شناسهٔ خبر: 22511323 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خبرداد

اعطای جایزه ملی وقف به 54 نخبه کشور

صاحب‌خبر -
تفاهم-گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در نشست خبری دهه وقف به تشریح عناوین روزهای دهه وقف پرداخت و گفت: همایش پنجاه وپنجمین سال اعطای جايزه ملی بنياد البرز به منظور تجليل از 54 نخبه کشور در دهه وقف برگزار می‌شود.
 به گزارش تفاهم به نقل ازستاد خبری دهه وقف،
حجت الاسلام  والمسلمین احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در نشست خبری دهه وقف ضمن تبریک به مناسبت دهه وقف و عرض تسلیت به مناسبت جان باختن و مجروح شدن جمعی از هموطنان در پی حادثه زلزله استان کرمانشاه به تشریح عناوین روزهای دهه وقف پرداخت. وی افزود: هر سال در این ایام دهه وقف را داریم و هر کدام از روزها دارای نامی بودند و براساس همین نام‌ها برای هر روز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا گزارشی از عملکرد موقوفات در اختیار مردم قرار گیرد و در ساختار اجرایی نیات واقفان شفاف‌سازی صورت گیرد.
شرفخانی تصریح کرد : در دهه وقف نشست های تخصصی و صنفی را به جهت ترویج فرهنگ وقف با موضوعات وقف و علم و فناوری، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و قرآن، وقف و کتاب و کتابخوانی در ادارات شهرستان ها و استان ها برگزار خواهد شد.وی با بیان اینکه نشست تخصصی نقش خانواده در توسعه فرهنگ وقف یکی از نشست‌هایی است که در این دهه برگزار می‌شود که بعضی از واقفان برای تحکیم خانواده اموال خود را وقف کرده اند، تصریح کرد: اگر بخواهیم نظام تربیتی جامعه را برای فرهنگ‌سازی در نظر بگیریم، خانواده در نهادینه‌سازی آن نقش محوری  دارد.
دبیر ستاد هفته وقف خاطرنشان کرد: در این دهه ما شاهد برگزاری همایش وقف و رسانه و همایش یاوران وقف در ادارات شهرستان ها و استان ها خواهیم بود.معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در سطح ملی تاکید کرد: حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)  و تجدید پیمان با آرمان های مقدس آن حضرت به‌عنوان بزرگ ترین احیاگر وقف  از برنامه‌های آغازین روز هفته است. شرفخانی افزود: حضور نماینده محترم ولی فقیه و معاونین  وبازدید از باشگاه خبرنگاران جوان و دیگر خبرگزاری ها و همچنین در روز پنجشنبه دیدار با مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این دهه است.
دبیر ستاد هفته وقف گفت: از دیگر موضوعات مهم که ضرورت داشت به‌صورت ویژه پرداخته شود مساله وقف به جهت ترویج علم و فناوری است.معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: در حال حاضر نیازمند وقف های جدید در حوزه‌های هسته‌ای، پژوهش، تربیتی و  علمی هستیم و امیدواریم خیران در این زمینه نیز رویکردی جدی داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: مرحوم البرز از خیرین خوش فکری بود که برای توسعه علمی کشور تلاش کرد و با تقدیر از دانش آموزان و دانشجویان نمونه گامی در مسیر تعلیم و تربیت کشور برداشته شده است.
شرفخانی افزود: موقوفه بنياد فرهنگي البرز در سال 1342 با هدف كمك به اشاعه فرهنگ وعلم ودانش  كشور از طريق اعطاء جوائزي به نام جايزه بنياد البرز به دانشمندان، مخترعین، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان برتر ايراني، به همت مردي خيرانديش و نيک سيرت، مرحوم حسينعلي البرز تاسيس شد و سالانه جوایز با ارزشي به افراد برگزيده اهداء می شود که در همین رابطه و در راستاي تحقق نيات واقف، همایش پنجاه وپنجمین سال اعطای جايزه بنياد البرز به منظور تجليل از 54 نخبه کشور ، 4 دانشمند، 3 مخترع، 7 نخبه، 30 دانشجوی نخبه و 10 طلبه علوم دینی در سطح ملی در روز سه شنبه مورخه سی ام آبان ماه سال جاری با حضور مسئولین، شخصیت های علمی و فرهنگی در سالن همایش حوزه هنری تهران  
برگزار می شود.
دبیر ستاد هفته وقف خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام نشست تخصصی وقف و اقتصاد مقاومتی با رویکرد سرمایه‌گذاری و عمران موقوفات وهمایش ملی انجمن یاوران وقف را  با مدیریت اداره کل استان تهران را خواهیم داشت. در پایان این نشست، توسط نماینده ولی فقیه و رییس سازمان و با حضور مدیران سازمان اوقاف، نرم افزار جامع گنجینه وقف رونمایی شد.
 

نظر شما