شناسهٔ خبر: 22489400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایین آمدن تیراژ کتاب در کشور

بیوک ملکی از شاعران و نویسندگان کشور گفت:تیراژ کتاب در کشور ما پایین آمده و این یک فاجعه بزرگ برای هنرمندان در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،امین الله سالاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد گفت:همزمان با سومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی نشست ادبی اصحاب فرهنگ و هنر با حضور بیوک ملکی شاعر و نویسنده کشوری در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در کشورهای جهان سوم سرانه مطالعه کتاب بسیار پایین است و این معضلی بزرگ برای جامعه است.

سالاری تصریح کرد: جای تاسف است که در جامعه امروزی سرانه مطالعه ما بسیار
پایین باشد و با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه، زمان مطالعه افراد کمتر از 15 دقیقه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنبرآباد بابیان اینکه آمار پایین سرانه کتاب در کشور ما بسیار تاسف بار است،اظهار کرد: مطالعه کتاب باعث ایجاد آرامش و تقویت کارکرد مغز می شود و این مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود.

همچنین بیوک ملکی شاعر و نویسنده کشوری ضمن گرامیداشت هفته کتاب ،در این نشست ادبی گفت :هفته کتاب را باید جشن بگیریم تا به اهمیت کتاب پی برده شود.

وی افزود: متاسفانه تیراژ کتاب در کشور ما پایین آمده و این یک فاجعه بزرگ برای هنرمندان در این حوزه است.

بیوک ملکی با بیان اینکه کتاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ما باید به این اهمیت مهم پی ببریم،اظهار کرد: اگر در فردی فرهنگ کتاب و کتاب خواندن نهادینه شود دیگر هیچ گزینه ای او را از این مسیر منحرف نمی کند.

ملکی با بیان اینکه فرهنگ کتاب خوانی برای هیچ دوره ای در کشور ما نهادینه نشده است تصریح کرد: به جز اقداماتی که معمولا به واسطه برخی از معلمان به صورت شخصی در رابطه با افزایش میل به مطالعه در مدارس اتفاق می‌افتد، هیچ سیاست‌ روشنی طی دهه‌ های اخیر در آموزش و پرورش صورت نگرفته است.
انتهای پیام/ی

کاهش تیراژکتاب و فاجعه ای برای هنرمندان

نظر شما