شناسهٔ خبر: 22479070 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اجرای 16 ویژه برنامه هفته کتاب در مدارس البرز

گروه فرهنگی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 16 ویژه برنامه در مدارس و کانون‌های فرهنگی - تربیتی این استان اجرایی شد.

صاحب‌خبر -
مسعود مهران‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: این برنامه‌های فرهنگی - آموزشی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، ایجاد انگیزه و گرایش دانش‌آموزان به کتاب در خانه و مدرسه و تشویق خانواده‌ها به اهدا کتاب به عنوان هدیه به دیگران عملیاتی شده است.
وی با اشاره به تاثیر کتاب و کتابخوانی در فرهنگ جامعه و نقش بی‌بدیل آن در تحقق اهداف زیربنایی و امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در هر جامعه، خاطرنشان کرد: به همین منظور برای رشد سرانه مطالعه در بین دانش‌آموزان این برنامه‌ها ویژه نوزدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس البرز به اجرا درآمد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این برنامه‌ها برای تجهیز کتابخانه‌ها و رشد سرانه مطالعه در مدارس استان اجرایی شده است.
مهران‌نیا برگزاری نمایشگاه کتاب در تمامی مدارس، جشن اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس، دعوت از اساتید و صاحب‌نظران متخصص در حوزه کتاب و مطالعه، تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان مولف و برتر کتاب‌خوان را از دیگر برنامه‌های شاخص در مدارس البرز عنوان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: در این هفته برنامه‌های دیگری همانند برگزاری مسابقه فرهنگی، هنری با موضوع اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فکری کودکان و نوجوانان و تقدیر از آموزگاران مجری طرح کتابخانه کلاسی و اهداکنندگان کتاب برگزار می‌شود.

نظر شما