شناسهٔ خبر: 22572189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق حاشیه‌ای اصفهان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) گفت: از مهم‌ترین برنامه‌ها نیز اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق حاشیه‌ای اصفهان، برگزاری یادواره شهدا به صورت پایگاه محور و‌ محله محور بوده که از 25 آبان شروع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد رضایی  امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با اشاره به اینکه بسیجیان سرباز ولایت هستند و از طرفی هم وظیفه خدمت‌گذاری به آحاد مردم شریف و شهیدپرور ایران را دارند، اظهار داشت: در همین راستا در برنامه‌های مأموریتی بسیج در سال 96 اثرگذاری برنامه‌ها و نقش‌آفرینی بسیج در بحث خدمت‌رسانی به مردم و خدمات‌رسانی اجتماعی مطرح است.

وی افزود: بسیجیان از سال‌های قبل در گروه‌های جهادی و برنامه‌های در راستای محرومیت‌زدایی و همچنین برنامه‌های مختلف فرهنگی حضور داشته‌اند و امسال مدنظر است خدمت‌رسانی به آحاد ملت شریف ایران با وسعت بیشتری صورت گیرد که هم اثربخشی بیرونی برای عموم مردم و هم تأثیرگذاری درونی برای جامعه بسیجیان داشته باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امسال هفته بسیج با شعار «بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی» از 29 آبان همزمان با ابتدای ماه ربیع‌الاول شروع خواهد شد و تا 5 آذر ادامه دارد؛ با توجه به گذشت 8 ماه از سال و انجام خیلی از برنامه‌ها هفته بسیج می‌تواند نقطه عطفی به حساب آید تا بتوانیم نقش و جایگاه بسیج را در دفاع همه جانبه در عرصه جهاد خدمت‌رسانی، تولید علم و نهضت خدمت‌رسانی برای مردم تبیین کنیم.

رضایی با بیان اینکه هر روز از هفته بسیج با عنوانی نام‌گذاری شده است، اذعان کرد: در رده‌های مختلف بسیج به تناسب نام‌گذاری روزهای هفته برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است و به عبارتی در صدد هستیم نقش بسیج را در عرصه‌های مختلف در راستای هدف غایی انقلاب اسلامی که همان تمدن نوین اسلامی است، برای مردم مطرح کنیم.

وی همچنین بیان داشت: قریب به هزار و 700 موضوع برنامه در ناحیه امام رضا(ع) در رده‌ها، پایگاه‌ها و اقشار مختلف برنامه‌ریزی شده است؛ از مهم‌ترین برنامه‌ها نیز اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق حاشیه‌ای اصفهان، برگزاری یادواره شهدا به صورت پایگاه محور و‌ محله محور بوده که از 25 آبان شروع شده است و 11 مورد به صورت حوزه‌ای و بیش از 50 مورد هم به صورت پایگاهی برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) دیدار از خانواده شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج نامید و بیان داشت: برگزاری 11 مورد مسابقات ورزشی تیمی در سطح حوزه‌ها، 6 مورد برنامه کوه گشت عمومی، پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی درون شهری و برون شهری با حضور بیش از 2 هزار نفر از بسیجیان، حضور یکی از پایگاه‌های فعال برادران، بسیج دانش‌آموزی و بسیج جامعه زنان در نمایشگاه دستاوردهای بسیج در حسینیه ناحیه امام صادق(ع) و برگزاری 33 مورد نمایشگاه محلی از برنامه‌ها و دستاوردهای محلات با محوریت مسجد از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی مسجدمحور بودن برنامه‌ها را یکی دیگر از اهداف بسیج در سال 96 دانست و به برپایی 14 ایستگاه فرهنگی در سطح شهر اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: این ایستگاه‌های فرهنگی با شعار «بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی» به معرفی بسیج و ارائه عملکرد بسیج در همان محل برپایی ایستگاه می‌پردازد و آحاد مختلف مردم از برنامه‌های بسیج مطلع خواهند شد؛ در این ایستگاه‌ها پخش کلیپ و توزیع بروشور را نیز خواهیم داشت.

رضایی اضافه کرد: بر اساس آسیب شناسی اجتماعی مناطق مختلف میزهای مشاوره را نیز بر اساس آسیب هر منطقه خواهیم داشت و پایش سلامت و تست فشار و قند خون نیز با کمک بسیج جامعه پزشکی و بسیج ادارات انجام خواهد شد؛ همچنین کارشناسان و کارآفرینان موفقی هم که در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته‌اند با کمک بسیج سازندگی حضور خواهند داشت و تجربیات موفق خود را ارائه داده و مشاوره لازم را در اختیار جوانان می‌گذارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) به حضور بسیجیان این ناحیه مقاومت بسیج در روز سوم آذر در نماز جمعه اشاره کرد و ابراز داشت: در محدوده ناحیه امام رضا(ع) 4 مصلی نماز جمعه رهنان، ملک‌شهر، سپاهان‌شهر و شهر اصفهان وجود دارد که بسیجیان در نماز جمعه این 4 مصلی حضور پیدا می‌کنند و سخنران قبل از خطبه‌ها نیز از مجموعه ناحیه امام رضا(ع) انتخاب شده‌اند و نقش و برنامه‌های بسیج را ارائه خواهند داد.

وی از برگزاری همایش «شکوه مقاومت» در روز 5 آذر در مصلی اصفهان با حضور بسیجیان شهر اصفهان خبر داد و مطرح کرد: بسیجیان ناحیه امام رضا(ع) نیز در این همایش شرکت خواهند داشت؛ طرح «گشت بسیجی محله‌محور» نیز یکی از طرح‌های کشوری بسیج است که به منظور ایجاد امنیت بیشتر در محلات اجرا خواهد شد و شروع آن از بعد از نماز مغرب روز 5 آذر است.

رضایی در ادامه ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به فعالیت‌های این ناحیه در رابطه با محرویت‌زدایی اشاره و اذعان کرد: ما در طول سال برگزاری اردوهای جهادی را داریم، اما در روزهای آینده نیز اعزام 3 گروه جهادی را خواهیم داشت که یکی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه می‌رود که دهستان بزمیرآباد به استان اصفهان واگذار شده است، دو گروه دیگر نیز به لردگان و علویجه خواهند رفت که به ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در طول تابستان سال جاری 22 گروه جهادی در عرصه‌ها و مختلف حضور داشتند، اظهار کرد: این گروه‌های جهادی در حاشیه شهر اصفهان  و در موضوعات فرهنگی، عمرانی و بهداشتی فعال شدند و روز 4 آذر ماه هم جهادگران تابستان امسال تجلیل خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی در سال‌های قبل کارهای خوبی خصوصاً در زمینه صنایع دستی انجام شده است و امسال هم ارزیابی، نظارت و سرکشی طرح‌های سال‌های قبل را خواهیم داشت و همچنین در نشستی به بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها خواهیم پرداخت که اگر مشکلی در زمینه تولید و بازاریابی هست برطرف شود؛ کارگاه صنایع دستی با موضوع هنر سرمه‌دوزی که از هنرهای دستی ویژه اصفهان است افتتاح خواهد شد که هم بحث آموزشی و هم اقتصاد مقاومتی را پوشش می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به فعال شدن مراکز و پایگاه‌های زیرمجموعه این ناحیه مقاومت بسیج از همان ساعات اولیه زلزله کزمانشاه جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی، مطرح کرد: تا کنون 20 کامیون و 10 کامیونت کمک‌های مردمی شامل مایحتاج اولیه، پتو، آب معدنی و چادر به این مناطق ارسال شده است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری 1700 برنامه در هفته بسیج در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع)

نظر شما