شناسهٔ خبر: 22565672 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری همایش «شکوه مقاومت» با حضور 2 هزار بسیجی در پلدختر

گروه اجتماعی: در آخرین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی» همایش «شکوه مقاومت» با حضور بیش از دو هزار بسیجی در قالب گردان‌های بیت‌المقدس، امام حسین(ع)، عاشورا، بسیج دانش‌آموزان و کوثر در‌ پلدختر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد محمودوند، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر، شنبه، 27 آبان‌ماه، در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان پل‌دختر، گفت: هفته بسیج امسال از 29 آبان ماه جاری آغاز و تا پنجم آذرماه ادامه دارد‌.
وی با بیان این‌که بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی شعار محوری هفته بسیج امسال است افزود: بسیج یک جنبش خود وش مردمی و یک فرهنگ اصیل اسلامی، انقلابی است و هر جا انقلاب اسلامی در معرض خطر دشمن قرار گرفته وارد میدان شده و حضور مؤثر داشته است.
محمودوند با یادآوری این‌که امسال هفته بسیج با چهار رویکرد محوری خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، فضای مجازی، رویکرد دفاعی با محوریت گشت‌های بسیج محله‌محور و اقتصاد مقاومتی آغاز می‌شود، اظهار کرد: مراسم‌های این هفته با شعار «بسیج نماد مردم‌سالاری دینی» در نخستین روز با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی آغاز و در این روز اقشار مختلف بسیج با امام جمعه شهر دیدار خواهند داشت.
وی ، افتتاح دو ساختمان پایگاه مقاومت و دو ایستگاه مشاوره فضای مجازی و آغاز به کار تورهای ایست بازرسی با رویکرد امنیتی و فرهنگی و اعزام کاروان زیارتی به مشهد مقدس را از برنامه‌های نخستین روز از هفته بسیج برشمرد.
محمودوند گفت: بسیج محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی عنوان روز دوم این هفته است که در این روز تیم‌های درمانی به مناطق محروم اعزام و در بهداری سپاه بیماران ویزیت رایگان می‌شوند و همچنین در این روز یادواره شهدای پایگاه شهید عباسی، سرکشی از خانواده شهدا و کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود‌.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر اظهار کرد: روز سوم هفته بسیج با عنوان اعتلای فرهنگی و اجتماعی ، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و شهدای زن برگزار و افتتاحیه مسابقات فوتسال بسیج شهرستان برگزار می‌شود.
وی، صعود سراسری بسیجیان به ارتفاعات شهرستان، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای آبروی محله و دعای کمیل را از برنامه‌های روز چهارم هفته بسیج با عنوان اندیشه ورزی و تولید علم برشمرد.
محمودوند افزود: روز پنجم این هفته بسیج ، مسجدمحوری و ولایت‌مداری نام‌گذاری شده و فرمانده سپاه ناحیه سخنران قبل از خطبه‌ها خواهد بود و در این روز ایستگاه مشاوره اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی و ایستگاه سلامت در محل نماز جمعه برپا و اقشار مختلف بسیج در نماز جمعه شرکت می‌کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر به برنامه های ششمین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، دولت مقاومت و استکبار ستیزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کارگاه مصون‌سازی فرهنگی و تهدیدهای فضای سایبری برپا و همایش امامان جمعه و جماعات شهرستان در مسجد امام حسین(ع) پلدختر برگزار می‌شود.
وی گفت: همچنین ساختمان پایگاه اداری شهید فلاح‌پور در این روز افتتاح و 270 نفر از دانش‌آموزان خواهر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنوب کشور اعزام می‌شوند.
محمودوند افزود: در آخرین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی همایش شکوه مقاومت با حضور بیش‌از 2 هزار بسیجی در قالب گردان‌های بیت المقدس‌، امام حسین (ع) ، عاشورا ، بسیج دانش آموزان و کوثر ویژه خواهران در محل مجموعه ورزشی شهید سرمالیان شهر پلدختر برگزار  می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر عنوان کرد: در این روز گشت‌های بسیج محله محور با هدف ارتقا سطح امنیت به ویژه افزایش احساس امنیت در مردم و با هماهنگی شورای تامین و نیروی انتظامی کشور و شهرستان اعزام می‌شوند.

نظر شما