشتيم که هنوز برطرف نشده است. متاسفانه کامدار و احمدي دو بازيکن ما در اين پست مصدوم هستند و اين موضوع کار ما را سخت‌تر مي‌کند. به طور کل مي‌گويم يکي از مشکلات اصلي که باعث شده مشکلات فني و مصدوميت براي بازيکن ما پيش بيايد، عدم آمادگي ذهني بازيکنان است. بازيکن وقتي تمرکز نداشته باشد نمي‌تواند خوب تمرين کند و مصدوميت براي او اتفاق مي‌افتد.

سرمربي نفت در بخش ديگري از صحبت‌هايش در مورد اينکه چه بازيکناني در نيم فصل مي‌توانند به کار تيمش بيايند، اظهار داشت: مسلما هيچ باشگاهي بازيکن خوب خود را در نيم فصل از دست نمي‌دهد که ما بخواهيم روي جذب او حساب کنيم. شايد فقط بازيکن ايراني در خارج از کشور با تيمش فسخ کند و به عنوان بازيکن آزاد بخواهد به کشور برگردد.

درخشان درباره بحث جادوگري در فوتبال ايران يادآور شد: فلسفه جادوگري در قرآن هم آمده و من اعتقاد دارم مربياني سمت جادوگران مي‌روند که از نظر فني ضعيف هستند. هر آدم ضعيفي متوسل به سحر و جادو شود مسلما براي او تبعات بدي خواهد داشت. آدم بايد در هر زمينه‌اي به خدا توکل کند و اگر براي برطرف کردن ضعف‌هاي خود تلاش کند خدا هم در اين راه او را کمک خواهد کرد.

نظر شما