شناسهٔ خبر: 22505633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون سازمان اوقاف تأکید کرد؛

ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: در دهه وقف نشست های تخصصی و صنفی به منظور ترویج فرهنگ وقف با محورهای وقف و علم و فناوری، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و قرآن، وقف و کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری دهه وقف همراه با رونمایی از طرح های کمپین بزرگ «همه واقف باشیم» و پیشخوان الکترونیکی سازمان اوقاف پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمين علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و دبیر ستاد هفته وقف و عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام  احمد شرفخانی با تبریک به مناسبت دهه وقف و عرض تسلیت به علت جان باختن هموطنان در زلزله کرمانشاه، گفت: در سال  96 و در دهه وقف نشست های تخصصی و صنفی به منظور ترویج فرهنگ وقف با محورهای وقف و علم و فناوری، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و قرآن، وقف و کتاب و کتابخوانی در ادارات استان و شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از نشست‌های این دهه، در راستای وقف بعضی از واقفان برای تحکیم خانواده به نام نشست تخصصی نقش خانواده در توسعه فرهنگ وقف نام گذاری شده است.

دبیر ستاد هفته وقف ابراز داشت: در دهه وقف همایش ها و مراسم هایی مانند وقف و رسانه و یاوران وقف و ... نیز برگزار خواهد شد، همچنین در این دهه در سطح ملی و در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمانهای مقدس ایشان به‌عنوان بزرگترین احیاگر وقف تجدید پیمان خواهد شد.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: حضور نماینده ولی فقیه، معاونین و بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان و دیگر خبرگزاری ها و دیدار در روز پنجشنبه با مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم از دیگر برنامه‌های این دهه است.

دبیر ستاد هفته وقف درباره مساله وقف به منظور ترویج علم و فناوری، گفت: امروزه نیازمند وقف های خاص در حوزه‌ هسته‌ای، پژوهش، تربیتی و علمی هستیم.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: پنجاه و پنجمین سال اعطای جايزه بنياد البرز به منظور تجليل از 54 نخبه کشور، چهار دانشمند و مخترع، هفت نخبه، 30 دانشجوی نخبه و 10 طلبه علوم دینی در سطح ملی 30 آبان ماه 96 با حضور مسؤولیا، شخصیت های علمی و فرهنگی در سالن همایش حوزه هنری تهران  برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام دهه وقف نشست تخصصی وقف و اقتصاد مقاومتی با رویکرد سرمایه‌گذاری و عمران موقوفات وهمایش ملی انجمن یاوران وقف با مدیریت اداره کل استان تهران برگزار خواهد شد.

در پایان نشست خبری دهه وقف، نرم افزار جامع گنجینه وقف رونمایی شد./966/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما