شناسهٔ خبر: 22473106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت؛

جولان فضای مجازی جای مطالعه حقیقی در کوچک ترین شهرستان استان + تصاویر

یکی از مهمترین مباحثی که باعث رشد و توسعه کمی و کیفی جامعه در ابعاد مختلف می شود توسعه فرهنگ کتابخوانی است که متاسفانه با گسترش فضاهای مجازی افراد جامعه میل و رغبت کمتری نسبت به مطالعه کتاب دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  خبرلنده، امروزه جامعه ای به تکامل و پیشرفت رسیده است که افراد آن جامعه اهل کتاب و کتابخوانی بوده باشند و یکی از مهمترین دلایل پیشرفت جوامع دیگر ملل نیز توسعه فرهگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سطح سرانه مطالعه است.

مقام معظم رهبری در بابا فرهنگ مطالعه به مسئولان فرهنگی جامعه فرمودند: امروز کتابخوانی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است.

این مطلب نشان دهنده اهمیت و جایگاه مهم نهضت مطالعه در کشور است که سنگ بنای آن را خانواده ها، مدارس و نهادهای فرهنگی باید پی ریزی کنند تا نهضت مطالعه و فرهنگ و سرانه مطالعه در جامعه چندین برابر شود.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی فرصت را غنیمت شمرده و با تعدادی از شهروندان لنده ای در باب وضعیت سرانه مطالعه و آخرین کتاب های که خوانند گزارشی تهیه کردیم که مشروح آن را می توانید در زیر مشاهده نمایید.

محمد جعفری، پیرمرد 65 ساله لنده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، در خصوص وضعیت سرانه مطالعه خود گفت: بنده تا ششم ابتدایی قدیم بیشتر درس نخواندم ولی همیشه عاشق مطالعه بودم و تا امروز تعداد کتاب های که خواندم یادم نیست ولی خیلی مطالعه می کنم.

وی افزود: علاقه زیادی به کتاب های سیاسی و مذهبی دارم و بهترین کتابی که دوستش دارم کتابفروغ ابدیت به نویسندگی جعفر سبحانی است.

این شهروند لنده ای تصریح کرد: یکی دیگر از کتاب های که خیلی دوستدارم و بیشتر اوقات برای بار چندم مطالعه می کنم قصص النبیاء است البته مفاتیح الجنان هم خیلی علاقه مندم و مرتب آن را مطالعه می کنم.

جعفری در ادامه اظهارکرد: کتاب های مربوط به ظهور و زندگی نامه امام زمان(عج) را خیلی دوستدارم و همیشه از کتابخانه عمومی شهید باهنر لنده امانت می گیرم و مطالعه می کنم.

روح اله حسن پور، یکی از جوانان شهرلنده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، ضمن اشاره به کاهش میزان سرانه مطالعه گفت: متاسفانه به دلیل حضور گسترده انواع شبکه های اجتماعی احساس می کنیم میزان سرانه مطالعه به کمترین سطح ممکن رسیده است.

وی افزود: آخرین کتابی که مطالعه کردم مربوط به سال88 و دوران دانشگاه و از کتب درسی ام بود و بعد از آن با گسترش شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای چند رسانه ای بیشتر به این سمت سوق داده شدیم تا کتاب خوانی.

این شهروند لنده ای تصریح کرد: علی رغم همه مشکلات ولی انصافا هیچ چیزی نمی تواند جای فضای حقیقی مطالعه را فضای مجازی پر کند.

علی خدایاری یکی دیگر از شهروندان لنده ای در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، تصریح کرد: در زندگی امروزی متاسفانه به واسطه گرفتاری زیادی که خودمان برای خودمان ایجاد کرده ایم کمتر به بحث مطالعه پرداختیم.

وی افزود: فاصله گرفتن از کتاب یکی از مشکلات اساسی جامعه است که نیازمند همت خانواده ها و مسئولان به خصوص مدیران مدارس است.

این شهروند لنده ای تصریح کرد: بیشتر علاقه مند به کتاب های تاریخی به خصوص قدیمی هستم و گاهی هم به کتابخانه مراجعه می کنم.

سید موسی صادقی، از فرهنگیان بازنشسته لنده ای در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، ضمن اشاره کاهش سرانه مطالعه در جامعه گفت: متاسفانه میل به کتاب خوانی در جامعه با حضور شبکه های اجتماعی و اینترنت خیلی کم شده است.

وی افزود: یکی بهترین روزهای زندگی ام زمانی است که به مطالعه کتاب می پردازم و سعی میکنم که روزانه حتماً مطالعه داشته باشم.

این فرهنگی بازنشسته لنده ای تصریح کرد: به کتاب های سیاسی علاقه بسیار زیادی داریم ولی هرگز سیاسی نبودم.

وی تاکیدکرد: با نهج البلاغه و مفاتیح الجنان رابطه بسیار خوبی دارم و حتی روی گوشی تلفن همراه ام هم نرم افزارهای چند رسانه و کتب مختلفی نیز همراه دارم.

به هرحال توسعه و نقش کتاب و اهمیت آن در جامعه از مهمترین اصولی است که همه ما می بایست نسبت به تعمیق و توسعه آن در جامعه تلاش کنیم و از هم اکنون با خواندن حتی یک کتاب به افزایش سطح سرانه مطالعه در جامعه کمک کنیم.

تصاویر تکمیلی: 

بیایید باهم برای هم مطالعه کنیم تا جامعه ای آگاه داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما