شناسهٔ خبر: 22568498 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با مشارکت منطقه ۷؛

نخستین کنگره بین المللی حقوق شهروندی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از برگزاری اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی در آذر ماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه7، محمد رضا غلامی ضمن بیان این خبر تصریح کرد: دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی با حضور نمایندگان رسمی دستگاه های دولتی و اجرایی و نیز حدود 80 تن از اعضاء هیات علمی دانشگاه های معتبر کشور با بیش از دو سال فعالیت علمی، پژوهشی و ترویجی در عرصه حقوق شهروندی و شناسایی بیش از 1000 پژوهشگر این حوزه  نخستین کنگره حقوق شهروندی را برگزار می کند.


وی در ادامه با تاکید بر حضور موثر شهرداری منطقه 7 در این کنگره افزود: آماده سازی و تجهیز50 غرفه در فضای نمایشگاهی، چاپ کتاب مجموعه مقالات اولین کنگره بین الملی حقوق شهروندی در تیراژ 2 هزار نسخه، بازدید 200 عضو هیئت علمی و اعضاء سیاستگذاری از مراکز فرهنگی شهرداری منطقه تنها بخشی از برنامه های پیش بینی شده منطقه 7 در این کنگره است.


معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه کنگره حقوق شهروندی در تاریخ 29 آذر ماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: تعامل پویا و معنی دار با دانشگاه ها ، موسسات ومراکز آموزشی و پژوهشی به منظور بهره گیری از آخرین دستاوردها و تجربیات در زمینه حقوق شهروندی و مطرح نمودن تدابیر شهردار محترم تهران در خصوص کاهش هزینه از جمله  مواردی است که در این کنگره در راس اقدامات قرار دارد.


به گفته وی، تبیین مفهوم حقوق شهروندی، حقوق شهروندی در آموزه های دینی، نظام حقوق بین الملل، حقوق داخلی، حقوق شهروندی و دادرسی قضایی، حقوق شهروندی و فرهنگ، حقوق شهروندی و رسانه، حقوق‌ شهروندی‌ و سازمان های مردم نهاد، حقوق‌ شهروندی‌ و اقتصاد، حقوق‌ شهروندی‌ و آسایش، رفاه و تامین اجتماعی، حقوق شهروندی و شهرداری ها، حقوق شهروندی و گروه های آسیب پذیر، حقوق شهروندی و آموزش، حقوق شهروندی و سلامت و حقوق شهروندی و محیط زیست از محورهای برگزاری این کنگره خواهد بود.


غلامی در پایان یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، وزارت امور خارجه، مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تهران، وزارت کشور، مرکز مطالعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ودانشگاه ها، انجمن علمی حقوق بشر اسلامی ایران، انجمن جرم شناسی، انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، انجمن حقوق شناسی، انجمن علمی تاریخ، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و... از جمله نهادهای دولتی و علمی در امر برگزاری اولین کنگره حقوق شهروندی خواهند بود.
 

نظر شما