شناسهٔ خبر: 66421259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار هزار و ۲۰۶ معلم جدید در فارس استخدام می‌شوند

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: چهار هزار و ۲۰۶ معلم ابتدایی، متوسطه و هنرآموز در  آزمون استخدامی ۱۴۰۳، جذب آموزش و پرورش فارس می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید قاسمی روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسب هفته گرامیداشت مقام معلم، افزود: یکهزار و ۸۸ نفر در دوره دبیری، یکهزار و ۵۷ مربی امور تربیتی و مشاور، ۳۵۴ هنرآموز و یکهزار و ۷۰۷ نفر در دوره ابتدایی جذب می‌شوند و تلاش می‌شود علاوه بر جذب، فرآیند آموزش آنها نیز پیش از آغاز سال تحصیلی انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این به منظور تامین نیروی معلم، امسال ساماندهی نیروی انسانی و نقل و انتقالات معلمان نیز تا پایان تیر ماه حل و فصل می‌شود و از ظرفیت حق التدریس، بازنشسته‌ها و خرید خدمات نیز استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ایران قوی با معلم و آموزش و پرورش قوی ساخته می‌شود، ادامه داد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ معلم جوان استان فارس در چهار تشکل معلم محور معلمان قوی ۱۴۱۴، کنگره استانی معلمان انقلاب اسلامی ، معلمان جوان ایران و معلمان راهیان تحول سازماندهی شدند.

۸۰ معلم الگوی فارس معرفی شدند

قاسمی با بیان اینکه امسال یک معلم فارس در میان ۱۵ معلم نمونه کشور قرار گرفت، گفت: در ابتدا معلمان نمونه در سطح مدارس با رای ۴۲ هزار دانش آموز و ارزیابی ۵۴۰ داور انتخاب شدند، سپس ۱۷۷ معلم در سطح منطقه برگزیده شدند و طی چهار روز با یکدیگر به رقابت و تدریس عملی پرداختند، پس از این مرحله با ارزیابی از سوی ۱۵ داور متخصص، ۹ نفر به مرحله کشوری راه‌ یافتند.

وی ادامه داد: امسال فرآیند انتخاب معلم نمونه متفاوت بود و تنها ۲۰ معلم و پنج نفر از میان فعالان کیفیت بخشی به آموزش شامل مدیران و معاونان و مربیان پرورشی و بهداشت به عنوان نمونه انتخاب شدند.

قاسمی اعلام کرد:فاطمه زارعی معلم مقطع متوسطه دوم ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز موفق شد عنوان معلم نمونه‌ را کسب کند. فاطمه زارعی معلم مقطع متوسطه دوم ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز موفق شد عنوان معلم نمونه‌ را کسب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: معلمان نمونه و برتر می‌توانند تجربه‌های آموزشی موفق خود را در سامانه الف‌تا ثبت کنند تا مورد استفاده همه معلمان کشور قرار گیرد.

وی گفت: معلم نمونه کشوری یک میلیارد ریال و برگزیده استانی ۴۰۰ میلیون ریال پاداش دریافت می‌کنند.

قاسمی اضافه کرد: امسال در اقدامی ابتکاری، علاوه بر معلم نمونه، معلم الگوی فارس نیز انتخاب شد و در این قالب ۸۰ فرهنگی که در تدریس و فعالیت خود اقدامات خلاقانه و ایثارگرانه داشتند معرفی شدند.

چهار هزار و ۲۰۶ معلم جدید در فارس استخدام می‌شوند

ایجاد قرارگاهی برای تکریم مقام معلم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تشکیل قرارگاه "هویت افزایی مضاعف به مقام معلم" فارس با ریاست استاندار و عضویت شهردار، فرمانده سپاه فجر، نماینده ولی فقیه، رئیس بسیج فرهنگیان و مدیرکل اموزش و پرورش تشکیل شد تا تکریم معلم تنها به یک روز و هفته محدود نماند و در همه ایام سال تداوم یابد.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبات این قرارگاه،همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید یک روز در ماه را به حل و فصل مشکلات معلمان اختصاص دهند. همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید یک روز در ماه را به حل و فصل مشکلات معلمان اختصاص دهد.

قاسمی اضافه کرد: بر اساس این مصوبات، تا پایان هفته جاری دفتر حمایت قضایی و مشاوره حقوقی ویژه معلمان با کمک دادگستری فارس راه اندازی میشود تا به این قشر فرهنگی خدمت‌رسانی کند.

وی ادامه داد: در نشست مسئولان آموزش و پرورش با فرمانده سپاه فجر و فرماندهان سپاه در شهرستان‌های فارس، مقرر شد همه امکانات این نیروی انقلابی در خدمت تکریم معلمان قرار گیرد.

قاسمی گفت: توافقات خوبی در زمینه تامین مسکن معلمان میان آموزش و پرورش و متولیان نهضت ملی مسکن انجام شده و تا پایان هفته جاری خبرهای خوبی به آنها اعلام می‌شود.

سامانه رتبه‌بندی برای معلمان معترض بازگشایی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: رتبه بندی معلمان از افتخارات دولت سیزدهم است که سال گذشته به سرانجام رسید؛ با این حال در گام نخست اجرای هر طرح وجود برخی اعتراض‌ها طبیعی است.

قاسمی اعلام کرد: تا پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ سامانه رتبه‌بندی برای بارگزاری مدارک جدید معلمان بازگشایی می‌شود.تا پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ سامانه رتبه‌بندی برای بارگزاری مدارک جدید معلمان بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: مدارس محل ۱۸ نوع یادگیری است و برای تحقق این هدف، فضای آموزشی تاثیر بسزایی دارد؛ مدارس سنگی در فارس شناسایی شده و به سازمان نوسازی مدارس نیز تاکید شده تا فضاهای آموزشی لازم منطبق با استانداردهای لازم برای افزایش یادگیری مد نظر باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای تربیت دانش‌آموزان باید از فطرت آنها استفاده کرد، گفت: در زمان حاضر ۴۵ مدرسه شناختی برای آشنایی خانواده ها و دانش‌آموزان با شبهه‌ها و سفسطه‌های شناختی فعال شده و البته باید این شمار هشت هزار مدرسه برسد.

نظر شما