شناسهٔ خبر: 22065065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان:

دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان تقویت می شود

بیرجند- رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان از تقویت شعبه ها و دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اکبر فرجام صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: ذکر، نقطه مقابل غفلت بوده و خدای متعال بارها مسلمانان را از غفلت بر حذر داشته است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم ۱۱ مرتبه بر ذکر و یادآوری نعمت های خداوند تأکید کرده است، بیان کرد: غفلت سرمایه ها و دستاوردها را نابود کرده و آن ها را در معرض غارت دشمن قرار می دهد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان اضافه کرد: ذکر و یادآوری نعمت های خدا سبب می شود انسان همواره متوجه و حافظ نعمت های خداوند باشد.

فرجام با تأکید بر اینکه این نعمت هایی که خداوند تأکید بر یادآوری آن کرده متاع دنیایی نیستند، عنوان داشت: در این ۱۱ مورد خداوند از چند نعمت بزرگ یاد کرده که امروز این ندای حق باید توسط تک تک عالمان و تریبون های نماز جمعه به مردم منتقل شود.

وی، نخستین نعمت را  آزادی عنوان کرد و گفت: استقلال و رهبری از دیگر نعمت هایی است که خداوند از آن ها یاد کرده که باید مورد توجه باشد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان ادامه داد: شکر و توجه به نعمت روح ایمان، روحیه سپاس و شکرگذاری را تقویت کرده و نسبت به ادامه راه به انسان استواری می دهد.

فرجام، وحدت را مهمترین عامل موفقیت دانست و افزود: با وجود اینکه همه بر درستی این حقیقت واقف هستند اما گاهی از دهان برخی خلاف این مطرح می شود که ناشی از غفلت است.

بیداری جامعه اهل سنت در فتنه اقلیم کردستان

وی با بیان اینکه قرن هاست این ملت در کنار هم با مذاهب، مشاغل و نژادهای مختلف مسالمت آمیز زندگی کرده اند، بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی بیشترین تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف، تفرقه و برانگیختن برخی کینه های به نادرست تزریق شده بود اما تا امروز موفق نشده است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان ادامه داد: این نتیجه بصیرت علمای دین و تذکر به مردم بوده است.

فرجام با تأکید بر اینکه دشمن هیچگاه بیکار ننشسته است، افزود: بعد از اینکه بساط القاعده چیده شد طالبان و بعد از چند سال داعش را راه انداخت و امروز نیز که بساط داعش در سوریه و عراق در حال چیده شدن است به مساوات آن فتنه اقلیم کردستان را راه انداختند.

وی اضافه کرد: در فتنه اقلیم کردستان اگر توجه، هوشیاری و بیداری جامعه اهل سنت در منطقه غرب نبود باید بلوای فتنه اقلیم دامن کردستان ایران را می گرفت اما این کار نشد و این یعنی جامعه اهل سنت کردستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و مابقی استان ها اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان همچنین به تفاوت فضای حوزه های علیمه قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از نظر مقام معظم رهبری حوزه های علیمه شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارد و همان تأکیدی که ایشان در خدمت رسانی شیعه داشته اند برای اهل سنت نیز بوده است.

ملت ایران دوران سخت تحریم ها را پشت سرگذاشته است

فرجام با اشاره به اعمال تحریم های متفاوت از سوی گروه 1+5  بیان کرد: ملت ایران دوران سخت و دشوار این تحریم ها را پشت سرگذاشته اما از آرمان خود دست نکشیده است و امروز نیز از این آرمان دست نمی کشیم.

وی با بیان اینکه علمای اهل سنت خراسان بزرگ با نجابت و پرتوان در تمامی صحنه های حساس پای نظام و انقلاب ایستاده اند، بیان داشت: در همین راستا امروز بنای ما بر تقویت شعبات و دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان ادامه داد: با نگاه بلند و عالمانه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و فضای خوب بین مسئولان عالی رتبه استان می توانیم فعالیت های این دفتر ار در استان تقویت کنیم.

نظر شما